Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne dama finner enhver anledning til å komme i media?

https://www.seher.no/kjendis/aerlige-bilder-null-skam/82038823

Jeg har flere keisersnitt - ikke fordi jeg var redd eller «ikke ville ødelegge meg der nede» som noen sier…🙄,

men av medisinske grunner alle gangene.

Ikke én gang har jeg kjent på skam for mine keisersnitt - hvorfor skulle jeg det? 
Er det noen som prøver å få i gang en greie på det også??🙄

Det er da mere skam i å fylle lepper, rumper og  pupper med diverse «dritt»?

• Liker 7
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte ha keisersnitt. Det var medisinsk nødvendig, han ville ikke bli født. Ser ingen grunn til at jeg skulle skamme meg over det. 

• Liker 7
Skrevet
Thomasine skrev (8 minutter siden):

Denne dama finner enhver anledning til å komme i media?

https://www.seher.no/kjendis/aerlige-bilder-null-skam/82038823

Jeg har flere keisersnitt - ikke fordi jeg var redd eller «ikke ville ødelegge meg der nede» som noen sier…🙄,

men av medisinske grunner alle gangene.

Ikke én gang har jeg kjent på skam for mine keisersnitt - hvorfor skulle jeg det? 
Er det noen som prøver å få i gang en greie på det også??🙄

Det er da mere skam i å fylle lepper, rumper og  pupper med diverse «dritt»?

Har aldri følt noen form for skam pga mitt katastrofe -keisersnitt . Bare sjeleglad for at barnet kom ut i live🙏. Dette må være flink pike syndrom next level , som føler skam for å ikke føde vaginalt . Sprøtt . 

• Liker 5
Skrevet
NiceOrNothing skrev (10 minutter siden):

Har aldri følt noen form for skam pga mitt katastrofe -keisersnitt . Bare sjeleglad for at barnet kom ut i live🙏. Dette må være flink pike syndrom next level , som føler skam for å ikke føde vaginalt . Sprøtt . 

Ja, er det flinkpike-syndrom eller er det ei som ikke vil at «folket» skal glemme henne og derfor slenger ut noe så dumt som dette?

Skamme seg for keisersnitt…? Ja, kanskje de som tar opp tid og ressurser på sykehusene fordi de ikke vil «ødelegge seg»…Det har blitt født barn så lenge mennesker har levd…nødvendigvis (😅)…og godt er det. 😊

• Liker 4
Skrevet

Folk som skriver noe som helst her inne om frivillig keisersnitt blir stort sett slaktet over mange sider, mens når en kjendis sier hun ikke føler skam (hurra for henne), så sier alle skam?? hvorfor skulle hun føle skam???? Go figure. La meg si det slik, hvis noen faktisk føler skam etter et keisersnitt, så har kvinneguiden en stor del av skylden. 

Anonymkode: 09893...fb1

• Liker 5
Skrevet

Jeg har aldri tatt keisersnitt, men jeg hadde valgt det hvis jeg hadde trengt det, og er sikker på at jeg da hadde vært like fornøyd med egen innsats.

Keisersnitt er ingen skam! Rart at noen i det hele tatt kan tenke at det er det…

Anonymkode: 6c027...d2d

• Liker 1
Skrevet

Keisersnitt-skam er en reell ting. Jeg har hørt mange nok samtaler, og lest nok her inne også for så vidt, til å vite at det er høyst reelt. Jeg måtte selv ha hastekeisersnitt og har etter hvert blitt nøye på å si med én eneste gang at barnet mitt ble født med HASTEkeisersnitt når jeg snakker med andre om slike ting, for da jeg bare sa at han ble født med keisersnitt fikk jeg mange kritiske spørsmål med én eneste gang. 

Litt på siden: Men har ikke Sophie Elise et veldig stort arr til at keisersnittet var planlagt? Mitt er mindre og har vært det fra start, på tross av at det var hastekeisersnitt. Jeg har heller ikke noe ekstra strek på skrå og hele streken min er rettere. Virker nesten som de ikke har giddet å gjøre det så pent som mulig. 

Anonymkode: 3eebf...349

• Liker 5
Skrevet

Bare jeg som har følt på skam på grunn av ks? 

Innrømmer det, følte veldig på skam når jeg verken klarte å føde eller amme. Hard fødsel, endte i hks, medtatt barn i mange uker, så barnet fikk ikke til😪 

Følelsen av skam for at jeg iķke klarte det, og følelsen av å miste en stor opplevelse, enda jeg var sååå nær...

Anonymkode: 93e52...d4d

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bare jeg som har følt på skam på grunn av ks? 

Innrømmer det, følte veldig på skam når jeg verken klarte å føde eller amme. Hard fødsel, endte i hks, medtatt barn i mange uker, så barnet fikk ikke til😪 

Følelsen av skam for at jeg iķke klarte det, og følelsen av å miste en stor opplevelse, enda jeg var sååå nær...

Anonymkode: 93e52...d4d

Det er virkelig ikke en uvanlog følelse det der altså. Fornuften i deg sier nok at det ikke var et valg du tok, men noe som var nødvendig for at begge skulle overleve. Det hjelper allikevel ikke alltid på følelsene man sitter igjen med. Shit happens! Vi er heldige som har muligheten til å sette barn til verdens selv om de ikke kommer gjennom fødselskanalen. 

Anonymkode: a41d8...44d

• Hjerte 1
Skrevet

Det er trist hun føler på skam over det, og det er også veldig trist at hun mener det er "heng" over arret når hun har en helt flat, fin og stram mage. 

Anonymkode: 8960c...305

• Liker 2
Skrevet

SE 'føler' hva som helst for å komme på trykk.

Anonymkode: 08448...763

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Har ikke følt på skam over to keisersnitt.

Følte meg litt snytt bare....

Spesielt med første. Hadde 9,5 cm åpning, så fant de ut at hun var en stjernekikker, så da ble det ei keiserinne da 😂. Bare sjeleglad ho kom ut i god behold ❣️

Det er jo det aller aller viktigste 💕

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Er det noe Sofie Steen Isaksen ikke skammer seg over, så er det operasjonsarr. 

Anonymkode: 40e37...82f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg føler på keisersnittskam og vet at jeg slettes ikke er alene om det! Det er ingen rasjonell grunn til å føle på skam i forbindelse med KS, men så er følelser heller ikke alltid rasjonelle.

Skjønner at slike tråder er ment for å normalisere keisersnitt, å likestille det med vaginal fødsel. Men halvkvasse kommentarer «hvorfor skulle vi det??» kan fort være kontraproduktivt, jeg følte vertfall litt skam over å føle keisersnittskam etter å ha lest noen av kommentarene🙃

Anonymkode: 5d9e1...142

• Liker 2
Skrevet

Tja jeg "skammer" meg over keisersnittet mitt, men ikke egentlig over keisersnittet i seg selv, men at kroppen min var så dårlig at den ikke klarte å bære et barn frem til termin (ble tatt med keisersnitt 3 måneder før termin fordi morkaken sviktet fullstendig). 

Har jo lest meg opp på alt om både hvor ille det går med ekstrempremature barn og hvor negativt det er for barnet med keisersnitt, og mitt har gått igjennom begge deler. Men så langt er barnet friskt og fint og meget intelligent. 

Anonymkode: 4d064...e8b

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tja jeg "skammer" meg over keisersnittet mitt, men ikke egentlig over keisersnittet i seg selv, men at kroppen min var så dårlig at den ikke klarte å bære et barn frem til termin (ble tatt med keisersnitt 3 måneder før termin fordi morkaken sviktet fullstendig). 

Har jo lest meg opp på alt om både hvor ille det går med ekstrempremature barn og hvor negativt det er for barnet med keisersnitt, og mitt har gått igjennom begge deler. Men så langt er barnet friskt og fint og meget intelligent. 

Anonymkode: 4d064...e8b

Kan man skamme seg over noe man ikke rår over?

Du kan synes det er trist, leit eller dumt, kanskje, men du bestemte jo ikke at kroppen din ikke klarte å håndtere?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 10.57):

Det er trist hun føler på skam over det, og det er også veldig trist at hun mener det er "heng" over arret når hun har en helt flat, fin og stram mage. 

Anonymkode: 8960c...305

Tenkte på det samme. Jeg så ikke noe heng 😅. Jeg har ikke tatt ks en gang og jeg har mer heng enn henne på magen. Herregud.

Anonymkode: 07122...32c

• Liker 1
Skrevet

Har hatt to ks og aldri tenkt på at det var noe skamfullt over det.

Har heller aldri tenkt at det er noe bragd å føde vaginalt eller for den del å amme.

Anonymkode: f7d2e...7c1

• Liker 1
Skrevet

Nok at de som tar KS selv om det ikke er medisinsk nødvendig dessverre, beste for barnet er via fødselskanalen.

Anonymkode: 9302d...1f4

• Hjerte 1
Skrevet

Eneste som tillegger noe skam til keisersnitt er SE selv. Kan ikke se for meg at folk tenker noe over at noen har hatt KS. Selvfølgelig finner man alltid en eller annen, men det gjør man jo med alt. Her er det kun for klikk. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...