AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #1 Skrevet 7. oktober 2024 Dette blir veldig intime detaljer, men jeg tørr ikke å lufte det for venninner, og har veldig behov for å lufte det. For 2 år siden fikk jeg mitt første barn, ukomplisert fødsel. I ettertid har jeg(vi) dessverre hatt store problemer med samlivet. Vi skulle nå etter planen prøvd på vårt andre barn, men jeg har blitt så stor der nede etter fødsel at mannen sliter med å få utløsning, mens jeg kjenner ingenting lenger. Han pleier å runke seg ferdig, og nå når vi skal prøve på barn blir det jo enten at vi må bruke sprøyte for å få det inn, eller at han runker inn i meg.. Blir kjempe trist av tanken, og føler meg ubrukelig.. Blir kvalm av å tenke på sex nå, men ønsker et søsken til barnet mitt.. Jeg fikk beskjed om at det skyldes heter ballooning, det var visst ikke så uvanlig fikk jeg høre og jeg hadde mild grad. Det kunne de ikke gjøre noe med. Hadde prøvd å undersøke fødselskader og hva som kunne skje etter fødselen i forkant, tøyet med olje, og var under den oppfatningen av at skader var uvanlige og at de kunne opereres. Jeg snakket til og med om jordmor med disse bekymringene og hun forsikret med om at det ville ordne seg..Nå sitter jeg her og vet ikke hva jeg skal gjøre, vet ikke om jeg orker å prøve på barn på denne måten. Vet ikke om jeg orker å være i et samliv engang... Anonymkode: c8b4b...cde 1 12 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #2 Skrevet 7. oktober 2024 Hei! Så trist at du har det sånn! Regner med du har forsøkt å trene bekkenbunn og oppsøkt fysioterapeut med fokus på kvinnehelse? Hvis du har prøvd «alt» og det fortsatt ikke hjelper, ville jeg fått et barn til og krevd operasjon når jeg var ferdig med svangerskap og fødsler. Håper det ordner seg, lykke til❤️ Forresten: hva er ballooning? Anonymkode: eb829...c6b 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #3 Skrevet 7. oktober 2024 Elskov kan være mye mer enn penetrering ❤️ Anonymkode: c5a70...e74 3 1
Akebrett Skrevet 7. oktober 2024 #4 Skrevet 7. oktober 2024 Ballooning burde ikke påvirke skjeden på den måten du beskriver🤷♀️ Eller missforstår jeg det du skriver🙈
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #5 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei! Så trist at du har det sånn! Regner med du har forsøkt å trene bekkenbunn og oppsøkt fysioterapeut med fokus på kvinnehelse? Hvis du har prøvd «alt» og det fortsatt ikke hjelper, ville jeg fått et barn til og krevd operasjon når jeg var ferdig med svangerskap og fødsler. Håper det ordner seg, lykke til❤️ Forresten: hva er ballooning? Anonymkode: eb829...c6b Hei! Ja var når fysioterapeut ikke hjalp at jeg ble sjekket ordentlig. Det kan ikke opereres så jeg må bare ha det sånn resten av livet. 😭 Jeg vet ikke helt hva det er, men når jeg googlet så står det: " the degree of excessive hiatal distensibility or 'ballooning' ". Så har vel med at det er for mye strekk? Jeg vet ikke.. Anonymkode: c8b4b...cde
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #6 Skrevet 7. oktober 2024 Akebrett skrev (Akkurat nå): Ballooning burde ikke påvirke skjeden på den måten du beskriver🤷♀️ Eller missforstår jeg det du skriver🙈 Det er ikke det samme nei, balooning av skjeden, ikke tarmen. Anonymkode: c8b4b...cde 1 2
Melus Skrevet 7. oktober 2024 #7 Skrevet 7. oktober 2024 Det høres jo helt forferdelig ut. Alt vi kvinner bare må finne oss i etter svangerskap og fødsel, det er helt utrolig. 8 4 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #8 Skrevet 7. oktober 2024 Mye kan gjøres med innstilling og ta tiden til hjelp🥰 kjæresten min får ikke utløsning av penetrering og må alltid runke ferdig selv, vi har allikevell fått 3 barn. Har hatt ett bra sexliv fordi. ene barnet var over 5 kg og sto fast med hodet ute 5 minutter fordi skuldrene var så store. Trodde aldri ting kom til å bli det samme, men det ble det!:) Anonymkode: 2f50b...921 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #9 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mye kan gjøres med innstilling og ta tiden til hjelp🥰 kjæresten min får ikke utløsning av penetrering og må alltid runke ferdig selv, vi har allikevell fått 3 barn. Har hatt ett bra sexliv fordi. ene barnet var over 5 kg og sto fast med hodet ute 5 minutter fordi skuldrene var så store. Trodde aldri ting kom til å bli det samme, men det ble det!:) Anonymkode: 2f50b...921 Ja skjønner det. Føler meg bare så ubrukelig når det er "min feil". Det kunne ikke bli bedre sa de, eneste positive var at det ikke ville bli verre. I allefall ikke de nærmeste årene(hva enn det skal bety..) Sex har bare blitt skikkelig trist og tungt. Hvordan gjorde dere det når dere prøvde på barn? Brukte dere sprøyte? Anonymkode: c8b4b...cde 2
Akebrett Skrevet 7. oktober 2024 #10 Skrevet 7. oktober 2024 Hvis forholdet mellom deg og far er ellers bra, så ville jeg valgt å gå privat, finn en godkjent/autorisert sexolog som OGSÅ kan hjelpe med det fysiske! Fysioterapeut/sykepleier etc.. Altså opptrening/øvelser, eller kan veilede deg i jungelen av behandlings muligheter.. Link til oversikt over autoriserte sexologer; https://finnensexolog.no/ 6 1
Akebrett Skrevet 7. oktober 2024 #11 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er ikke det samme nei, balooning av skjeden, ikke tarmen. Anonymkode: c8b4b...cde Ok, takk for oppklaring😊
Druid Skrevet 7. oktober 2024 #12 Skrevet 7. oktober 2024 Melus skrev (10 minutter siden): Det høres jo helt forferdelig ut. Alt vi kvinner bare må finne oss i etter svangerskap og fødsel, det er helt utrolig. Helt enig. Hadde det vært menn som hadde skulle født, hadde det vært utviklet teknologi for eksterne fødselsposer nå 🙂 Men jeg fatter ikke at ikke det der kan opereres. De lager nye kjønnsorganer for christ sake! 15 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #13 Skrevet 7. oktober 2024 Det finnes hjelp. Hva med å få barn nr 2 og så ta en operasjon for oppstramming ? Anonymkode: cf2f2...b7f 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #14 Skrevet 7. oktober 2024 Druid skrev (1 minutt siden): Helt enig. Hadde det vært menn som hadde skulle født, hadde det vært utviklet teknologi for eksterne fødselsposer nå 🙂 Men jeg fatter ikke at ikke det der kan opereres. De lager nye kjønnsorganer for christ sake! Ja det tenker jeg også. Hadde aldri født om jeg visste dette skulle skje.. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes hjelp. Hva med å få barn nr 2 og så ta en operasjon for oppstramming ? Anonymkode: cf2f2...b7f Det går visst ikke an når man har dette.. 😭 Anonymkode: c8b4b...cde 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #15 Skrevet 7. oktober 2024 Jeg ville ha gått til en ny gynekolog og spurt om dette. Tenk på før i tida da folk fikk 10 barn osv. Ingen skal komme og fortelle meg at de brukte sprøyter etter barn nr 1. Og nå har vi et helt annet helsevesen. Anonymkode: 45a8b...196 12 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #16 Skrevet 7. oktober 2024 Hvem er det som har sagt at det ikke er noe å gjøre? Har du fått en second opinion? Veldig mange stoler altfor mye på fagfolk og aksepterer avslag fra den første de snakker med. Jeg ville ikke gitt meg men heller dratt til flere ulike spesialister. Kvinner blir ofte forventet å bare akseptere livsinngripende fødselsskader, men det må dere ikke gjøre!! Dette er ikke normalt og det er ikke noe du bare skal akseptere. Anonymkode: 4c712...b0a 18 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #17 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja det tenker jeg også. Hadde aldri født om jeg visste dette skulle skje.. Det går visst ikke an når man har dette.. 😭 Anonymkode: c8b4b...cde Er du sikker på at du gikk til en oppdatert fysio som er ekspert på akkurat dette? Nå vet ikke jeg nok om selve tilstanden, kan være det faktisk er noe som ikke kan fikses, men det høres ut som, utfra treffene jeg får, at det er noe som henger sammen med svak bekkenbunn og ofte medfører underlivsprolaps? Jeg vet hvertfall at det er mulig å hjelpe bekkenbunnen til å stramme seg selv og få tilbake følelighet og redusere prolapser ved hjelp av noe som heter TENS apparat, som fysio må søke sykehus om å låne. Så jeg ville forhørt meg, i tilfelle det kan hjelpe deg! Anonymkode: 0f909...781 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #18 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem er det som har sagt at det ikke er noe å gjøre? Har du fått en second opinion? Veldig mange stoler altfor mye på fagfolk og aksepterer avslag fra den første de snakker med. Jeg ville ikke gitt meg men heller dratt til flere ulike spesialister. Kvinner blir ofte forventet å bare akseptere livsinngripende fødselsskader, men det må dere ikke gjøre!! Dette er ikke normalt og det er ikke noe du bare skal akseptere. Anonymkode: 4c712...b0a Ja jeg har sjekket henne opp, hun er en av de beste. Veldig dyktig.. har googlet masse og sendt mail til han som er ekspert på dette på verdensbasis. Og han sier det er lite forskning på det, og ingen kirurgisk teknikk som kan fiske det 😭 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du sikker på at du gikk til en oppdatert fysio som er ekspert på akkurat dette? Nå vet ikke jeg nok om selve tilstanden, kan være det faktisk er noe som ikke kan fikses, men det høres ut som, utfra treffene jeg får, at det er noe som henger sammen med svak bekkenbunn og ofte medfører underlivsprolaps? Jeg vet hvertfall at det er mulig å hjelpe bekkenbunnen til å stramme seg selv og få tilbake følelighet og redusere prolapser ved hjelp av noe som heter TENS apparat, som fysio må søke sykehus om å låne. Så jeg ville forhørt meg, i tilfelle det kan hjelpe deg! Anonymkode: 0f909...781 Ja jeg har vært hos fysioterapeut med spesialfelt innen bekken. Bruker tens hver dag for å ikke bli verre eller få stort prolaps.. 😰 Anonymkode: c8b4b...cde 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #19 Skrevet 7. oktober 2024 Føler med deg, jeg har det samme. Vil bare si at det blir bedre emosjonelt sett med tiden. Jeg var veldig deprimert de første årene, men man kan bli vandt til det meste. Vær snill med deg selv. Anonymkode: 3284f...86f 8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #20 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Føler med deg, jeg har det samme. Vil bare si at det blir bedre emosjonelt sett med tiden. Jeg var veldig deprimert de første årene, men man kan bli vandt til det meste. Vær snill med deg selv. Anonymkode: 3284f...86f Hvordan gjorde du det ang barn? Kjenner jeg blir helt dårlig når jeg tenker på det... Anonymkode: c8b4b...cde 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå