Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har gått for et åpent forhold, hvordan fungerer det for dere? Jeg ser for meg det ville være en god løsning for min samboer og meg. Vi har barn sammen som vi samarbeider godt om, men forholdet er dødt. Jeg ønsker å foreslå et åpent forhold der primært han kan gjøre som han vil på avtalte kvelder for å få dekket sine behov. Følelsene mine er helt borte, så jeg plages ikke av tanken om han med andre. Jeg vil han skal ha det bra og jeg kan ikke gi ham det han ønsker. 

Anonymkode: 80094...574

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det heter åpent forhold OGSÅ skillsmisse 

Anonymkode: e48a8...8d1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere som har gått for et åpent forhold, hvordan fungerer det for dere? Jeg ser for meg det ville være en god løsning for min samboer og meg. Vi har barn sammen som vi samarbeider godt om, men forholdet er dødt. Jeg ønsker å foreslå et åpent forhold der primært han kan gjøre som han vil på avtalte kvelder for å få dekket sine behov. Følelsene mine er helt borte, så jeg plages ikke av tanken om han med andre. Jeg vil han skal ha det bra og jeg kan ikke gi ham det han ønsker. 

Dere får teste det ut og se hvordan det går. Oppdater oss på resultatet.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke skilles da? En grunn for at du vil beholde han?

Anonymkode: 89f8e...327

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror det heter åpent forhold OGSÅ skillsmisse 

Anonymkode: e48a8...8d1

En kan fint ha åpent forhold uten fare for skilsmisse, men da må en ha et solid fundament 

• Liker 1
Skrevet

Det kan selvfølgelig ende i skilsmisse uansett, men på grunn av barna vil jeg bo sammen. 

TS

• Liker 2
Skrevet

Kanskje han ønsker å få dekket mer enn bare et seksuelt behov. Da blir det vanskelig å bo sammen. Også for tredjeparten.

Anonymkode: 2c74b...551

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det kan selvfølgelig ende i skilsmisse uansett, men på grunn av barna vil jeg bo sammen. 

TS

Hvorfor det?

Veldig usunt for barn å vokse opp i en famolie hvor foreldrene ikke elsker hverandre 

Anonymkode: 394a0...c94

• Liker 2
Skrevet

Samboeren min må være enig. Jeg tror ikke barna tar skade av å leve sammen med foreldre som ikke elsker hverandre så lenge samarbeidet er godt

TS

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er litt i samme båt som deg. Vi har barn,hus,hund, felles økonomi sammen så det å bare pakke sakene sine og stikke er ikke lett. Dessuten er det jeg som ikke har følelser lengre, jeg har heller ikke hatt det på flere år. Har tullet litt med han om å ha et åpent forhold, men det er han ikke interessert i. Han har det helt fint, jeg vet at han elsker meg og ikke ønsker noen andre. 

Så min løsning er rett og slett at jeg har funnet meg en mann i samme situasjon som meg, vi har sex , samtaler ol. Jeg er ikke forelsket og kommer heller ikke til å gå i fra mannen min, men jeg får dekket helt grunnleggende behov. Det han ikke vet har han heller ikke vondt av... å nei jeg hadde ikke blitt lei meg om han hadde vært utro mot meg.

Anonymkode: 00e3b...249

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje han ønsker å få dekket mer enn bare et seksuelt behov. Da blir det vanskelig å bo sammen. Også for tredjeparten.

Anonymkode: 2c74b...551

Dette. Det er helt greit å ha et åpent forhold, men å åpne forholdet for å bevare forholdet høres ikke  ut som noen suksessoppskrift. De aller fleste søker mer i en partner enn bare seksuell tilfredsstillelse, hvordan vet du at hans behov utelukkende er seksuelle? Du får det til å høres ut som om han like gjerne kunne gått til en prostituert.

En annen ting å tenke på er at selv om mannen skulle være interessert i en slik ordning, så er han avhengig av å finne en kvinne som faktisk er interessert i en mann for sex på avtalte kvelder og ingenting annet. Jeg føler meg rimelig sikker på at disse ikke vokser på trær...

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Har prøvd åpent forhold med eksen min når følelsene mine eller lysten etter han har dabbet av. Jeg ble lett forelsket i andre i den perioden, og av den grunn endte med brudd til slutt likevel fordi forholdet jeg hadde var dødt. Ville enten jobbet hardt for forholdet, eller rive av plasteret og skilt meg enn å prøve ut åpent forhold. 

Anonymkode: 7af5a...efd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ha en gjensidig avtale i såfall. Selv om du ikke lenger tenner på mannen din, betyr ikke at sexdriften din er død.

Tror det går fint an å bo sammen med barna, selv om du ikke elsker han. Så lenge dere er gode venner og glad i hverandre (vennskapelig/familiært)

Anonymkode: dfce0...d4c

• Liker 1
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ha en gjensidig avtale i såfall. Selv om du ikke lenger tenner på mannen din, betyr ikke at sexdriften din er død.

Tror det går fint an å bo sammen med barna, selv om du ikke elsker han. Så lenge dere er gode venner og glad i hverandre (vennskapelig/familiært)

Det vennskapet rives nok fort i stykker når man sitter hjemme og ser på 16 ukers helvete mens partneren har sex på hotellet og man skal sove sammen om et par timer.

Skrevet
takinova skrev (27 minutter siden):

Det vennskapet rives nok fort i stykker når man sitter hjemme og ser på 16 ukers helvete mens partneren har sex på hotellet og man skal sove sammen om et par timer.

Om man ikke takler at partneren ligger med andre, så går man heller ikke for åpent forhold. Det funker for folk som tenker: "Åh, deilig at han er ute og har seg. Da får jeg Netflix for meg selv, og jeg slipper mas om sex. I tillegg kan jeg ha sex med noen som vet hvordan han tenner en kvinne!"

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvorfor ikke skilles da? En grunn for at du vil beholde han?

Anonymkode: 89f8e...327

Eh. Forholdet er jo helt fint foruten sex. Hva er vitsen med skilsmisse? Det er jo masse pes. Sex kan man ha med hvem som helst. 

Langt flere forhold hadde fungert om man ikke insisterte på seksuelt monogami.

Anonymkode: b0cbe...6b1

• Liker 1
Skrevet

Hva vil du lære barna deres? 

Anonymkode: 31910...adf

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Om man ikke takler at partneren ligger med andre, så går man heller ikke for åpent forhold. Det funker for folk som tenker: "Åh, deilig at han er ute og har seg. Da får jeg Netflix for meg selv, og jeg slipper mas om sex. I tillegg kan jeg ha sex med noen som vet hvordan han tenner en kvinne!"

Drømmerier og fantasi.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvorfor det?

Veldig usunt for barn å vokse opp i en famolie hvor foreldrene ikke elsker hverandre 

Anonymkode: 394a0...c94

Hvem sier at ts ikke elsker mannen? Hun har ikke romantiske følelser for han lengre, det er ikke det samme som at man ikke elsker en person.

Å ikke se foreldrene kysse og kjærtegne hverandre vil fortsatt være sunnere enn en 50/50 fordeling.

Anonymkode: 02b74...866

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...