AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #1 Skrevet 7. oktober 2024 Her er det typisk at jeg mener han bør bidra mer hjemme. Det trenger ikke å ha vært veldig høy temperatur (altså ikke sagt noe på en stygg måte). Jeg synes det skal så lite til, og vurderer å forlate ham pga dette. Anonymkode: d501f...6ed 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #2 Skrevet 7. oktober 2024 Silent treatment er psykisk vold, bli bedre Anonymkode: 06bec...34a 6 3
SPOCA Skrevet 7. oktober 2024 #3 Skrevet 7. oktober 2024 Vi bedriver ikke silent treatment. Jeg tenker at dere må snakke dere sammen i fredstid, og hvis dette ikke hjelper ville jeg vurdert forholdet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #4 Skrevet 7. oktober 2024 Aldri opplevd. Jeg kan trekke meg unna hvis ting blir for mye. Men jeg snakker med han fordi. Har ikke opplevd han så mye sur heller. Anonymkode: 2e281...09b 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #5 Skrevet 7. oktober 2024 Vi driver ikke med det heldigvis. Vi er alle direkte og svært lite langsinte. Fører til noen eksplosjoner, men når vi har gått ut sv rommet er de glemt. Anonymkode: 1fa5a...962 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #6 Skrevet 7. oktober 2024 Ingen..? Det hender en sjelden gang at vi krangler, men det er som regel en 5-10-minutters greie. Anonymkode: e0b48...1d7
123fir Skrevet 7. oktober 2024 #7 Skrevet 7. oktober 2024 Ingen. Og grunnen til det er at såkalt "silent treatment" ikke er konstruktivt. Det kan være skadelig for forholdet og det er ikke sunt for den andre å bli behandlet sånn. Om man ikke makter å diskutere en sak, så er man kanskje ikke moden for et voksent forhold. 3
Ellah Skrevet 7. oktober 2024 #8 Skrevet 7. oktober 2024 Ingen. Vi snakker ut problemene våre om noe skulle oppstå. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #9 Skrevet 7. oktober 2024 Jeg har en mann som er sånn. Det har vært helt forferdelig i alle år. Han holder ut og jeg tenker alltid at jeg ikke skal si unnskyld, for jeg har ikke gjort noe annet enn å si ifra feks har han en veldig fleksibel jobb så han kommer ofte hjem tidlig. Har spurt om han kan si ifra så han kan starte på middag enn når jeg kommer hjem og alle er slitne/sulte Hvis jeg spør hvorfor han ikke sa ifra, så er det nok til at han blir sur, går ned på hjemmekontoret og blir der resten av kvelden Samme reaksjon hvis jeg spør om han kan gjøre noe annet, feks om han kan bidra mer hjemme med konkrete oppgaver Han kan være sånn i dagesvis, enten til jeg ber pm unnskylding eller så kommer han opp dagen etter og er i strålende humør. Jeg blir helt nervøs av det og det har spist meg helt opp. Prøver å tulle det vekk eller lyve ovenfor barna som begynner å bli ganske store Jeg jobber meg ut av forholdet, men det er så dyrt her vi bor 😢 Men sånn skal ikke jeg ha det resten av livet, det vet jeg Klem til deg Anonymkode: 9e349...954 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #10 Skrevet 7. oktober 2024 Jeg mente om han kunne starte på middag, sånn at jeg slipper siden jeg må jobbe 8 t og har reisevei. Anonymkode: 9e349...954 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #11 Skrevet 7. oktober 2024 Aldri silent treatment her i gården. Anonymkode: 325c0...b5f 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #12 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har en mann som er sånn. Det har vært helt forferdelig i alle år. Han holder ut og jeg tenker alltid at jeg ikke skal si unnskyld, for jeg har ikke gjort noe annet enn å si ifra feks har han en veldig fleksibel jobb så han kommer ofte hjem tidlig. Har spurt om han kan si ifra så han kan starte på middag enn når jeg kommer hjem og alle er slitne/sulte Hvis jeg spør hvorfor han ikke sa ifra, så er det nok til at han blir sur, går ned på hjemmekontoret og blir der resten av kvelden Samme reaksjon hvis jeg spør om han kan gjøre noe annet, feks