MildeMarie Skrevet 7. oktober #1 Del Skrevet 7. oktober Ungene er på douchebag-kjøret. Halve klassen har. Siden det trues med å opprette en egen gjeng for de med DB, vil min sønn også ha. Vi er fortsatt 50% som kan lage variasjon. (Ja til praktiske sekker som rommer mye, nei til ekskludering pga «riktig» merke.) Takknemlig for innspill til andre sekker som ligner, «firkantet» look, litt sporty image? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 7. oktober Forfatter #2 Del Skrevet 7. oktober Jeg kan starte, fant denne i en annen tråd: https://www.zalando.no/the-north-face-base-camp-fuse-box-mini-unisex-ryggsekk-black-th354o04j-q12.html Takknemlig for flere forslag, kjør på hvis du har tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #3 Del Skrevet 7. oktober Det må tas opp med lærerne og i foreldregruppen at det snakkes om å ekskludere elever i klassen grunnet ryggsekkmerke. Det er helt uakseptabelt. Anonymkode: c2adb...743 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #4 Del Skrevet 7. oktober Min sønn på vgs har Osprey, men den er og dyr. Anonymkode: 07035...ac3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #5 Del Skrevet 7. oktober Enig i at dette må varsles til lærere og foreldre, ja. Og så hadde jeg nok kanskje skaffet en DB. Det er bra sekker, det er motediller som er mye verre enn det! Anonymkode: 342a1...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 7. oktober Forfatter #6 Del Skrevet 7. oktober Dette er en tråd for gode forslag til andre sekker med samme funksjon og lignende utseende. Sikkert flere som ønsker variasjon slik at de ikke blir nødt til å kjøpe akkurat den ene sekken til ungen. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #7 Del Skrevet 7. oktober MildeMarie skrev (Akkurat nå): Dette er en tråd for gode forslag til andre sekker med samme funksjon og lignende utseende. Sikkert flere som ønsker variasjon slik at de ikke blir nødt til å kjøpe akkurat den ene sekken til ungen. 😊 Tror det er ganske dumt å skulle handle en nesten lik sekk.. Det vil jo gjøre vondt værre. Da blir det han som hadde lyst på DB, men som ikke hadde råd og måtte gå for etterlikningen.. Da må man lære ungene å stå i det. Stå i det å ikke måtte være lik alle andre. Dette med «merkesekk» er bare starten. Så kommer det jakker, sko, buksemerker etc.. Anonymkode: c4e43...68b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 7. oktober #8 Del Skrevet 7. oktober Tror ikke jeg hade gått for noe som blir veldig likt DB, ville heller bare gått for en vanlig sekk da. Hos oss så går halvparten med varierte sekker og begger av alle ting og resten har DB. Ingen av de som diskuterer hva slags sekk de har. Min har DB og en til men resten av vennegjengen har alt fra Nike til Beckmann. Grunnen for at jeg ville at min skulle ha DB er fordi de er geniale og relativt vanntette. Det er en utrolig god sekk som holder seg godt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #9 Del Skrevet 7. oktober Har den nye fra beckmann på vgs her sort sekk og gutt koster vel 1300 mener jeg Anonymkode: 25864...4f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #10 Del Skrevet 7. oktober Eldste går vg2 og fikk sin Db når han startet ungdomsskolen. Har holdt seg veldig bra. Her bruker veldig mange gutter ulike bager og ikke like mye Db lenger, men jeg forstår ikke hvorfor det rakkes så mye ned på den. Den er stor, praktisk og relativt regntett. Den har holdt i mange fler åre enn Beckmannsekkene på barneskolen. Anonymkode: ab59d...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #11 Del Skrevet 7. oktober Seriøst, ikke kjøp dyre lignende sekker i allefall. På min skole 20 år siden ble man mobbet i hel for lookalikes eller fakes, mye mer respekt i å kjøpe noe helt annet fordi man vil det enn noe som ligner. Anonymkode: 67999...7c5 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 7. oktober Forfatter #12 Del Skrevet 7. oktober (endret) Nå var det mange som leste spm som fanden leser bibelen tror jeg - vi er en gjeng foreldre som gjerne vil gi ungene praktiske og funksjonelle sekker. De er så små enda at fakes og lookalikes ikke blir et problem hvis halve klassen går for ulike modeller som fyller den praktiske funksjonen. Og det er ingen kritikk til dere som har DB til ungene. Leter bare etter alternativer. 