AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #1 Skrevet 6. oktober 2024 Hva er det med kvinnwguiden og all HAT mot stemødre,bonusmødre osv😱 Kunne tro samtlige her har hatt dårlig askepott stemor her,eller noe må det være siden skoen trykker noe innmari på.. Utsagn som " Du vil alltid komme sist" " Faen ta deg som tror det er det stakkars barnets feil" eller "finn deg en uten barn".. Slikt... Altså hva er greia? Jeg har selv barn. Har en kjæreste med et barn. Jeg er verdsatt på lik linje som hans barn. Altså selvfølgelig om det skulle bli slutt med oss har han jo alltid barnet sitt og ikke meg lengre, men dere forstår poenget.. Han inkluderer alltid meg i avgjørelser,planer, ja noen ganger om det er viktig har faktisk barnemor barnet ekstra om han må støtte,hjelpe meg i noe. Føler meg verdsatt,og hadde aldri heller godtatt noe annet. Her inne er alle stemødre forferdelige😅 Merkelig... Skjelden jeg hører bonusfar hat... Anonymkode: 44442...382 1 2
Pilga Skrevet 6. oktober 2024 #2 Skrevet 6. oktober 2024 Mange bruker forum for å søke svar på problemer dem har! og ikke skryte Derfor vil du se flere som er misfornøyd, enn de som har det bra. For de som har det bra poster ikke her 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #3 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva er det med kvinnwguiden og all HAT mot stemødre,bonusmødre osv😱 Kunne tro samtlige her har hatt dårlig askepott stemor her,eller noe må det være siden skoen trykker noe innmari på.. Utsagn som " Du vil alltid komme sist" " Faen ta deg som tror det er det stakkars barnets feil" eller "finn deg en uten barn".. Slikt... Altså hva er greia? Jeg har selv barn. Har en kjæreste med et barn. Jeg er verdsatt på lik linje som hans barn. Altså selvfølgelig om det skulle bli slutt med oss har han jo alltid barnet sitt og ikke meg lengre, men dere forstår poenget.. Han inkluderer alltid meg i avgjørelser,planer, ja noen ganger om det er viktig har faktisk barnemor barnet ekstra om han må støtte,hjelpe meg i noe. Føler meg verdsatt,og hadde aldri heller godtatt noe annet. Her inne er alle stemødre forferdelige😅 Merkelig... Skjelden jeg hører bonusfar hat... Anonymkode: 44442...382 Vel, en mann som prioriterer ny kjæreste fremfor sitt eget barn, anser ikke jeg som en bra mann. Anonymkode: 21bf1...3af 7
Kålrota Skrevet 7. oktober 2024 #4 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel, en mann som prioriterer ny kjæreste fremfor sitt eget barn, anser ikke jeg som en bra mann. Anonymkode: 21bf1...3af Men må har jo gjerne en sak flere sider, da. Jeg har selv opplevd de villeste historier om en mann jeg kjenner godt, alt iscenesatt av en bitter eks som ikke taklet å bli gått fra.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #5 Skrevet 7. oktober 2024 Jeg tror du glemmer at det du oppfatter som "stemorhat" er svar på innlegg startet av stemødre og disse innleggene er sjelden positive i seg selv. Stemorhat kommer jo ikke uprovosert, det kommer som svar når stemødre skriver innlegg på innlegg om hvor fæle, bortskjemte og uoppdragne stebarna er (mens hennes egne barn selvsagt er perfekte). Du kan ikke klage på hat uten å få med deg hele konteksten. Anonymkode: 71585...cc7 7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #6 Skrevet 7. oktober 2024 Det er nok jevnt over flere fraskilte kvinner på forumet enn det er kvinner som er kone nr. to. Og det former svarene. Ellers har det alltid vært en dobbel standard med stemødre og stefedre. Folk forventer mer omsorg og selvoppofrelse fra kvinner enn fra menn. Den forventningen har både menn og kvinner, men kvinner bryr seg mer om andre kvinner enn menn gjør. Anonymkode: 64c85...7a7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #7 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror du glemmer at det du oppfatter som "stemorhat" er svar på innlegg startet av stemødre og disse innleggene er sjelden positive i seg selv. Stemorhat kommer jo ikke uprovosert, det kommer som svar når stemødre skriver innlegg på innlegg om hvor fæle, bortskjemte og uoppdragne stebarna er (mens hennes egne barn selvsagt er perfekte). Du kan ikke klage på hat uten å få med deg hele konteksten. Anonymkode: 71585...cc7 Dette er en parodi, om stemødre skriver om utfordringer med stebarn her er det aldri oppfulgt av at egne barn er «perfekte». Alle vet bedre enn å skrive slikt, og her illustrerer du perfekt TS’ poeng. Anonymkode: 64c85...7a7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #8 Skrevet 7. oktober 2024 Skal folk bare lage tråder om hvor bra de har det da? «Jeg har bonusfamilie og vi har sldri konflikter siden vi er gode samarbeidspartnere i familien as». Blir lite diskusjoner av slik Anonymkode: b36c9...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #9 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette er en parodi, om stemødre skriver om utfordringer med stebarn her er det aldri oppfulgt av at egne barn er «perfekte». Alle vet bedre enn å skrive slikt, og her illustrerer du perfekt TS’ poeng. Anonymkode: 64c85...7a7 Nei, det gjør de ikke, og at du tror det forteller meg at du ikke egentlig har lest særlig mange stemødreinnlegg her. Anonymkode: 71585...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #10 Skrevet 7. oktober 2024 Er mye projisering her inne. Fraskilte, bitre mødre som leser seg selv og brudd med far inn i alt. Eller kvinner i hanglende ekteskap som er redd for hva fremtiden bringer av andre kvinner i livet til barna, og lar seg hisse opp av resten av lynsjemobben. Svært sjeldent man leser svar fra de mannlige brukerene her inne i de trådene, og i såfall pleier det være et mer nøytralt og balanserende svar. Det er til tider underholdende for resten av oss i de tråder som er tydelig ragebaiting, men egentlig veldig trist og stusslig i de tråder ts oppriktig spør om råd. Anonymkode: 8904d...38f
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #11 Skrevet 7. oktober 2024 Kanskje det også gjenspeiler virkeligheten noe; det er mange damer som ikke bør være stemødre, imens flere menn takler rollen som stefar bedre? Og kanskje flere biologiske mødre er bedre til å stå opp for og sette krav til en steforelder? Mitt eldste barn er utsatt for traumer i barndommen av sin tidligere stemor, som fortsatt er en utfordring for barnet idag. Denne dama har gjort ting mot mitt barn som jeg aldri hadde trodd hun kunne gjøre. Jeg tok imot henne med et åpent sinn, og i starten gjorde det faktisk samarbeidet med barnefar bedre, men som det skulle endre seg… Dama var sjalu på barnet, og det ble etterhvert psykisk og fysisk vold i bildet, og hvorfor stod ikke faren opp for barnet sitt? Jeg kunne aldri oppført meg sånn imot et stebarn som mitt barn har blitt behandlet. Dette er nok en sjeldnere og mer ekstrem utgave av stemor/biologisk far, men av de jeg har hørt om som har samme erfaring, så er det gjerne stemor og biologisk far som oftere svikter. Anonymkode: 1c45d...739
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #12 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, en mann som prioriterer ny kjæreste fremfor sitt eget barn, anser ikke jeg som en bra mann. Anonymkode: 21bf1...3af Det kryr godt av alenemødre som setter fitta si foran barnet også. meg meg meg mødre Anonymkode: e978b...f4e
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #13 Skrevet 7. oktober 2024 Kålrota skrev (1 time siden): Men må har jo gjerne en sak flere sider, da. Jeg har selv opplevd de villeste historier om en mann jeg kjenner godt, alt iscenesatt av en bitter eks som ikke taklet å bli gått fra. Og der kom strofa om den bitre eksen... Tror du skal ta med en stor klype salt det som kommer fra mannen, for det kan være svært lite nyansert, og preget av å skulle rettferdiggjøre seg selv. Det er så ofte jeg leser om bitre ekser, gjerne fremført av den nye dama, som selvsagt sluker alt rått som kjæresten hennes forteller. Det er faktisk ikke rart heller, om ekskona kan være bitter, hvis bakteppet er at mannen var utro for eksempel. Da er det ganske tøft å skulle forholde seg til den karen som dolket henne i ryggen, og smile pent til den dama han var utro med. Det finnes garantert ekskoner som er urimelige, akkurat som det finnes mannfolk som er falske og noen lurendreiere, og elskerinner/nye damer som ikke er helt gode. Men, de fleste forsøker å holde seg noenlunde normale og greie av hensyn til barna som blir involvert i dette. Jeg tror konflikter med stemødre først og fremst oppstår når stemor forsøker å utkonkurrere mor til barna, og blander seg inn i alt av saker og ting som bør løses av barnas mor og far. En stemor som tar en mer tilbaketrukket rolle, og som ikke hardt prøver å leke mor til barna, hun vil komme bedre ut av relasjonen. Vis andre respekt, og du får ofte respekt tilbake. Anonymkode: 75dc6...35e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå