Gå til innhold

Hund som ikke har det greit.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen har en hund og det føles ikke som den hunden har det godt. Hun jobber lange dager og når hun kommer hjem slipper hun hunden utenfor så den skal gjøre fra seg. Får ikke tur. Jeg er uføretrygdet og hjemme, så får det med meg.

Hunden bjeffer veldig mye. Ofte sitter eier på benk utenfor og hunden bjeffer mot henne. Da sparker hun ut i luften mot hunden og ber den holde kjeft. Kaller den alltid negative ting "støgge bikkje" ol.

Melder man ifra om slike ting eller kan alle gjøre som de selv vil med hunder?

Anonymkode: 2978b...924

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det ikke er snakk om grov mishandling kan folk stort sett gjøre som de vil. Dessverre.

Anonymkode: e75ca...a78

Skrevet

Hvis er hjemme på dagtid, kan du kanskje tilby deg å lufte den ila dagen? Vinn vinn

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Naboen har en hund og det føles ikke som den hunden har det godt. Hun jobber lange dager og når hun kommer hjem slipper hun hunden utenfor så den skal gjøre fra seg. Får ikke tur. Jeg er uføretrygdet og hjemme, så får det med meg.

Hunden bjeffer veldig mye. Ofte sitter eier på benk utenfor og hunden bjeffer mot henne. Da sparker hun ut i luften mot hunden og ber den holde kjeft. Kaller den alltid negative ting "støgge bikkje" ol.

Melder man ifra om slike ting eller kan alle gjøre som de selv vil med hunder?

Så bra du har en hobby. 

Anonymkode: e2791...a69

Skrevet
Stor pike skrev (2 minutter siden):

Hvis er hjemme på dagtid, kan du kanskje tilby deg å lufte den ila dagen? Vinn vinn

Hunden er helt vill og umulig å gå i bånd med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så bra du har en hobby. 

Anonymkode: e2791...a69

Hvorfor så frekk? Jeg har verken venner, hobby eller god helse. Føler du deg bedre av å få tråkke på meg? 

Jeg ønsker kun at hunden skal ha det bra. Jeg er ikke ute etter å ta noen.

• Hjerte 2
Skrevet

Dessverre virker det som å være høy terskel for at det blir gjort noen tiltak for mishandling av kjæledyr. 

Et alternativ kan være å skrive et anonymt brev til eier om at du har over tid lagt merke til at hunden ikke har det bra (er mye alene hjemme, får ikke mosjon, eier virker truende mot hunden) og at naboen burde vurdere å omplassere hunden og legge til at om det ikke gjøres tiltak vil du melde det inn? Alternativt kan du bruke flertall i brevet, som i at dere er flere som har gått sammen og lagt merke til dette. 

Ikke sikkert dette hjelper i det hele tatt og jeg ville definitivt meldt inn uansett, men skader ikke at eier vet at hen blir "fulgt med" av de rundt seg. 

Anonymkode: 81be2...765

• Nyttig 1
Skrevet

Du kan melde anonymt til mattilsynet.

Anonymkode: d3473...1d7

Skrevet

Har en hund i nabolaget selv. De setter han ut i flere timer om dagen og tror at 1 kort tur på 10-15min holder. Den stikker av ofte og løper på andre hunder, kommer ikke på innkalling heller. Den er ikke dressert i det hele tatt. Man synes skikkelig synd på den fordi den får jo ikke noe fysisk eller mental stimuli. Vet liksom ikke helt hvordan man skal gå frem til eier om det heller...

Anonymkode: 63038...1c4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...