Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en passe stor bokhylle fra Ikea, en slik stor med 4x4 hyller. En stor klosse som jeg vet mange har. Denne begynner å bli full. Her har jeg bøker, dvd'er, fagbøker, permer og annet skrot. Jeg drømmer om en hel vegg hvor jeg kan ha en kjempestor samling med kun dvd'er, tv-serier og bøker :sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan jeg oppbevarer bøker og dvd'er?

Der det er plass! Litt her og der, noe pakket bort, noe lånt bort (også en type oppbevaring som er veldig praktisk hvis man har dårlig plass), i skuffer og skap, og ja. Der det er plass.

En bokhylle, og dvd'er pakket bort i tv-seksjon. Blir så fort rotete når alt skal ligge fremme.

:)

Skrevet

jeg har en hel vegg på soverommet som er dekket av halvparten hyller og halvparten skuffer, der hylle-biten er full med bøker. I tillegg har jeg en 10-15 fulle bananesker med bøker og blader lagret hos foreldrene mine.

Jeg har hele 7 dvder, og de står ved PCen sammen med dataspillene mine (som jeg har 8-10 stk av).

Skrevet
Pakker du bort dvd'er? Fysj! ;)

Ja! Men det blir jo så fullt overalt jo! Tyter jo ut av skapene mine, og så har jeg noen videoer som tar plass og de pakkes også bort (men det er vel greit siden det er video?), og så må pakke bort litt, skjønner du, fordi det er så fullllllt overalt, at det tyter ut, og ... mmm. :sjenert:

:ler:

Skrevet

Ja, mmm, unnskyldninger, unnskyldninger. Det er greit det med videoene, de er ikke pene å se på ;)

Skrevet
Ja, mmm,  unnskyldninger, unnskyldninger. Det er greit det med videoene, de er ikke pene å se på ;)

:ler:

Gjest lilletroll
Skrevet

Hyller hvor bøker er alfabetisert, og andre hyller hvor dvd'er er alfabetisert.

Skrevet

Alfabetisert faktisk! Ikke dårlig :)

Skrevet

Jeg har ikke noe sytem. Men jeg tenker ofte at jeg burde ha det.

:sjenert:

Skrevet

Dyttet inn i 4 billy-hyller fra ikea... Uten spesiell god "indre organisering".. Og resten av bøkene våre er i bokyllene på "pikerommet mitt" hjemme hos mine foreldre..

Drømmer om et hjem der vi har plass til alle tingene våre (vi er 27 og 33 år gamle og har store mengder ting og tang oppbevart hos begges foreldre..)

Og ikke minst så drømmer jeg om bokskap!! Ser flott ut og sparer mye støvtørking.. Gjerne billyhyller med skapdører på.. Desverre kan jeg ikke sette dører på hyllene jeg har.. bare de som er bredere.. Og nye bøker kjøpes ofte.. så jeg har sikkert bruk for disse hyllene også.. Kanskje på et kontorrom... (jeg vet.. uoppnåelige drømmer om god plass)

Sortering er det dårlig med.. Men jeg drømmer om tematisk ryddig.. Egne seksjonerfor bøker på engelsk, for mine fagbøker, for min manns fagbøker, for barnebøker, for faktabøker, for krim, for "tung seriøs" litteratur, for "chick flics" (begynner å få noen av dem også), for historiske romaner, for romaner av norske forfattere osv osv

Og skulle jeg da føle behov for mer organsiering ville jeg kanskje vurdere å sette forfatterene alfabetisk (bøkene av samme forfatter står samlet alt i dag)... Men innefor en forfatter insisterer jeg på at bøkene skal komme kronologisk..

Skrevet

Bøker i bokhyller, DVD'er i et skap i TV-seksjonen og CD'er i store CD-stativer som står på gulvet. CD'er og DVD'er er ikke ordnet i noen spesiell rekkefølge, bøkene er litt ulikt organisert. Bøker av samme forfatter står samlet, ellers er bøkene samlet etter tema.

Gjest GreenSky
Skrevet

Bøker og dvd-er i bokhylla. Har en stor bokhylle og en av vanlig størrelse. Begge er fulle, så jeg må vel kjøpe en ny bokhylle om ikke så lenge. Ringpermer har jeg i kottet.

Skrevet

Jeg har bare bokhyller der det står skjønnlitteratur og noen dvder som jeg har gjemt på nederste hylle siden de er så stygge. Etter at vi flyttet inn i leiligheten som vi pusser opp så har vi ikke pakket ut alt av cder bøker. Etterhvert kommer vi nok til å plassere cder i skap(også stygge) og fagbøkene forblir på loftet siden de ikke er noe jeg ønsker å se på hver dag.

Bøkene mine er forresten også alfabetisert, ikke fordi det er så vanskelig å finne fram, men fordi jeg liker å ha litt orden i det tilsynelatende kaoset i bokhyllen.

Skrevet

Jeg har to bokhyller i stuen hvor jeg har bøker. Så har jeg to store sink-kasser som jeg har cd-er, dvd-er og vhs-kassetter i. Det styggeste jeg vet er filmer i bokhyller, så mine må pent gjemmes bort

Gjest Gjest_King James_*
Skrevet

Bøkene er i bokhyller og det samme er dvdene

Skrevet

Bøkene i bokhylle, men den er så full nå at jeg har begynt å stable oppå og nå må jeg bare rydde!

CD'er og DVD'er i to glasskap fra Ikea, CD'ene er faktisk alfabetisert :) .

Skrevet

Hos meg er det fullt kaos. Jeg har flere tusen bøker og i underkant av tusen dvd'er. Og langt ifra nok hylleplass. Så mest mulig er presset inn i bokhyllene, og resten oppbevares i esker. Desverre, for jeg liker ikke å måtte pakke vekk hverken bøker eller dvd'er i esker.

Cd'ene er pakket bort og lagret hos naboen, men det gjør meg ingenting siden jeg har lagt alt inn på pc'en og bruker pc'en som stereoanlegg.

Skrevet

Akkurat nå ligger bøker og CD-er i pappesker og venter på at vi får penger nok til å lage bokhylle. Vi har en nisje på den ene veggen hvor vi skal bygge inn en bokhylle. Er vi heldig, får vi plass til alt der, men jeg er redd noe (som cd-ene) må finne seg en annen plass.

DVD-ene oppbevarer vi i et gammelt skap som tv-en står på. Det er ikke så mange av dem, bare 10-15 stykker pluss SATC-skoesken.

Skrevet

Bøker i Billy-hyller for seg, dvd'er i tilsvarende for seg (tegneserier nederst) og cd'er i sånne smale BIlly-liknende hyller. Cd'ene er alfabetisert, bøkene står gruppert etter forfatter og størrelse, dvd'ene ble gruppert etter genre, men der har det sklidd litt ut. Skulle hatt en bokhylle til snart, men det begynner å bli litt dårlig med plass.

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...