AnonymBruker Skrevet 6. oktober #1 Del Skrevet 6. oktober Vi var sammen i mange år med barn i bildet. Etter turbulent forhold som var opp og ned de siste 10 årene, med mange høylytte krangler, mye hat og stygge skjellsord som vi begge brukte , levde vi under samme tak i nesten 1 år uten og være et par kun 2 stk som såvidt snakket sammen om basic gjøremål barna etc i huset, så endte det med at jeg tok steget og sa det var slutt, ca 2 år etter at vi (stoppet som kjærester ) I seperasjons tiden min ca 6 mnd inn i den fant jeg en ny partner ( noe jeg virkelig ikke hadde planlagt) min x så på oss som fremdeles gift selvom vedkommende var utflyttet, og fikk gjentatte beskjed om at det var slutt. Nå over 1 år senere etter seperasjonen er han fremdeles bestemt på at jeg “bedro” han og klandrer meg for ensomhet, og et knust hjerte. Jeg aner ikke hvorfor jeg får dårlig samvittighet fremdeles, og føler på tristhet overfor han når jeg kjenner på lykke med ny partner. Noen som har noen tips? Anonymkode: 1f49c...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #2 Del Skrevet 7. oktober Det er vel noe med at dere ikke var likegyldige til hverandre. I hans hode betød det også gode følelser. Kanskje han trodde separasjon ville løse problemene. Det hender jo at folk blir sammen igjen. Og så vil du vel at han skal ha det bra. Selv om det er hans eget problem å få til. Anonymkode: 7e9c6...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 7. oktober #3 Del Skrevet 7. oktober Ingen tips. Syns det var voldsomt tidlig å finne ny partner før dere var skilt. Men, men. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #4 Del Skrevet 7. oktober Det hørtes veldig raskt ut å bli separert og å avslutte. Hadde vært bitter selv, om min mann la så lite jobb i å få ekteskapet på rett kjøl. Anonymkode: 69e15...605 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #5 Del Skrevet 7. oktober takinova skrev (7 minutter siden): Ingen tips. Syns det var voldsomt tidlig å finne ny partner før dere var skilt. Men, men. Hun skrev at de var separert, i tillegg til utflyttet. Da er det slutt-slutt, og hun står fritt til å finne ny partner - med god samvittighet. Eller han, om det var omvendt. Det er litt tidlig med tanke på brudd, men hun skriver jo hvordan det var mellom dem, så at hun var åpen for følelser for andre, er helt logisk og naturlig. Det jeg ikke helt forstår, er hvorfor eksen trengte å vite om denne mannen før det faktisk var blitt mer seriøst. Jeg antar at det ikke var et seriøst forhold samme dagen de møttes... 6 måneder er tidlig å introdusere en ny partner for barn (om det også skjedde), og jeg vet ikke om det ville vært noen vits å si noe om ny partner til eksen før barnet fikk vite det, evt. litt før, så eksen ikke får det i fleisen av barnet ved samvær. Jeg tenker at han er såret og i hjertesorg fordi han ikke kunne se for seg at du skulle finne deg en annen. Da det skjedde, så slo nok realiteten ham og han innså at det faktisk var slutt. Helt slutt. Det er ikke din skyld, og ikke noe du skal ha dårlig samvittighet for. Dere var sammen i mange år, og det er logisk at man fremdeles kan være knyttet til og glad i en person man har hatt så lenge i livet sitt, på tross av krangler og manglende kjærestefølelser. Det kan være vondt og sårt å avslutte et kapittel i livet, selv om neste kapittel kanskje er bedre, uten krangling osv. Hvis han ikke har funnet en ny partner, så kan jo dette oppleves ekstra sårt og ensomt. Det er helt naturlig og logisk. Anonymkode: 63049...557 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schopenhauer Skrevet 7. oktober #6 Del Skrevet 7. oktober (endret) Dere levde sammen 1 år, hvor begge var innforstått med at dere ikke var et par? Du flytter ut å bor for deg selv 1 år, hvor begge var innforstått med at dere ikke var par? Etter disse to årene tar du ut seperasjon. Hvorfor søkte du ikke om seperasjon når du flyttet ut? 6 mnd. etter du tar ut seperasjon møter du en ny mann, altså 2,5 år etter at dette forholdet egentlig er over, og 1,5 år etter du flyttet for deg selv? Så skriver du at mannen anså dere som fortsatt gift - til tross for at du ga han tydelig beskjed om at forholdet var over? Her er det verdt å bemerke at formelt sett er dere fortsatt gift inntil separasjonstiden er over, slik sett har jo mannen din teknisk sett rett. Det er egentlig umulig å svare på spørsmålet ditt uten mer informasjon. Hadde dere sex i løpet av denne perioden? Snakket dere om det var muligheter for at dere kunne gjenforenes, og ordne opp i problemene deres? Hva var forståelsen til din mann? Når ble denne mannen introdusert for din eks. Du sa du møtte han 6 mnd. etter du søkte om seperasjon. Introduserte du han umiddelbart - ble det så seriøst