Gå til innhold

Lite nettverk;Årsak til at du er singel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om dere gutter kan si noe om dere synes et lite nettverk gjør utslag for om du ser for deg jenta i forhold med deg?

Jeg har f eks lite nettverk,og skammer meg faktisk mye over dette..Den sist etiden,har det gått mye i tanker rundt meg som person,og faktisk om jeg er verdig en type som har mange venner,og stort nettverk generelt.

Det sies jo at like barn leker best, men så er det jo noen tilfeller hvit det. F eks i mitt tilfelle,ikke er egenskaper jeg har,men heller mer noe jeg selv synes er blitt pinlig.

Blir 37 i år,vært på tinder en stund nå,og aner ikke hva jeg har å <kjempe mot>,med tanke på andre jenter,siden jegj kun ser etter gutter selv.

Jeg innrømmer at jeg selv ser etter en sosial utgående og trygg person,men hovedsakelig synes jeg det fort blir kleine bilder,av typen som ikke helt forstår når de dummer seg ut(gutter som blunker for å liksom flørte,tar bilder som ikke virker til å ha noe særlig standard(nesten litt do bilder på toalettet typ)

Og jeg tenker myr på at jeg ikke har dokumentert middager med venninner,møte med venninner åå steder,og jeg har også venninner som kun er i forhold. Dvs jeg er eneste single.

Når jeg tar dette opp,følger jeg det snakkes vekk,og at de bsre ler av det,tsr det med ande ord ikke så seriøst 

Og jeg lurer på,dere gutter som har et stort nettverk. Jeg jsr utelukkende peotrettbilder av meg selv,dvs selfies,alene.

Hvor mye har dette å si for hva dere tenker rundt hvordan det treffer dere på egenskaper hos en dame?

Selv har jeg erfart at jeg har fått avslag fordi <han kunne se det på bildene> at vi ikke passet sammen..

Tanker  rundt dette? Erfaringer??

Gjerne kom med innspill kvinner også,så jeg kan få se litt perspektiver hva dere andre gjør:)

På forhånd,takk!

Anonymkode: 5ca57...7fd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja vettu, dette har blitt en greie som jeg har merket meg det siste året. Jeg hadde en kjæreste som jeg var veldig glad i. Han er en engstelig type som koker opp mulige problemer på alt mulig, og så begynte han å fokusere så mye på at jeg ikke var så sosial. For 1. Jeg er ikke herifra og 2. Det er vanskelig å få nye venner å "henge med" nå som jeg er gammel. og 3. Jeg har adhd og er egentlig bare sliten på kvelden og trenger ro og stillhet, ikke masse stemmer og drama og styr. Jeg liker å tenke på helt andre ting enn dramaet til Guri for å si det sånn. 🤣

Men så slo han opp fordi at han bekymret seg sånn for at jeg var så lite sosial. Altså jeg vet det var sikkert andre ting. Men det var egentlig ganske vondt å bli avvist etter to år av en jeg virkelig elsket, over at jeg ikke har nok venner og at han følte seg isolert med meg. 

Så nå har jeg bestemt meg for å skaffe meg noen venner.  Kanskje jeg skal skaffe meg noen veninner som er med på å ta fine some bilder oppstilt med et glass vin ved baren osv. Bare for å se fancy og sosiale ut. 🤣

Anonymkode: a393f...0b2

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Jeg lurer på om dere gutter kan si noe om dere synes et lite nettverk gjør utslag for om du ser for deg jenta i forhold med deg?

Jeg har f eks lite nettverk,og skammer meg faktisk mye over dette..Den sist etiden,har det gått mye i tanker rundt meg som person,og faktisk om jeg er verdig en type som har mange venner,og stort nettverk generelt.

Det sies jo at like barn leker best, men så er det jo noen tilfeller hvit det. F eks i mitt tilfelle,ikke er egenskaper jeg har,men heller mer noe jeg selv synes er blitt pinlig.

Blir 37 i år,vært på tinder en stund nå,og aner ikke hva jeg har å <kjempe mot>,med tanke på andre jenter,siden jegj kun ser etter gutter selv.

Jeg innrømmer at jeg selv ser etter en sosial utgående og trygg person,men hovedsakelig synes jeg det fort blir kleine bilder,av typen som ikke helt forstår når de dummer seg ut(gutter som blunker for å liksom flørte,tar bilder som ikke virker til å ha noe særlig standard(nesten litt do bilder på toalettet typ)

Og jeg tenker myr på at jeg ikke har dokumentert middager med venninner,møte med venninner åå steder,og jeg har også venninner som kun er i forhold. Dvs jeg er eneste single.

Når jeg tar dette opp,følger jeg det snakkes vekk,og at de bsre ler av det,tsr det med ande ord ikke så seriøst 

Og jeg lurer på,dere gutter som har et stort nettverk. Jeg jsr utelukkende peotrettbilder av meg selv,dvs selfies,alene.

Hvor mye har dette å si for hva dere tenker rundt hvordan det treffer dere på egenskaper hos en dame?

Selv har jeg erfart at jeg har fått avslag fordi <han kunne se det på bildene> at vi ikke passet sammen..

Tanker  rundt dette? Erfaringer??

Gjerne kom med innspill kvinner også,så jeg kan få se litt perspektiver hva dere andre gjør:)

På forhånd,takk!

Anonymkode: 5ca57...7fd

For meg så handler det ikke om du har et stort nettverk eller ikke, det er viktig at du har ordentlige venner. Har du derimot ingen venner hadde jeg kommet til å bevegd meg videre da jeg synes det virker rart.

For meg så virker du veldig usikker selv om du beskriver deg selv som en utrygg person. Nå er jeg noe yngere enn deg og jeg leter etter en partner som kan bli evt bli en barnemor, for meg er det da viktig at hun fungerer sosialt og har gode egenskaper. For meg så blir egenskaper til kvinner mer og mer viktig fremfor utseende. 

Når det kommer til bilder på tinder så er det veldig enkelt for meg å sortere, kvinner som har veldig mange portrettbilder og kun bilder der de er pyntet er ofte "high maintence" de har også gjerne en livsstil som ikke passer meg. Dette er da selvfølgelig indiviuelt, dog skal det sies at vi menn sweiper på en helt annen måte enn dere kvinner, hvor jeg kan sweipe til høyere på kvinner jeg kan ligge med men som jeg absolutt ikke ser for meg å være i forhold med. 

De bildene jeg finner mest sjarmerende hos kvinner er de typisk søt bildene dere tar, der dere ikke er pyntet men øyeblikket er mer naturlig og nakent (selv om jeg vet at dere har tatt 100+ bilder for å få til det bilde). F.eks der du står i strømpebuksa på tur. 

Anonymkode: 07300...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme sa kjæresten min her om dagen..! «Eneste jeg føler meg lurt ang er at du ikke har så mye venner du henger sammen med ofte».

Vi har vært sammen så lenge at jeg vet hvorfor han sier det, fordi han kun har bekjente selv og han ønsker å utvide SIN sirkel. 
Jeg har en jobb som krever at jeg er sosial fra morgen til ettermiddag, den krever at jeg må være løsningsorientert og vite masse. 
Det første jeg tenker på etter jobb er ikke å være sosial og høre om hverdagsproblemer eller klaging. Og når helga kommer må jeg velge mellom han eller venner fordi vi ikke bor sammen.

Anonymkode: bcbb2...6b7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så nå har jeg bestemt meg for å skaffe meg noen venner.  Kanskje jeg skal skaffe meg noen veninner som er med på å ta fine some bilder oppstilt med et glass vin ved baren osv. Bare for å se fancy og sosiale ut. 🤣

Det er jo et fint utgangspunkt for å få venner, not.

Anonymkode: 6126e...c6a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Samme sa kjæresten min her om dagen..! «Eneste jeg føler meg lurt ang er at du ikke har så mye venner du henger sammen med ofte».

Vi har vært sammen så lenge at jeg vet hvorfor han sier det, fordi han kun har bekjente selv og han ønsker å utvide SIN sirkel. 
Jeg har en jobb som krever at jeg er sosial fra morgen til ettermiddag, den krever at jeg må være løsningsorientert og vite masse. 
Det første jeg tenker på etter jobb er ikke å være sosial og høre om hverdagsproblemer eller klaging. Og når helga kommer må jeg velge mellom han eller venner fordi vi ikke bor sammen.

Anonymkode: bcbb2...6b7

Lurt ja ! Der har du lurt han godt. 🤣 

Du kan jo høre med han om på hvilken måte er det at han savner at du har flere venner. Hadde egentlig vært interessant å vite. Om han bare vil at du skal ut på byen å kose deg og ha det mer morro, så er det jo søtt egentlig. eller er intensjonene hans egoistisk fordi han ikke vil være "den eneste" du har slik at han liksom må være der, lytte, hjelpe med ting? At han vil ha avlastning liksom?

Samtidig er man da voksen, og ikke lengre en tenåring som flyr rundt og er sosial og fester og leker seg. Man er en profesjonell, voksen, som må prioritere etter egne ønsker. JEg vil gjerne ha venner. Jeg vil ikke være viggovennelaus når jeg bryter benet en dag og er på sykehus og har ingen som kan handle for meg. 

Anonymkode: a393f...0b2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hei ts; en av dine gamle KG -følgere her. 

Nettverket må du utvide for din egen del, og ikke for å kapre en mann (slutt å kall dem gutter) 

Har du ikke behov for nettverk og venner, så må du kanskje se etter menn uten voldsomme sosiale behov. Forsøk å skaff deg litt forholdserfaring, uten å lage regler og krav til alt på forhånd. 

Anonymkode: 41257...954

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å droppe nettdating og heller møte folk i virkeligheten? Det er mange lag og foreninger man kan melde seg inn i (turlag, hobby, idrett osv) hvor jeg tror forutsetningen for å utvikle gode relasjoner er mer tilstede. Inntrykket jeg har av nettdating er at det er "fabrikk-ish", pøser ut med mennesker i ulike varianter hvor muligheten for at det er noen BEDRE alltid er tilstede, ingen har ro i ræva til å faktisk bli kjent.

Anonymkode: 94632...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men jeg leste ikke alt. For meg har det større utslag det faktum at du bærer på skam over ditt nettverk. Å skamme seg innimellom er ikke noe galt i og for seg, da jeg tenker skammen er der for å fortelle deg at du har handlet mot dine egne verdier. Dette lærer man av og vokser på, så forsvinner den skammen og man blir tryggere på seg selv.

Men den type skam du bærer på, den er ikke bra. Like skam over hvordan man ser ut, jobben man har, hvordan man bor osv. Jeg ønsker ikke å treffe en som skammer seg over livet sitt, men heller en som er stolt over det man har fått til og klar for mer og ikke minst veien videre.

Anonymkode: b5245...420

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanligere og vanligere å ikke ha noen venner. Tror egentlig det blir det største problemet i møtet med ekstroverte og også dem som bryr seg veldig mye hva andre tenker om dem, litt overfladisk forbi variasjon i individ eller forståelse. 

Det at disse er inkluderende, sier sitt.

Anonymkode: 8cf90...c9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vanligere og vanligere å ikke ha noen venner. Tror egentlig det blir det største problemet i møtet med ekstroverte og også dem som bryr seg veldig mye hva andre tenker om dem, litt overfladisk forbi variasjon i individ eller forståelse. 

Det at disse er inkluderende, sier sitt.

Ikke er inkluderende* Så det handler om status for dem, ikke om at de bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leste jeg alt..

Jeg har et stort nettverk, men det betyr ikke at jeg bruker det hele tiden. Jeg har mye alenetid, fordi jeg både liker det og fordi andre lever sine liv. Jeg er singel og pappa, 37 år, og er dermed i en aldersgruppe hvor veldig mange er i småbarnsfasen, eller på vei inn i den. Dette betyr igjen at selv om jeg kan finne på ting og tang, så er det ikke alltid de er tilgjengelig.

Jeg kan alltids finne en å være med, men da er det ikke nødvendigvis at jeg får gjort det jeg ønsker meg. Derfor, når jeg får lyst til å gjøre noe konkret, så gjør jeg heller dette enn å være med andre og gjøre noe jeg i utgangspunktet ikke hadde lyst til. 

Jeg lurer på om du glorifiserer veldig det å ha et stort nettverk, derav den skammen? Og hva tenker du at du skal få gjennom en mann som har et stort nettverk? Vil du at ting skal skje hele tiden? Full fart, oppmerksomhet m.m? 

Sorry, bare lurer..

Anonymkode: b5245...420

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du ser etter MENN, ikke gutter, som er rundt 40 år.

Etter en viss alder, er det helt normalt å ikke henge masse med venner.

Dette av helt naturlige årsaker, som  jobb, barn, hus, flytting, trening, nye kjærester/samboere, skilsmisser, og ikke minst, fritidsinteresser.

I tillegg har folk hytter, reiser på ferier, det er familieselskap, barnebursdager.

Selv vil jeg si jeg har mange venner og bekjente, men å få til f eks en middag nå til helgen? 

Voksne mennesker har ofte lite tid, og det er derfor ikke vanlig å henge med venner i tide og utide.

Antallet venner har lite å si. Det er vel mer det at få vil ha en kjæreste som bare sitter i sofaen hjemme etter jobb uten mål og mening. 

Men da er det ikke venner som er problemet, det er mer den tafattheten og mangelen på interesser i livet.

Liker man sitte hjemme bare, er det jo en slik kjæreste man vil ha og.

Så kan man sitte hjemme sammen :)

Anonymkode: a2849...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke ofte jeg bruker det utrykket, men det kan være du ser etter noen "over din liga" TS.At du ser etter en fyr som kan gi deg det livet du har drømt om,men ikke fikk til.

Du nærmer deg 40, og det virker ikke som om du har mye du holder på med. Du kan ikke skaffe venner for å få bedre draget.En mann må like den personen du er idag, og du må finne en som ligner deg selv, i interesser og hverdag.

Anonymkode: a2849...c32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 9.33):

så slo han opp fordi at han bekymret seg sånn for at jeg var så lite sosial.

Han må være totalt tilbakestående?

Anonymkode: bcf83...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 9.20):

Jeg har et veldig lite nettverk selv, har egentlig ingen som jeg treffer utenom jobb. Så om dama også har et lite nettverk, så spiller det ingen rolle for meg. Kanskje heller tvert imot; har hun masse venner og familie som hun hele tiden skal henge med, så betyr det kanskje at hun ikke har så mye tid til overs til å være sammen med meg. Eller at hun stadig vil ha meg med når hun treffer venner/familie, noe jeg ikke er så interessert i.

Anonymkode: 0cd5c...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid kjent på dette selv. Jeg er en pen dame(får jeg høre), snill og grei. Kreativ og har god stil, ser oppdatert ut. Eneste haken ved meg er at jeg er en smule introvert og har alltid elsket mitt eget selskap. Og har av den grunn aldri hatt masse venner. Men har hatt mange bekjente pga tidligere kjæreste osv. men jeg ser bare ikke gøyen med å ha en flust av folk som alltid krever noe av deg. 
dette syns min forrige kjæreste var litt rart tror jeg. At jeg ikke levde opp til utseende mitt. Jeg har opplevd mye vondt fra damer også så ikke lett. Men som andre skriver. Tror at en moden mann, driter i antall venner. Så lenge man har det bra. 

Anonymkode: 294e3...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ante ikke at dette kunne være noe før jeg leste denne tråden. Jeg er skeptisk til menn uten venner, selv har jeg bare hatt kjærester som har vært mindre sosiale enn det jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det helt likt som ts. Greia er jo at jeg trives med det. Har en ekstremt sosial jobb hvor jeg må være på hele dagen. Har rett og slett ikke så stort behov for å være sosial på fritiden. Jeg har et godt og nært forhold til familien. Slet veldig med å være åpen om dette da jeg datet. Heldigvis fant jeg en mann som aldri har stilt spørsmål ved det og tar meg som jeg er. 

Anonymkode: 7b126...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...