Gå til innhold

SOS mot angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om det er angst eller noe annet, men jeg går konstant rundt med indre uro. En slags evig søndagsfølelse med klump i halsen og tristhet uten grunn. 

Det er utrolig slitsomt og det hindrer meg i å være til stede og nyte tiden med de nydelige barna mine.

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan dempe denne følelsen?

Anonymkode: 7dd24...888

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trener du?

Anonymkode: 4057f...a3b

Skrevet

❤️❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 0019b...537

Skrevet

Høres ut som angst 💕

Skrevet

Lærer du deg å lytte til den og gå videre deretter, er det ingen som kan stoppe deg

Skrevet

Det kan hjelpe å minne seg selv på at det er midlertidig.

Man kan også prøve å akseptere at det er en følelse på lik linje med andre følelser, den er ikke mer farlig enn glede. Akkurat nå er det den følelsen som er på besøk, men det er helt greit. Si hei og velkommen, men at du ikke har tid til å "varte opp besøket" og derfor fokuserer på det du egentlig vil fokusere på.

Hvis du kjenner at du grubler, husk at en tanke bare er en tanke. Som et blad som blåser forbi med vinden. Du trenger ikke å fokusere på bladet, og heller ikke tanken.

Hvis du ønsker en ytre løsning kan 10 minutter med meditasjon med lyd et par ganger daglig hjelpe. Det finnes mange fine apper.

Anonymkode: 42342...4dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan hjelpe å minne seg selv på at det er midlertidig.

Man kan også prøve å akseptere at det er en følelse på lik linje med andre følelser, den er ikke mer farlig enn glede. Akkurat nå er det den følelsen som er på besøk, men det er helt greit. Si hei og velkommen, men at du ikke har tid til å "varte opp besøket" og derfor fokuserer på det du egentlig vil fokusere på.

Hvis du kjenner at du grubler, husk at en tanke bare er en tanke. Som et blad som blåser forbi med vinden. Du trenger ikke å fokusere på bladet, og heller ikke tanken.

Hvis du ønsker en ytre løsning kan 10 minutter med meditasjon med lyd et par ganger daglig hjelpe. Det finnes mange fine apper.

Anonymkode: 42342...4dc

Støtter denne 

Anonymkode: f62f2...493

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...