Gå til innhold

Operere med feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal inn til operasjon om 1,5 uke. Det er en mindre operasjon på dagkirurgisk. Men jeg har 70% av tiden en svak feber 38-38.5. Er det sånn at de vil mest sannsynlig utsette? Skal så klart høre med legen når jeg skal inn til samtale til uken men nyssjerrig på om andre har erfaringer med det? Virkelig ikke lyst å ta fri fra jobb og styr for ingenting, så vurderer egt å bare droppe hele greien. 

Anonymkode: 4b41e...9eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du kanskje ikke trenger operasjonen om du tenker sånn?

De opererer ikke om du har en infeksjon. 

Anonymkode: fb59b...774

• Liker 3
Skrevet

Her jeg jobber strykes alle med tp 38 eller høyere. Ved tp rett under vurderes det ut fra almenntilstanden. 

Anonymkode: c1e75...a6d

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Høres ut som du kanskje ikke trenger operasjonen om du tenker sånn?

De opererer ikke om du har en infeksjon. 

Anonymkode: fb59b...774

CRP er helt fin hver gang det har blitt sjekka. Og e jo en grunn til at de vil operere i utgangspunktet, e ikke jeg som har gått til legen og sagt at det høres gøy ut. Men sant skal sies at grunnen til at jeg vurderer å droppe det er fordi jeg er skikkelig pyse og redd for å ikke ha kontroll. Men det er ett helt annet problem. 

• Hjerte 1
Skrevet

Det er vel dokumentert i journalen din at du har feber store deler av tiden?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Her jeg jobber strykes alle med tp 38 eller høyere. Ved tp rett under vurderes det ut fra almenntilstanden. 

Allemenntilstanden e helt fin. Merker lite til det. 

Skrevet
minister-mio skrev (Akkurat nå):

Det er vel dokumentert i journalen din at du har feber store deler av tiden?

Skal være det ja men vet ikke om de tar hensyn til det eller om feber er feber i deres bok 😜

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Allemenntilstanden e helt fin. Merker lite til det. 

De er oftest skikkelig firkanta på dette området. Det skal ikke være feber over 38. Har du feber under operasjonen og det skjer noe, blir de stilt til ansvar.

Anonymkode: 34ab0...83b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal være det ja men vet ikke om de tar hensyn til det eller om feber er feber i deres bok 😜

For all del ikke snakk med sykehuset om denne problemstillingen på forhånd :ironi:

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er oftest skikkelig firkanta på dette området. Det skal ikke være feber over 38. Har du feber under operasjonen og det skjer noe, blir de stilt til ansvar.

Anonymkode: 34ab0...83b

Neida det blir man ikke. Alle som har infeksjon og må opereres, blir operert selv om de har 40 i feber. Ingen problem. Men det kan f.eks. være større fare for infeksjon i det opererte området hvis man ikke vet hvorfor man har feber/infeksjon og hvor. 

• Liker 2
Skrevet
minister-mio skrev (1 time siden):

For all del ikke snakk med sykehuset om denne problemstillingen på forhånd :ironi:

Er tydeligvis ikke lov å spør om noe uten å bli latterliggjort på ekte kg-vis. Hun svarer jo på akkurat dette om du leser litt lengre enn bare de to første linjene...

Anonymkode: 350a4...c32

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal inn til operasjon om 1,5 uke. Det er en mindre operasjon på dagkirurgisk. Men jeg har 70% av tiden en svak feber 38-38.5. Er det sånn at de vil mest sannsynlig utsette? Skal så klart høre med legen når jeg skal inn til samtale til uken men nyssjerrig på om andre har erfaringer med det? Virkelig ikke lyst å ta fri fra jobb og styr for ingenting, så vurderer egt å bare droppe hele greien. 

Ring fastlegen og då en hastetime slik at du får tatt en crp og sett om der finnes en forklaring på feberen som kan kureres. 
Finner de en forklaring så slipper du styr i tilknytning til operasjon. På forsamtalen er det mulig for sent å gjøre noe med feberen årsak. 

Anonymkode: 3d6e7...c5a

Skrevet

Har kronisk febertilstand selv, da fikk jeg beskjed sist om at de tar CRP og allmenntilstand i regnestykket. Skulle de kansellert pga feber er det veldig få perioder hvor det er mulig å gjøre inngrep og det er da sjelden det klaffer for systemet når det "passer" pasienten.

Anonymkode: 4c8ad...c49

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Feber 70% av tiden? 

Skrevet

Jeg har operert flere ganger og de har aldri målt temperatur når jeg gjøres klar. Ingen har spurt om det heller. De har spurt om mat og medisiner. 

Snakk med fastlegen din og hør om det er noe du skal si i fra om, da ditt tilfelle er annerledes enn en som er akutt syk med feber. 

Anonymkode: 66957...23f

Skrevet

Jeg har selv en sønn som ligger på 38,0-38,3 så og si hele tiden, det er bare hans kroppstemperatur. Han har blitt operert med den temperaturen flere ganger, de ser bare an allmentilstand og at crp viser ingen infeksjon.

De sier selv at om de skulle ventet til en av de gangene tempen hans er under 38, så kan de aldri planlegge en operasjon av ham. Han kan ha 37,5 på mandag, operasjonen skal skje onsdag, men da har han plutselig 38,2 igjen, før han kanskje på torsdagen har 37,6 og fredagen 38… Men ville tatt det opp på timen i forkant så de er klar over at kroppstemperaturen din er naturlig høyere enn hva som regnes som normalt.

Anonymkode: b62ab...b99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...