om han kan bidra mer hjemme med konkrete oppgaver Han kan være sånn i dagesvis, enten til jeg ber pm unnskylding eller så kommer han opp dagen etter og er i strålende humør. Jeg blir helt nervøs av det og det har spist meg helt opp. Prøver å tulle det vekk eller lyve ovenfor barna som begynner å bli ganske store Jeg jobber meg ut av forholdet, men det er så dyrt her vi bor 😢 Men sånn skal ikke jeg ha det resten av livet, det vet jeg Klem til deg Anonymkode: 9e349...954 Samme situasjon her. Mannen bidrar svært lite og bruker flexitid på å få fri mens vi andre er i barnehage/på skole/på jobb, for deretter å jobbe og overlate alt til meg på ettermiddag/kveld/helg. Han driver med silent treatment i flere dager hver gang jeg tar det opp, uavhengig av tonen min. Min mann tåler rett og slett ingen form for kritikk (til og med svært mild/konstruktiv) og er svært dårlig på å argumentere og snakke gjennom ting. Anonymkode: a484d...440 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #13 Skrevet 7. oktober 2024 Det som fører til silent treatment er forhold med giftige personer. Anonymkode: acdea...76b 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #14 Skrevet 7. oktober 2024 Mannen min gjør det hver gang vi krangler, men det er heldigvis ikke så ofte. Har spurt han om hvorfor han bare går, blir stille eller ignorere meg, og han sier det er fordi han ikke har noe mer å si. Jeg tror han anser seg som ferdig med krangelen og vil være i fred. Hvis jeg da bryter hans taushet, spør om noe relatert til krangelen, går etter han eller noe, så mener han jeg starter krangelen på nytt. 🤷♀️ Anonymkode: a9c2d...252 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #15 Skrevet 7. oktober 2024 Jeg kan legge meg sint (er en emosjonell person og trenger ofte å sove for å tenke rasjonelt og mannen er enig i at det er en grei løsning), men aldri silent treatment, det slutter man med på barneskolen. Anonymkode: d6f12...c86
CrazyCatLady2500 Skrevet 7. oktober 2024 #16 Skrevet 7. oktober 2024 Aldri skjedd her. Vi lider ikke i stillhet.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #17 Skrevet 7. oktober 2024 Handler ikke nødvendigvis hva det krangles om, mer om hvordan hennes evner til å regulere følelsene sine akkurat den dagen Anonymkode: 74530...724
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #18 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mannen min gjør det hver gang vi krangler, men det er heldigvis ikke så ofte. Har spurt han om hvorfor han bare går, blir stille eller ignorere meg, og han sier det er fordi han ikke har noe mer å si. Jeg tror han anser seg som ferdig med krangelen og vil være i fred. Hvis jeg da bryter hans taushet, spør om noe relatert til krangelen, går etter han eller noe, så mener han jeg starter krangelen på nytt. 🤷♀️ Anonymkode: a9c2d...252 vel, jeg er kvnne og jeg er som mannen din, noen ganger er det ikke mer å krangle om for man kommer ingen vei videre, da er stillhet bedre - er man tom for ord så er man tom for ord, det er ikke det samme som silet treatment der man blir stille for å presse parten til å tilpasse seg. Anonymkode: 3118b...c94 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #20 Skrevet 7. oktober 2024 Som det allerede har blitt skrevet så går dette under psykisk mishandling, samtidig er det forskjell på om man blir stille av å ha blitt såret (og kanskje trenger litt tid for å samle deg før du klarer å kommunisere) og bli stille for å straffe partneren sin, siste går under psykisk mishandling. Vi driver ikke med det, vi er opptatt av god kommunikasjon. Jeg tillater ikke å bli behandlet på en barnslig, tullete måte. Vi er voksne folk, det blir for dumt. Hadde jeg opplevd det så hadde jeg blitt streng for som sagt.. jeg tillater det ikke. Skaff hjelp om du selv ikke klarer å stå i dette og fikse det, du fortjener bedre. Anonymkode: 62e4a...5b0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå