Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et mye omdiskutert tema, om det er greit å bruke egenmeldingene sine. Jeg har 2 barn og er 50/50. Vi har en veldig streng sjef som kan snakke før h*n tenker, så om jeg har tannlegetime, den ene uka og sykt barn neste uke - så får jeg høre at "det er jo noe hver uke med deg" . Det er det altså ikke. Vi jobber i renhold så fraværet er jo der hos de fleste tid til annen. Det som er så dumt med dette yrket er at alt er så strengt, vi har knapt lov å være syke. Egenmelding har vi vel rett i å bruke? Jeg må nå ta siste legetime for celleforandringer neste uke, ringte å sa det, men da ble sjefen kvass og sa at jeg var borte hele tiden. Ingen andre som er så mye borte. 

Det syntes jeg var litt frekt. Jeg er jo ganske nærtagende på slikt. Sjefen sa videre at nå må du love å være på jobb fulle timer fremover uten sykdom. Det kan jeg ikke love, det kan jo dukke opp sykdom. 

Er dette helt greit , ha en så streng sjef?

Jeg har mange egenmeldinger igjen. 

Anonymkode: 1d908...b2f

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ufint av sjefen.

Men hos oss har man ikke ubegrenset med timer som kan benyttes til tannlege, lege osv. Jobber du slik at du må gå i arbeidstiden hver gang?

Anonymkode: 36770...a11

• Nyttig 1
Skrevet

Tja.. Problemet her er ikke sjefen er ‘’streng’’.. 

Problemet er at sjefen kommuniserer passivt aggressivt, noe som garantert fører til dårlig psykososialt arbeidsmiljø…😕

Hvis det ikke er ett alternativ å bytte jobb, ville jeg prøvd å få alt av som er mulig av timer, utenfor arbeidstid.. Men det er jo ikke alltid mulig.. 

Anonymkode: b1adf...fe8

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tja.. Problemet her er ikke sjefen er ‘’streng’’.. 

Problemet er at sjefen kommuniserer passivt aggressivt, noe som garantert fører til dårlig psykososialt arbeidsmiljø…😕

Hvis det ikke er ett alternativ å bytte jobb, ville jeg prøvd å få alt av som er mulig av timer, utenfor arbeidstid.. Men det er jo ikke alltid mulig.. 

Anonymkode: b1adf...fe8

Det er veldig tungvindt når sjefen er så stikkende. Det er måten h*n fremtreder det på, "det er noe hver uke nå", andre er ikke så mye borte som du er". Det er litt frekt å si syntes jeg. Itillegg h-n at jeg måtte komme hver dag på jobb heretter og ikke være mer syk. Men det vil jo bli sykdom før eller siden med barn fra 4- 13 år. 

Jeg jobber fra 06- 13 og ikke alltid det passer seg etter kl 13. Jeg har hatt mye med celleforandringene som er viktige å ta. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er veldig tungvindt når sjefen er så stikkende. Det er måten h*n fremtreder det på, "det er noe hver uke nå", andre er ikke så mye borte som du er". Det er litt frekt å si syntes jeg. Itillegg h-n at jeg måtte komme hver dag på jobb heretter og ikke være mer syk. Men det vil jo bli sykdom før eller siden med barn fra 4- 13 år. 

Jeg jobber fra 06- 13 og ikke alltid det passer seg etter kl 13. Jeg har hatt mye med celleforandringene som er viktige å ta. 

Du rekker mye etter kl 13

Anonymkode: e91bc...f95

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner godt at sjefen blir litt irritert hvis du jobber til kl. 13 og likevel bruker arbeidstiden til legetime o.l. Det bør være mulig å få time etter kl. 13.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg forstår sjefen veldig godt når du kun jobber til kl 13. Alt av tannlegetimer kan tas etter det, man kan også be om å forskyve timer i spesialisthelsetjenesten til etter kl 13. Og så mange legetimer er det ikke med celleforandrinnger, du må ha MYE fravær når sjefen reagerer som han gjør. Barn på 13 gir deg for øvrig ikke rett til fri for sykt barn.

Anonymkode: a028f...dd3

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har fravær hver uke så skjønner jeg sjefen godt. Det er ikke vanlig. Selvfølgelig hoper det seg opp i perioder, men planlagt legetime bør være mulig å få etter kl 13....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...