😊 Endret 7. oktober av MildeMarie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #13 Del Skrevet 7. oktober Hadde vært fint om det kom kule alternativer som ikke koster like mye som DB. Det har liksom ingen hensikt å på død og liv unngå DB hvis man likevel skal bruke 1300 og opp på en skolesekk, det er jo akkurat like ille selv om det er et annet merke. Anonymkode: 61851...ad6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #14 Del Skrevet 7. oktober Om ungen har lyst på DB, så får de DB. Så dyrt er det ikke for noe som skal brukes hver dag. Om ungen har lyst på noe annet, så får de noe annet. Om man som foreldre vil overstyre så bidrar man bare til vonde følelser hos barnet. Anonymkode: da110...8af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #15 Del Skrevet 7. oktober Denne er jeg fornøyd med: https://www.power.no/data-og-tilbehoer/veske-og-sekk/ryggsekk/ferrelli-urban-ryggsekk-25l-svart/p-2678940/?q=sekk Jeg kjøpte når den var på tilbud til halv pris. Vil påstå det var et godt kjøp Anonymkode: b7395...91a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 7. oktober #16 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tror det er ganske dumt å skulle handle en nesten lik sekk.. Det vil jo gjøre vondt værre. Da blir det han som hadde lyst på DB, men som ikke hadde råd og måtte gå for etterlikningen.. Da må man lære ungene å stå i det. Stå i det å ikke måtte være lik alle andre. Dette med «merkesekk» er bare starten. Så kommer det jakker, sko, buksemerker etc.. Anonymkode: c4e43...68b Enig. Kan like gjerne begynne først som sist. Eldste mi fant brukte merkeklær på nett da. Det er jo ofte pent brukt, så det er en mulighet om det ikke er altfor dyrt. Er ikke enkelt i den alderen der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #17 Del Skrevet 7. oktober Jeg har en sånn firkantet fra the northface. Den største av de og er veldig fornøyd. Kjøpte db ramberg modellen og fikk vondt i ryggen og nakke så solgte den på finn. Jeg anbefaler ikke db sekker til noen da jeg aldri har hatt så vondt i nakken før etter en vanlig dag til og fra studier selv med billig sekker, men det er fullstendig mulig å finne til en grei pris på finn Anonymkode: 9b3c1...ed0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 7. oktober #18 Del Skrevet 7. oktober MildeMarie skrev (6 timer siden): Jeg kan starte, fant denne i en annen tråd: https://www.zalando.no/the-north-face-base-camp-fuse-box-mini-unisex-ryggsekk-black-th354o04j-q12.html Takknemlig for flere forslag, kjør på hvis du har tips. Den var da også dritdyr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #19 Del Skrevet 7. oktober Vi har litt motsatt problem. Eldste fikk douchebag før det tok helt av. Nå vil hen ikke bruke den fordi alle andre har samme sekk Anonymkode: 3ed7f...d0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 7. oktober Forfatter #20 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min sønn på vgs har Osprey, men den er og dyr. Anonymkode: 07035...ac3 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har den nye fra beckmann på vgs her sort sekk og gutt koster vel 1300 mener jeg Anonymkode: 25864...4f8 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Denne er jeg fornøyd med: https://www.power.no/data-og-tilbehoer/veske-og-sekk/ryggsekk/ferrelli-urban-ryggsekk-25l-svart/p-2678940/?q=sekk Jeg kjøpte når den var på tilbud til halv pris. Vil påstå det var et godt kjøp Anonymkode: b7395...91a AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg har en sånn firkantet fra the northface. Den største av de og er veldig fornøyd. Kjøpte db ramberg modellen og fikk vondt i ryggen og nakke så solgte den på finn. Anonymkode: 9b3c1...ed0 Tusen takk for forslag og anbefalinger. Veldig fint å høre hva folk har erfaring med 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå