Gå til innhold

Kjære menn - slutt å ta til takke med damer dere ikke er tiltrukket av. Bare slutt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et lite sukk fra en mindre pen dame her, som har blitt tatt til takke med hele livet. Bare slutt. Hvis dere ikke kan få en dame dere faktisk er tiltrukket av, drit i å bli sammen med en dame bare for å ha hushjelp/sengevarmer/samtalepartner i huset. Årene går, og dere klarer ikke mer å late som. Slutter med pliktsex, får opp øynene for andre, er utro, begynner å behandle dama dårligere og dårligere. Gro dere baller og vær single. 

Anonymkode: c7314...a9d

• Liker 8
  • Hjerte 9
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok. 

Anonymkode: 5eeb6...71e

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er kvinne og er gift med en mann jeg aldri ble forelsket i, vi har og flere barn sammen, han er mitt alt og det er kjærlighet, men det var aldri de sommerfuglene i magen og hjerte som banker fort

Anonymkode: 2ae41...fb5

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Et lite sukk fra en mindre pen dame her, som har blitt tatt til takke med hele livet. Bare slutt. Hvis dere ikke kan få en dame dere faktisk er tiltrukket av, drit i å bli sammen med en dame bare for å ha hushjelp/sengevarmer/samtalepartner i huset. Årene går, og dere klarer ikke mer å late som. Slutter med pliktsex, får opp øynene for andre, er utro, begynner å behandle dama dårligere og dårligere. Gro dere baller og vær single. 

Hvis alle menn og kvinner kun hadde gått for øyeblikkets førstevalg eller forblitt single, ville det nok vært mange flere single og vesentlig færre barnefødsler.
Bedre med en god samarbeidspartner og en normal livssituasjon enn en omflakkende og rotløs singeltilværelse…..

Anonymkode: 9c203...fcd

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er kvinne og er gift med en mann jeg aldri ble forelsket i, vi har og flere barn sammen, han er mitt alt og det er kjærlighet, men det var aldri de sommerfuglene i magen og hjerte som banker fort

Men da regner jeg med at du er glad i ham og elsker ham, du skriver jo selv han er din kjærlighet? Da tar du vel ikke til takke med ham?

Jeg er enig med deg ts, å ta til takke med noen for å få seg ligg eller for å kanskje skape den familien man har drømt om (men der man ender med å ikke respektere dama), er ikke greit.  Med mindre begge vil dette selv, hvilket er noe annet.

• Liker 11
Skrevet

Folk velger selv... Å ta til takke med betyr ikke at du ikke er bra nok, du er nettopp funnet bra nok. Selv forhold som starter med et smell, hvor begge blir helt oppslukt i hverandre går dunken. Personlig liker jeg singeltilværelsen godt, og det skal en helt spesiell dame til for å få meg ut av den tilværelsen. Tror heller alle hadde hatt godt av å jobbe med selvfølelsen og selvrespekten sin, i stedet for å be andre slutte med det ene eller det andre. Ta kontroll over ditt eget liv, ikke prøve å kontrollere andre.

Anonymkode: ef9d7...268

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
SPOCA skrev (24 minutter siden):

Men da regner jeg med at du er glad i ham og elsker ham, du skriver jo selv han er din kjærlighet? Da tar du vel ikke til takke med ham?

Jeg er enig med deg ts, å ta til takke med noen for å få seg ligg eller for å kanskje skape den familien man har drømt om (men der man ender med å ikke respektere dama), er ikke greit.  Med mindre begge vil dette selv, hvilket er noe annet.

Ja, vi er en familie, jeg bare antok at det ikke var helt innafor å ikke ha vært stormforelsket 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, vi er en familie, jeg bare antok at det ikke var helt innafor å ikke ha vært stormforelsket 

Det er vel greit så lenge man er ærlig på det, og man elsker hverandre, verre er det hvis den ene parten er den som elsker, og den andre ikke gjør det. Hvis det blir skjevhet er jo dette veldig vanskelig.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt enig. Nå skal noen bli veldig forelsket i meg, ønske å gi meg verden før jeg gidder. 

Skjer det ikke så gidder jeg ikke en mann livet går fint uten. De må faktisk bevise at de elsker meg ønske å ta bare på meg, for jeg er god å ha. 

Anonymkode: 46a34...fc8

Skrevet

Har tidligere partner sagt at han har tatt til takke med deg TS? Eller er det noe du selv tror? Det er mange årsaker til at forhold tar slutt. Også forhold der man var stormforelsket i starten tar ofte slutt. Også med utroskap. Husk også at mange sier mye dumt i forbindelse med samlivsbrudd (eller om de har blitt fersket i å være utro), ikke tro på ting som blir sagt i affekt, som gjerne er sagt direkte for å såre.❤️ Men bli for all del ikke i et forhold der du blir behandlet respektløst! Det finnes bedre menn der ute, det er helt riktig.

• Liker 2
Skrevet
Engel skrev (52 minutter siden):

Har tidligere partner sagt at han har tatt til takke med deg TS? Eller er det noe du selv tror? Det er mange årsaker til at forhold tar slutt. Også forhold der man var stormforelsket i starten tar ofte slutt. Også med utroskap. Husk også at mange sier mye dumt i forbindelse med samlivsbrudd (eller om de har blitt fersket i å være utro), ikke tro på ting som blir sagt i affekt, som gjerne er sagt direkte for å såre.❤️ Men bli for all del ikke i et forhold der du blir behandlet respektløst! Det finnes bedre menn der ute, det er helt riktig.

