Gå til innhold

Egenskaper i hunderase

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke egenskaper i en hunderase vil du ikke ha? Det samme gjelder pels. Hvilken pels vil du ikke ha?

Anonymkode: d927f...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ønsker minst mulig jakt, vokteregenskaper, gjeting osv. Ønsker meg en rolig selskapshund og familiehund som er enkel å trene, førervennlig og glad. Av pels kan den gjerne være røytefri, men det er ikke et must. Jeg ønsker forøvrig ikke en rase som lukter veldig, da jeg har tendenser til å bli allergisk av dette. 

Anonymkode: 58296...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også hatt en med minst mulig jakt og gjeting. Og helst en rase med moderat energinivå, uten nervøse tendenser. Gjerne en røytefri rase, eller en som har røyteperioder, ikke en som røyter mengder hver eneste dag, året igjennom. Må være førerorientert, smart og omgjengelig. Ellers enig med AB over, ikke en som lukter veldig sterkt. 

Anonymkode: 8acce...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en menneskekjær hund, som er lett å trene. Middels-høyt aktivitet nivå, som kan være med på fjellturer, jogging, sykling, ski og diverse. En stabil hund med mildt gemytt, og en hund som liker å jobbe med hodet, å bli brukt i agility og spor. Jeg vil ikke ha pels. Derfor har jeg en puddel med hår 😉

Anonymkode: c8b77...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvstendighet. 

Strihåret.

Anonymkode: cebbd...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha noe annet en miniatyrer til selskap og utstilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strihår og krøller utgår fullstendig. Ellers vil jeg ikke ha gjeterhund/spisshund. Ønsker meg en glad, sosial og førerorientert  hund med sterk psyke som er med på det meste.

Anonymkode: 9b0d4...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ville ikke ha hund med typisk sterk gjeting, jakt eller vokting. Ville ikke ha hund med høyt aktivitetsnivå eller som trenger my mental stimuli. Pels var mindre viktig, men ville helst ikke ha strihåret kort pels eller konstant mye røyting.  Ellers var størrelse også et team, ville hverken ha stor hund eller liten, så middels størrelse. Endte opp med Lagotto og har vært veldig fornøyde med det. 

Anonymkode: f6624...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjeteregenskaper, sterk vokter eller varsler. 

Ville absolutt ikke ha hatt en hund med "dobbel" pels, slik som doodler kan ha (røyting + klipping, eller det tover seg). Gikk litt lei husky-røyting da vi hadde det i hus, men det var en vanesak.

Vil helst ikke ha hund med forventet levetid på under 10 år, for det er så j@vlig å miste de! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...