straks etter du møtte han? Det har også pr. dags dato gått bare 6 mnd. siden du møtte den nye mannen, og da er man ofte i startfase for å finne ut om dette kan bli mer seriøst. jeg skjønner at mannen din kan bli skuffet, hvis han hadde forhåpninger om at dette kunne fikses, og du plutselig introduserer han for en mann du akkurat har møtt. Da tenker man gjerne at dette har pågått en stund. På den andre siden sier siste taler mye fornuftig. Endret 7. oktober av Schopenhauer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #7 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (14 timer siden): Noen som har noen tips? Anonymkode: 1f49c...43b Begynn å ta ansvar for deg selv, og for ungene dine, og oppfør deg overfor de du ellers omgir deg med. Da vil slike problemer falle bort helt av seg selv. Anonymkode: 0c61b...08e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 7. oktober #8 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hun skrev at de var separert, i tillegg til utflyttet. Da er det slutt-slutt, og hun står fritt til å finne ny partner - med god samvittighet. Ikke enig. Man er fortsatt gift, om så bare på papiret. Er folk så nøden for å komme seg inn i et nytt forhold, etter å kjørt det forrige på dunken, at man ikke klarer å vente til skilsmissen er et faktum? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #9 Del Skrevet 7. oktober Schopenhauer skrev (9 timer siden): Her er det verdt å bemerke at formelt sett er dere fortsatt gift inntil separasjonstiden er over, slik sett har jo mannen din teknisk sett rett. Tja. Man mister mye av rettigheter og plikter overfor hverandre i separasjonstida, feks arverett og gjensidig forsørgelsesplikt. Man er halvt gift, halvt skilt. Status i offentlige skjema er ikke gift, men separert. Anonymkode: 7e9c6...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #10 Del Skrevet 7. oktober takinova skrev (5 timer siden): Ikke enig. Man er fortsatt gift, om så bare på papiret. Er folk så nøden for å komme seg inn i et nytt forhold, etter å kjørt det forrige på dunken, at man ikke klarer å vente til skilsmissen er et faktum? Man er ikke gift på papiret når man er separert. Anonymkode: 7e9c6...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 7. oktober #11 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Man er ikke gift på papiret når man er separert. Anonymkode: 7e9c6...108 Ikke skilt heller da. Om du absolutt skal kverulere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #12 Del Skrevet 7. oktober takinova skrev (15 minutter siden): Ikke skilt heller da. Om du absolutt skal kverulere. Det er en mellomstatus. Den viktigste forskjellen på separert og skilt er at man ikke kan gifte seg på nytt som separert. Men man har heller ingen viktige plikter og rettigher sammen. Så i hverdagen er man mer skilt, enn gift, som separert. Anonymkode: 7e9c6...108 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 7. oktober #13 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det er en mellomstatus. Den viktigste forskjellen på separert og skilt er at man ikke kan gifte seg på nytt som separert. Men man har heller ingen viktige plikter og rettigher sammen. Så i hverdagen er man mer skilt, enn gift, som separert. Anonymkode: 7e9c6...108 Ja, men jeg forstår at folk syns det er kjipt at den separerte ekspartneren finner seg en ny offisiell i den perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #14 Del Skrevet 7. oktober takinova skrev (1 time siden): Ja, men jeg forstår at folk syns det er kjipt at den separerte ekspartneren finner seg en ny offisiell i den perioden. Det er lov å synes at ting er kjipt. Men det er drøyt å kalle det at eksen er utro. Det hadde vel tom vært slutt i flere år på det tidspunktet. Anonymkode: 7e9c6...108 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #15 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det hørtes veldig raskt ut å bli separert og å avslutte. Hadde vært bitter selv, om min mann la så lite jobb i å få ekteskapet på rett kjøl. Anonymkode: 69e15...605 Det å separeres er i noen tilfeller bare noe man må gå gjennom før man kan skille seg, ikke en periode hvor man prøver å få ekteskapet på rett kjøl. Mitt ekteskap var 100% over når vi ble separert, det var ingenting å jobbe med. Jeg var helt mentalt ferdig med relasjonen, og traff tilfeldigvis en mann i separasjonstiden. Skyt meg. At min eks sitter igjen og er sur og bitter er veldig trist, men det er ikke mitt ansvar lenger. Det forholdet var langt på overtid for begge parter, og jeg håper virkelig at min eks kommer seg videre så snart som mulig istedenfor å ha fokuset på meg og alt h*n mistet. For begges del. Anonymkode: b4390...7e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå