Gå til innhold

Hva slags psykiske lidelser gjør at voksne kvinner kler seg med barnslige klær?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til dette og lurer på hva slags diagnoser (om noe) som kan gjøre at voksne kvinner kler seg barnslig, i barneklær og typiske farger for barn som rosa genser med bamse på eller lilla bukse. Rosa hårspenne osv. 

Anonymkode: 3040f...369

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke å være en diagnose. Men mange kvinner med autisme kan gjøre det. Jeg er selv mor til en snart voksen datter med autisme. 

Anonymkode: 76ac9...908

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvilke klær folk går med trenger absolutt ikke å ha sammenheng med noen psykisk sykdom. Folk går i de klærne de syns er fine eller behagelige, og noen gjør det selv om klærne er blitt kategorisert som barnslige av andre.

Med det sagt, så har jeg lagt merke til at enkelte med spiseforstyrrelse, og kanskje særlig anoreksi, har en tendens til å vende seg mer mot det "barnslige". Både når det gjelder klær, men også bestikk ol., bamser, osv. 

Anonymkode: 351cd...67f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

De som sliter med traumer og ikke har blitt voksne emosjonell eller psykisk kan gjøre sånt. 

Anonymkode: a2825...77d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan du beskrive barnslige klær? Jeg kjøpte nettopp en bukse fra barneavd. Kjøper bh der også. 

Anonymkode: b4d5b...40f

• Liker 4
Skrevet

Svært kreative kvinner

Anonymkode: a8b3a...0ca

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Autisme og adhd. 

Anonymkode: 75516...d72

• Nyttig 6
Skrevet

Autisme.

Anonymkode: 83d0e...0af

• Nyttig 6
Skrevet

Psykisk utviklingshemning

Anonymkode: ff730...c36

• Nyttig 6
Skrevet

Kan det kan kalles å gi faen i hva alle andre tenker om deg for det er alltid noen som ikke er fornøyd uansett hva du sier, gjør, kler deg eller hva?

Anonymkode: 0086f...4c2

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 19
Skrevet

Menn. De tenner på at voksne kvinner kler seg som barn. 

Ja, det er helt sykt. 

Anonymkode: 1b022...806

• Liker 2
Skrevet

Jeg er drittlei janteloven og at voksen = drittkjedelig. Er 42, har tatoveringer, går ofte med fargerike kjoler. Men så er jeg kunstner, da. Så ingen reagerer.

Anonymkode: 6508b...d58

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har lagt merke til dette og lurer på hva slags diagnoser (om noe) som kan gjøre at voksne kvinner kler seg barnslig, i barneklær og typiske farger for barn som rosa genser med bamse på eller lilla bukse. Rosa hårspenne osv. 

Jeg lurer på hvilke diagnoser man har når man har et behov for å sette diagnoser på andre mennesker?

Anonymkode: 9639d...28d

• Liker 41
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvilke klær folk går med trenger absolutt ikke å ha sammenheng med noen psykisk sykdom. Folk går i de klærne de syns er fine eller behagelige, og noen gjør det selv om klærne er blitt kategorisert som barnslige av andre.

Med det sagt, så har jeg lagt merke til at enkelte med spiseforstyrrelse, og kanskje særlig anoreksi, har en tendens til å vende seg mer mot det "barnslige". Både når det gjelder klær, men også bestikk ol., bamser, osv. 

Javel det ser jeg gjerne kilder på. Jeg har selv alvorlig anoreksi og har møtt ganske mange andre oppetter og jeg kan ikke akkurat si at det er sånn veldig typisk.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor må en kle seg 😴 bare fordet en er myndig+?

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Javel det ser jeg gjerne kilder på. Jeg har selv alvorlig anoreksi og har møtt ganske mange andre oppetter og jeg kan ikke akkurat si at det er sånn veldig typisk.

Jeg skriver "jeg har lagt merke til...", og "enkelte". Altså er dette anekdotisk og som du sikkert forstår betyr "enkelte" at det absolutt ikke trenger å være typisk. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kan det kan kalles å gi faen i hva alle andre tenker om deg for det er alltid noen som ikke er fornøyd uansett hva du sier, gjør, kler deg eller hva?

Anonymkode: 0086f...4c2

Var ei dame her inne for noen uker siden som ikke synes det var fint at folk gikk med joggesko på butikken når de handlet 😆

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Autisme.

Hilsen autist som elsker barnslige klær.

Anonymkode: e11fe...b4c

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det var da veldig fordomsfullt! Da har jeg tydeligvis flere diagnoser da..  Går i det jeg synes er kult og fint, og bryr meg ikke om at det kanskje for noen kan være litt barnslig av og til! Liker farger, både pasteller og sterke farger, glitter også. Jeg kjører min egen stil, enten det er fargerikt eller nøytralt eller en kombo. Blir også glad av farger. Peace out! ✌️

Endret av caroline.s
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...