AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #1 Skrevet 6. oktober 2024 Yo Lang historie kort fortalt. Jeg har en eks kjæreste som jeg ikke er over enda. Hun og meg hadde et veldig dårlig forhold, men det var nok bare jeg som ville kjempe for det til slutt. Dessverre ville ikke hun det samme. Hun og meg klarte ikke å gi slipp på hverandre helt i starten av bruddet. Det var mye frem og tilbake, men det var alltid meg som kontaktet henne. Når jeg endelig klarte å komme meg et stykke over henne så møttes vi og alt kom tilbake. Vi lå sammen og jeg falt pladask for henne igjen. Vi snakket litt i etterkant men denne gangen virket hun veldig kald mot meg. Jeg sa ifra om at jeg ikke syntes det var greit, og at det beste er om hun blokkerer meg. Fordi jeg aldri klarte å holde meg unna henne. Fire uker senere kontakter jeg henne igjen. Selvfølgelig… å da forteller hun at hun har fått seg kjæreste. jeg stusset at hun svarte så fort noe som ikke er normalt med henne. Å at vi ikke kunne snakke sammen på telefon men vi kunne ta det på meldinger. Jeg ble knust. Helt ned i kjelleren. Å likevell så ville jeg ha henne så inderlig mye. Jeg spurte om hvorfor hun ikke blokkerte meg når jeg spurte henne. Hun svarte bare at at hun ikke sto til ansvar for meg. Å jeg tenker ofte at det er sant. Men jeg er håpløst forelsker og ung. Jeg klarer ikke å gi slipp. Hun spurte om hun skulle blokkere meg om jeg ville. Jeg svarte at det var opp til henne og den nye kjæresten hennes. Nå er det gått fire måneder siden det. Å jeg måtte sende henne en melding for å se om hun hadde blokkert meg denne gangen. Det hadde hun altså ikke. Men hun svarte heller ikke. Hva tenker dere? Er jeg bare en håpløst eks som aldri kommer til å komme over den ene personen jeg elsker i verden og aldri kan få? Jeg er så lei av å elske henne. Hun elsker en annen. Så hvorfor må jeg fortsatt elske henne? Anonymkode: 72e35...358
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #2 Skrevet 6. oktober 2024 Å er det innafor å spørre om henne kan være så snill å blokkere meg nå? Slik at jeg ikke kan nå henne. For jeg får det faen meg ikke til. Anonymkode: 72e35...358
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #3 Skrevet 6. oktober 2024 Du må ta ansvar for ditt eget liv og din egen psykiske helse! Du kan ikke forvente at hun skal blokkere deg. Hun har gått videre. Aksepter det! Og blokker henne! Det er fort gjort å blokkere henne på sosiale medier og telefon. Gjør du det, så gir du deg selv til å komme deg videre. Du må akseptere at forholdet dere hadde faktisk var "veldig dårlig", som du selv beskriver det som. Hvorfor i all verden unner du ikke deg selv å få et godt forhold? Du vet du og hun ikke passer sammen, du vet at dere fungerer veldig dårlig sammen! Da må du også akseptere dette - og slutte å lage rosa drømmer om noe hun ikke er og dere ikke var sammen. Du er ung, og man møter flere i livet man kan passe godt sammen med. Men skal man gjøre det så må man også frigjøre seg fra de som vi ikke fungerer sammen med, og heller unne seg selv å få det godt sammen med en person man faktisk fungerer sammen med og har det veldig godt sammen med. Du sier ikke noe om hvor ung du er, men anbefaler deg å oppsøke hjelp, for det virker som om du trenger hjelp for å komme deg ut av dette usunne hektet du har på din eks. Du er ikke den første som har det slik, og du vil heller ikke være den siste, så det er ganske vanlig å ha det slik en eller få ganger i livet. Men du må rett og slett ta et valg, velge deg selv og ha troen på at du vil finne noen som passer deg langt bedre enn det denne eksen gjorde. Slutt å glorifisere forholdet deres, minn deg selv på alt som IKKE fungerte, og gjør det hver eneste gang du begynner å glorifisere henne og det dårlige forholdet dere hadde. Og søk hjelp! (Helsesykepleier, lege, andre.) Blokker henne her og nå på alt av sosiale medier og mobil, så er det gjort! ❤️ Anonymkode: 00b57...df5 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #4 Skrevet 6. oktober 2024 Du er ung, men det gjør det ikke mindre vondt. For det skal gjøre vondt å minste en du er så glad i. Men vet du hva, det kommer til å gå bra. Se deg rundt, så ser du at du er omgitt av mennesker som har opplevd det samme. Kanskje også mer enn en gang også. Det kan koste dyrt å bli så glad i et annet menneske. Men tenk deg den vanvittige gevinsten å en gang treff blink. Bli så glad i et annet menneske som også er like glad i deg! Det er dette vi ønsker oss alle mann, på ett eller annet vis. Etterhvert som du blir eldre, så vil du kunne oppleve å være den som knuser andres hjerter. Da kan det være godt å ha denne erfaringen, så du kan vise den respekten et slikt menneske fortjener. Jeg lover deg, dette går over, bare gi det tid. Så må du bare øve deg på å ta avstand fra mennesker som vender deg ryggen. Det vil du også komme til å erfare flere ganger på din reise. Dette går bra Anonymkode: 062ae...cfa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå