Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en utfordrende situasjon med min ektemann, hvor jeg synes han blir "eklere" og "eklere" etter hvert som årene går. Vi har vært sammen i 10 år og gift i 5, og med småbarn oppi det hele, så forelskelsen er ikke like sterk lengre og sexlivet har uansett dabbet litt av. Problemet er bare at jeg syns han er så utrolig usexy og har fått så ekle vaner. Han hadde ikke dette før barn, det virker som det kommer mer og mer dess mindre overskudd han har. Jeg er lei - både av å tåle ekle ting i hjemmet, men også av å frastøtes mannen min. Men hva gjør man? De gangene jeg tar det opp blir han enten sint eller så bare mukker han uten å gjøre noe med det.

For å nevne eksempler: han legger fra seg søppel og skitne tallerkener over alt, han slenger fra seg skitne sokker der han er - gjerne på stuebordet. Skjeggstubber fra barbering og hår fra dusjen legges på badekarkanten eller servanten. Han steller sjelden tånegler og de er lenge og skitne. Men det verste er kanskje at han har kjønnsvorter på penis som han bare ikke gjør noe med. Grunnen til at jeg tenker det er dette er at han også hadde dette da vi ble sammen, men da fikk han behandling og det ble borte.Han har hatt det nå i et par år, og selv om jeg sier at han bør gå til legen med det så bare gjør han ingenting. Og går rundt med disse vortene. Det er hvertfall uaktuelt for meg å gjøre noe oralt, men vi har hatt samleie med det. Jeg blir jo heldig bekymret for egen del, om jeg skal få det, og det er jo veldig frastøtende i seg selv.

Han har mange gode sider, er flink med barna, lager god mat og vi har det fint sammen på andre vis, så det er ikke sånn at han er en "slask" på alle plan. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få han til å ta ansvar for seg selv.

Hverken rolige samtaler eller enorme utbrudd der jeg klikker hjelper.

Anonymkode: c7c87...bd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt, jeg tror ikke jeg hadde klart å hatt samleie før han hadde blitt behandlet. 
De andre tingene du klager på vet jeg ikke hva du kan gjøre med, når det ikke hjelper å snakke om det.. 😕 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

hardt mot hardt, null sex før vortene er borte og han må rydde etter seg for du er ikke mora hans. 

Anonymkode: 5a9a2...ddd

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Null sex før han har fikset det. 
Og han må rydde etter seg selv og ta seg sammen. Det hadde vært tydelig kommunikasjon herfra. 

Anonymkode: 6c6d1...004

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er ikke kjønnsvortene i seg selv som smitter. Kjønnsvorter kommer fra ett HPV-virus og smitter uavhengig av kjønnsvortene, så du har nok ganske garantert dette viruset du også. Skjønner at det er ekkelt likevel.

Anonymkode: 6f36e...49d

Skrevet

Men han kan jo få noe han skal ta på vortene selv fra legen da. Har hatt vorter jeg å. Så tar jeg behandling selv. Så er dem borte. Jeg har kanskje hatt det tre ganger i løpet av de 20 årene vi har vært sammen. Resten må du bare si at du er ikke mora hans. Han må bidra selv. 

Anonymkode: d5d7c...9f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Null sex før han har fikset det. 
Og han må rydde etter seg selv og ta seg sammen. Det hadde vært tydelig kommunikasjon herfra. 

Og hvis ikke tydelig kommunikasjon hjelper? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei da kan man jo alltids velge å forbli i forholdet eller gå. 

Anonymkode: 07685...d46

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Men altså, snakker dere ikke sammen?

"Selv om jeg sier...så gjør han ingenting" er alt du skriver om kommunikasjon. Hva svarer han? Hva tenker han om at du selvsagt ikke ligger med ham? Hva skjer når du tar opp temaet daglig til han kommuniserer? Er du egentlig gift med et dyr? 

Jeg hadde selvfølgelig ikke vært i et forhold med noen jeg hadde null dialog med. 

Anonymkode: f16dc...0e4

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men altså, snakker dere ikke sammen?

"Selv om jeg sier...så gjør han ingenting" er alt du skriver om kommunikasjon. Hva svarer han? Hva tenker han om at du selvsagt ikke ligger med ham? Hva skjer når du tar opp temaet daglig til han kommuniserer? Er du egentlig gift med et dyr? 

Jeg hadde selvfølgelig ikke vært i et forhold med noen jeg hadde null dialog med. 

Anonymkode: f16dc...0e4

Jeg har tatt opp disse kjønnsvortene tre-fire ganger. Han sier ja han burde sikkert det, men det skjer ikke. Det er ikke slik at jeg gnåler om det hver dag. Det er ubehagelig å ta opp, er ikke en velsig hyggelig samtale å si at jeg syns det er så ekkelt at du har vorter - gjør noe med det. Vi har uansett ikke sex veldig ofte, og de siste gangene har vi hatt det da selv om han har vorter, og brukt kondom. Men jeg syns jo ikke noe om det. Han er generelt enten unnvikende eller går i forsvar/blir sint når jeg tar opp uvanene hans. Som at han syns jeg er urimelig for at jeg blir så sint når han hiver rundt seg med skitne sokker og annen søppel. Så ikke sånn veldig lett å ta opp hans negative sider med han. Kommunikasjon om dagligdagse ting og barna er noe helt annet.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde tatt han med til familievernkontoret. Og hvis det heller ikke hjelper hadde jeg gått. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...