Begge har innrømmet til slutt at de aldri har hatt de store følelsene for meg. Derfor klarte de ikke å være intime med meg et stykke ut i forholdet, det bød dem imot - jeg var ikke den type dame de egentlig syntes var attraktiv.

TS

• Hjerte 12
Skrevet

Tja, mannen min "tok til takke med" meg.  Han fortalte meg tilogmed at jeg ikke var hans type i det hele tatt, og at han var vant til mer attraktive partnere. 

Men han falt for personligheten min, visstnok.

Vi har hatt et ok sexliv, med sånn middels hyppighet ift. alder/livssituasjon, så langt. Og har et greit samliv ellers, samarbeider fint og har fått noen flotte barn. Vi har vært sammen i 20 år.

Jeg vet jo at JEG måtte ha gått ned på mine krav til en partner dersom jeg skulle hatt en som syntes jeg var den flotteste dama noensinne - så jeg lever egentlig greit med dagens situasjon.

Mannen min har aldri vært utro, tror rett og slett ikke at han gidder. Han er en ganske bedagelig type som helst vil bruke kveldene på å game eller se fotball med gutta, ikke fly på byen. 

Anonymkode: ee61f...890

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Folk velger selv... Å ta til takke med betyr ikke at du ikke er bra nok, du er nettopp funnet bra nok. 

Anonymkode: ef9d7...268

Til takke betyr nedgradering. Man godtar noe veldig langt unna det man ønsket seg. 

Anonymkode: f5385...db4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Begge har innrømmet til slutt at de aldri har hatt de store følelsene for meg. Derfor klarte de ikke å være intime med meg et stykke ut i forholdet, det bød dem imot - jeg var ikke den type dame de egentlig syntes var attraktiv.

TS

Disse mennene du har møtt er forferdelige mennesker - å gjøre sånt mot noen andre mennesker er så ufattelig dårlig gjort. Jeg beklager for de vonde opplevelsene og unner deg alt godt! ❤️ 

Utover det, så er jeg enig med hovedinnlegget ditt. Jeg så akkurat en video om dette på instagram fra en skilsmisseadvokat som snakket om viktigheten av å finne seg en partner man liker :) 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skjønte ikke helt dette innlegget fordi at det høres ut som du elsker mannen din dypt. :) Å kjenne på sommerfugler og hjerte som banker er det mange som ikke opplever selv om de er forelsket i partneren sin :) 

• Nyttig 1
Skrevet

Er det ikke stormforelskelse begge veien vil jeg heller være singel.

Anonymkode: d2acf...637

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg vet jo at JEG måtte ha gått ned på mine krav til en partner dersom jeg skulle hatt en som syntes jeg var den flotteste dama noensinne - så jeg lever egentlig greit med dagens situasjon.

Samme her :) 

Anonymkode: ebabf...f0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 11.13):

TS

Kanskje en fattig trøst, men sånt går begge veier. Jeg er mann og var i samme situasjon som deg. Og det du sier her passer som hånd i hanske. Skjønner at du har det vondt, det er noe av det kjipeste man kan oppleve/innse.
Det beste er å gå videre. Prøv å finne deg en mann som synes du er pen, som gir deg komplimenter på utseende og som viser at han synes du er den som er viktigst. 
Du virker sulteforet på annerkjennelse og aksept og det er forståelig da jeg er der selv, men vær så snill og ikke døm alle menn og forstå det går begge veier.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Min historie er litt kjip men det er lite å gjøre med. 

Min kjæreste var utro mot meg etter 5år og jeg gjorde det slutt umiddelbart.  Vi snakket mye sammen i perioden etterpå og jeg ville bli sammen igjen. Var svak, knust, naiv ,ung osv.

Så begynner hun å ha sex med en annen, ikke samme som utroskap skjedde. Og ble veldig kald mot meg. Dette visste jeg ikke noe om på daværende tidspunkt. Jeg gav opp, gikk videre. 

Så etter 3-4mnd så tok hun kontakt igjen. 

Hun forklarer at hun hadde vært "sammen " med en annen.  Og det kom frem at hun hadde forelsket seg men han viste seg og være en dust.

Som svak, uerfaren,  naiv ung mann med selv savnet jeg henne og trodde I min stupiditet at vi kunne fortsette som før. Jeg hadde stort behov for å snakke om den værste perioden I mitt liv. Men hun var ikke interessert i det og jeg fryktet støte henne bort. Vi ble etterhvert gift, 2 barn. Og nesten 20 år seinere , og ting hun fortalte ting jeg plukket opp underveis hang ikke sammen.  På direkte spørsmål om hvem som egentlig hadde gjort det slutt sprakk det.

DET VAR HAN SOM DUMPET HENNE OG DA GIKK HUN TILBAKE TIL MEG.

Hun hevder at det ville blitt slutt uansett,  men tror hun sukrer og pynter på historien. 

Så jeg var 2 valget, plan B, sloppy seconds, idioten som ble "lurt". Nå stuck med 2 barn og og ydmykelsen bare vokser. Hun ser ikke problemet,  det er lenge siden. Og spørre om dette gjør henne bare forbannet. 

F@ck my life.

Anonymkode: 36bdb...925

• Hjerte 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...