AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #41 Del Skrevet 7. oktober 2024 Hvis dette er helt «ute av karakter» for ham, så høres det ut som han har sunket ned i et rabbit hole, og utviklet en slags psykose. Antakeligvis har han også drukket i natt. Jeg signerer mange andre med at dette er helt uakseptabelt. Men jeg må vedkjenne at mannen og jeg hadde en periode for et par år siden, der han var sjalu på grensen til det jeg vil kalle psykotisk. Han sendte ikke meldinger som var like vulgære som dette (og jeg hadde nok opplevd dette som ekstremt frastøtende). Men han også opplevde en sjalusi som var så altoppslukende og intens at jeg der og da kategoriserte det som psykisk vold. Først og fremst; han er overbevist om at han har rett. Han er nok kommet dit i en blanding av ekstremt dårlige erfaringer og paranoia, kanskje støttet oppom av en (dårlig) kompis som vil forholdet deres til livs, eller «råd» fra et kvinnefiendtlig nettforum. Sjalusien er irrasjonell og ekstremt fantasifull, han ser linker som ikke er der, han har skapt en fortelling han selv finner tegn som støtte oppom, og han er overbevist om at du lyver til ham, og så lenge det er et «faktum» så er det ingen behandling du ikke fortjener. Sjalusien har i realiteten gjort ham gal, men i hans hode har han funnet svaret, og dersom han har narsissistiske trekk mener han også at egne konklusjoner er ufeilbarlige. Mannen og jeg er gift og har barn, så vi hadde sterke incentiver til å finne ut av det, og det gjorde vi også. Spørsmålet er om det i det hele tatt er noe poeng for dere. Anonymkode: 097a3...c72 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #42 Del Skrevet 7. oktober 2024 Det forholdet er naturligvis over. Anonymkode: 55139...ad5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #43 Del Skrevet 7. oktober 2024 Oi, det forholdet der hadde jeg avsluttet uten å nøle. Anonymkode: d7604...1b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #44 Del Skrevet 7. oktober 2024 Dette er ikke noe å lure på en gang TS. Husk at det er du som bestemmer hvordan du tillater andre å behandle deg. Anonymkode: 0bd6d...21e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 7. oktober 2024 #45 Del Skrevet 7. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvis dette er helt «ute av karakter» for ham, så høres det ut som han har sunket ned i et rabbit hole, og utviklet en slags psykose. Antakeligvis har han også drukket i natt. Jeg signerer mange andre med at dette er helt uakseptabelt. Men jeg må vedkjenne at mannen og jeg hadde en periode for et par år siden, der han var sjalu på grensen til det jeg vil kalle psykotisk. Han sendte ikke meldinger som var like vulgære som dette (og jeg hadde nok opplevd dette som ekstremt frastøtende). Men han også opplevde en sjalusi som var så altoppslukende og intens at jeg der og da kategoriserte det som psykisk vold. Først og fremst; han er overbevist om at han har rett. Han er nok kommet dit i en blanding av ekstremt dårlige erfaringer og paranoia, kanskje støttet oppom av en (dårlig) kompis som vil forholdet deres til livs, eller «råd» fra et kvinnefiendtlig nettforum. Sjalusien er irrasjonell og ekstremt fantasifull, han ser linker som ikke er der, han har skapt en fortelling han selv finner tegn som støtte oppom, og han er overbevist om at du lyver til ham, og så lenge det er et «faktum» så er det ingen behandling du ikke fortjener. Sjalusien har i realiteten gjort ham gal, men i hans hode har han funnet svaret, og dersom han har narsissistiske trekk mener han også at egne konklusjoner er ufeilbarlige. Mannen og jeg er gift og har barn, så vi hadde sterke incentiver til å finne ut av det, og det gjorde vi også. Spørsmålet er om det i det hele tatt er noe poeng for dere. Anonymkode: 097a3...c72 Ikke bra... Min datter ringte meg rett etter bruddet med min X, og fortalte meg at "mamma, pappa kaller deg for ei hore..." Jeg ble så perpleks kjente jeg... Heldigvis så klarte jeg å bevare roen, og forholde meg rolig. Så spurte jeg min datter "Syns du mamma er en hore?". Altså hva mannfolk kan klare å lire av seg til sine egne barn er for meg helt uforståelig. På toppen av det hele var det ikke et snev av sannhet i det han sa heller... Jeg har ikke vært med en mann seksuelt på tre år så forstå det den som kan... Så ingenting av det han sier kan hverken sjokkere meg eller overraske meg lenger... Heldigvis så har han slutta med å snakke stygt om meg til våre barn enn så lenge, så får jeg bare håpe det vedvarer... Om det var psykose eller feighet som gjorde at han oppførte seg slik aner jeg ikke.... Nå har han uansett flyttet til USA med sin nye kone, og ser ungene minimum åtte uker i året. Han sier han går i terapi, så håper han får hjelp for sin egen del, slik at ungene kan oppleve pappaen sin på en bedre måte enn de har gjort. Dette er et eksempel TS på hvor ille det kan være. Hadde ikke funnet meg i det du opplever her. Selvrespekt er veldig veldig viktig 💕. Mange styrkeklemmer til deg 💕. Endret 7. oktober 2024 av Irak 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 7. oktober 2024 #46 Del Skrevet 7. oktober 2024 Melus skrev (1 time siden): Herregud. Jeg hadde blokkert ham uten å nøle, han er jo helt gal. Dette Den eneste løsningen her er å få dette mennesket ut av livet ditt og gå videre. Å oppføre seg sånn er ikke akseptabelt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 7. oktober 2024 #47 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Wow! Nå er det på tide å slutte å dømme. Jeg og mannen har vært igjennom dette "som du kan lese om litt over her". Altså, skjerping. Profesjonell hjelp for å bedre selvbildet og hva hun skal finne seg i?? De, sammen, trenger hjelp! Ikke bare hun alene! Kvinne 44 Anonymkode: 175ef...d5b Jeg er ikke enig med deg. Jeg har vokst opp med en sånn mor og dere som er støttepersoner for sånne mennesker har ikke en evne til å forstå hvordan den oppførselen påvirker andre - jeg kan bare forestille meg hvor jævlig det er for barna deres. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 7. oktober 2024 #48 Del Skrevet 7. oktober 2024 Dette forholdet kommer aldri til å vare. Never ever. Før en av dere får ut fingern å innser at dere ikke er noen bra match for hverandre, så vil dette forholdet bestå av krangling, slike sms'er du allerede har fått, nekte partneren div ting, mistroing, overvåking av hverandre, drittslenging og the list goes on. Men la meg gjette: dere har det såååå fint ellers, og han er verdens beste kjæreste? Jada. Hørt det før. Tips til neste gang: ikke gå inn i et forhold før du har jobbet med sjalusien din, for det kommer til å ødelegge alle fremtidige forhold du går inn i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinte-my Skrevet 7. oktober 2024 #49 Del Skrevet 7. oktober 2024 Ts, har du barn? Hva ville du sagt til ditt barn om vedkomne viste deg slike sms-er fra sin partner? Eller hva tenker du om kjæresten din noengang ville utvist lignende adferd mot barnet ditt? Og hvor mange sånne runder kommer du til å tåle før du får enda flere traumer? Jeg ville avslutta hele forholdet, det der er ikke greit… 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #50 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jeg hadde løpt motsatt vei. Og min mann har vært mye urimelig sjalu, men sånne stygge ting sa han aldri i den perioden. Anonymkode: 9f1e5...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #51 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan legge inn noen eksempler på hva han skrev. B.la: "Fuck you din jævla drittkjerring 🖕🖕🖕" "Du er en dame som elsker menn som sleiker rasshøl, jævla kjerring" (Jeg har en kompis som er homofil) "Jeg har nå offisielt spist rasshøl, siden jeg har hatt sex med deg" (Antar at han mener fordi jeg er venn med en homofil) "Hvilken fremtid ser du? Bortsett fra å få klamydia og andre kjønnssykdommer?" "Ha et jævla fint liv a. Homewrecker". "Hva slags menneske er du? Som knuller gifte menn" "Hvis du virkelig hadde elsket meg, hadde du sagt navnet. Det gjør du ikke. Du skjuler ting for meg med vilje. Du oppfører deg som en narsissist". Anonymkode: 8d994...bec Hadde løst det rimelig kjapt og enkelt. Gjort det slutt øyeblikkelig. Anonymkode: deb60...171 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #52 Del Skrevet 7. oktober 2024 Du blokkerer og setter «single» på FB. Dette forholdet er over. Anonymkode: 5d976...ae2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #53 Del Skrevet 7. oktober 2024 Skjønner du ikke dette selv??? Virkelig???? Ingen fortjener slike meldinger av kjæresten sin vel!!?? Løp for faen. Dette må være troll. Anonymkode: 72c14...117 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #54 Del Skrevet 7. oktober 2024 Har du snakket med han, ts? Anonymkode: 6322d...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #55 Del Skrevet 7. oktober 2024 Du tråkket kraftig i salaten med det du sa, og reaksjonen hans var like dårlig Dere er nok ingen match, og du sa jo også høyt du ikke stoler på han, det ville jeg reagert sterkest på, da jeg ikke kan være med noen som ikke stoler på meg Anonymkode: 9ac3b...9b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #56 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du tråkket kraftig i salaten med det du sa, og reaksjonen hans var like dårlig Dere er nok ingen match, og du sa jo også høyt du ikke stoler på han, det ville jeg reagert sterkest på, da jeg ikke kan være med noen som ikke stoler på meg Anonymkode: 9ac3b...9b0 TS tråkket KRAFTIG i salaten faktisk. Nei. Det er helt normalt at gifte menn prøver seg, det vet alle. TS har ikke gjort noen verdens ting. Jeg hekter meg på den som sa at hun tipper at eksen til mannen ikke var utro, men at han var det selv. Og at TS når går over i historiebøkene som den utro parten som var årsaken til at forholdet gikk til helvete. Denne mannen er ikke frisk. Anonymkode: 90cbf...5ba 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #57 Del Skrevet 7. oktober 2024 Denne mannen er så psykisk ustabil (dette har lite med sjalusi å gjøre, det må ligge langt mer alvorlig psykisk sykdom bak dette!), at det er uforenelig med å være i et forhold med ham. Han er så ustabil at det ikke vil forundre meg om han også blir fysisk voldelig! Eneste å gjøre her er å beskytte deg selv og dine barn, Ts - du må avslutte forholdet. IKKE møt ham for å gjøre det, bare send ham en sms hvor du kort sier at forholdet er over, at du ikke ønsker mer kontakt med ham og at du forventer at han ikke på noen som helst måte tar kontakt med deg igjen! Og etter at du har gjort det blokkerer du ham på alle sosiale medier. Om han fortsetter å sende deg meldinger etter dette, da går du til politiet! For denne mannen er en av de som raskt kan bli svært farlige ved et brudd! Anonymkode: d8c65...e97 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #58 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS tråkket KRAFTIG i salaten faktisk. Nei. Det er helt normalt at gifte menn prøver seg, det vet alle. TS har ikke gjort noen verdens ting. Jeg hekter meg på den som sa at hun tipper at eksen til mannen ikke var utro, men at han var det selv. Og at TS når går over i historiebøkene som den utro parten som var årsaken til at forholdet gikk til helvete. Denne mannen er ikke frisk. Anonymkode: 90cbf...5ba Å si hun aldri kommer til å stole på han er å drite på leggen, fra det øyeblikket var forholdet allerede over Anonymkode: 9ac3b...9b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #59 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er usikker på hva du mener. Jeg spør om råd til hvordan andre hadde løst dette. Har du noe konstruktivt å komme med? Anonymkode: 8d994...bec Jeg hadde løst dette ved å gjøre det slutt. Dette er grenseoverskridende og jeg ville ikke stolt på at det kommer til å stoppe ved dette videre i forholdet. Anonymkode: db3f0...162 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #60 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du tråkket kraftig i salaten med det du sa, og reaksjonen hans var like dårlig Dere er nok ingen match, og du sa jo også høyt du ikke stoler på han, det ville jeg reagert sterkest på, da jeg ikke kan være med noen som ikke stoler på meg Anonymkode: 9ac3b...9b0 Hun tråkket i salaten, og reaksjonen hans var utilgjengelig og sinnssyk. Det er normalt å tråkke i salaten, det er ikke normalt å gjøre som ham. Anonymkode: db3f0...162 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå