AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #1 Del Skrevet 6. oktober 2024 Forstår du alt som blir sagt på TV, selv dialektene fra Bergen, Trondheim, Stavanger? Anonymkode: 994c9...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #2 Del Skrevet 6. oktober 2024 Nei, det hender jo de snakker f.eks arabisk... Ja, jeg forstår norsk. Hvor mange ulike vrier av spørsmålet skal du lage innlegg av? Anonymkode: 166b1...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #3 Del Skrevet 6. oktober 2024 Nei, jeg synes dialekter kan være vanskelig. Jeg er etnisk norsk. Anonymkode: f3b66...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 6. oktober 2024 #4 Del Skrevet 6. oktober 2024 Ja, det vil jeg si at jeg stort sett gjør. Hva som f.eks er vanskelig med dialekten fra Bergen skjønner jeg ikke helt. Ja, vi snakker litt "bredt", men det er jo lite uvanlige ord som man ikke hører i andre dialekter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #5 Del Skrevet 6. oktober 2024 Jeg tror at jeg forstår det meste. Anonymkode: 12118...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 6. oktober 2024 #6 Del Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Forstår du alt som blir sagt på TV, selv dialektene fra Bergen, Trondheim, Stavanger? Anonymkode: 994c9...afa Ja, det gjør jeg. Det kan nok være enkelte ord i veldig brede dialekter jeg ikke skjønner, men jeg forstår sammenhengen 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 7. oktober 2024 #7 Del Skrevet 7. oktober 2024 Har ikke hatt noen problemer med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #8 Del Skrevet 7. oktober 2024 Sjelden problem med dialekter. Men det dukker da opp sære ord innimellom som kun noen få i en liten dal bruker, da må man nesten gjette seg frem Anonymkode: 55e4b...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #9 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei, det hender jo de snakker f.eks arabisk... Ja, jeg forstår norsk. Hvor mange ulike vrier av spørsmålet skal du lage innlegg av? Anonymkode: 166b1...623 Jeg synes faktisk det kan være vanskelig å forstå når enkelte snakker rasende fort trønderdialekt eller sognedialekt. Kan også av og til være vanskelig å oppfatte dialekt type Arne Brimi sin. Jeg forstår norsk utmerket, men noen snakker på en slik måte at det i farten kan være litt uforståelig, slik at man ikke oppfatter alt. At man forstår norsk har jo ingenting å gjøre med å forstå alt i alle dialekter å gjøre. Anonymkode: cf8af...05b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #10 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jeg sliter med å forstå hva de sier på TV av og til, både dialekter, men også bokmål. Anonymkode: e0bc6...a05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #11 Del Skrevet 7. oktober 2024 Har stort sett aldri problemer med å forstå hva de sier på tv om de snakker norsk, uansett dialekt. Eneste unntaket er skikkelig bred Setesdaldialekt. Anonymkode: 5e487...c9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå