Gå til innhold

Mannen betaler alt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Møter flere og flere kvinner som er i et forhold med en mann som betaler alt av fellesutgifter mat osv mens damene betaler ingenting. 

Er det normale?

Anonymkode: a2c35...f7c

Jeg ser det er noe som er nevnt på Instagram hyppig, men jeg hadde inntrykk av det er en amerikansk greie? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har aldri møtt noen som lever slik. Det mest vanlige rundt her er at kvinnen tjener mest og de fleste har felles eller semi-felles økonomi. Jeg tjener langt mer enn min mann og mine penger er våre felles. 

Anonymkode: 6d97e...07f

Hvor bor du? Det stemmer jo ikke med statistikken som legges frem for landet generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (6 minutter siden):

Hvor bor du? Det stemmer jo ikke med statistikken som legges frem for landet generelt.

Det er mange flere single menn enn kvinner da. Sikkert endel av de som tjener greit

Anonymkode: cb020...b7e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (12 minutter siden):

Jeg ser det er noe som er nevnt på Instagram hyppig, men jeg hadde inntrykk av det er en amerikansk greie? 

Det er nok mer vanlig i Amerika. Men det er vanlig blant alle golddiggers. De er veldig i mindretall

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min erfaring.

Her har vi felles økonomi, der alle pengene vi tjener går i fellespotten. Jeg tjener vesentlig bedre enn min mann, uten at det er spesielt viktig for meg.

Endret av SPOCA
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er mange flere single menn enn kvinner da. Sikkert endel av de som tjener greit

Det er mennene med høyest lønn som oftest er i forhold, så den teorien er ikke jeg sikker på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (1 time siden):

Er nok ikke spesielt reellt fra personen, men noen blir såpass trigget av temaet at de må lyve. 

Anonymkode: 9c901...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri betalt noenting jeg. Men nå betaler jeg alt, som skilt, med barn. 

Anonymkode: 68394...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Møter flere og flere kvinner som er i et forhold med en mann som betaler alt av fellesutgifter mat osv mens damene betaler ingenting. 

Er det normale?

Har hørt om dette fra en kollega. De hadde den løsningen at han betalte alt og hun ordnet alt hjemme. Slik fikk hun spart opp egenkapital,  så da det ble slutt fikk hun kjøpt hus. 

Anonymkode: 6e307...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har hørt om dette fra en kollega. De hadde den løsningen at han betalte alt og hun ordnet alt hjemme. Slik fikk hun spart opp egenkapital,  så da det ble slutt fikk hun kjøpt hus. 

Anonymkode: 6e307...412

"Har hørt om dette"... Jaja. Det kan vel være at akkurat de hadde en sånn merkelig ordning, men det gjør det ikke til vanlig at dette skjer. I dag har kvinner generelt høy utdanning, og kan fint bidra. De fleste er også godt klar over den "typiske kvinnefella", der kvinner betaler alt av mat, klær til unger, nødvendige ting til huset osv., og så betaler mannen ned på huslånet, og når det blir brudd står hun på bar bakke. Det er en grunn til at dette "kvinnefella"-uttrykket oppsto. Heldigvis er de fleste kvinner i dagens samfunn godt innforstått med hvordan de skal ordne seg økonomisk, og når begge har solide jobber bidrar selvsagt begge likt.

Anonymkode: 88ce7...80d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser samme trend hos alle venninner.

Jeg ville gjerne være en større del av de faste utgiftene, men siden jeg ikke fikk kjøpe meg inn i leiligheten holdt jeg meg til de variable utgiftene. Altså den daglige driften av Familie AS. 

Anonymkode: f7558...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er det normale?

Aldri hørt om. Hva slags miljøer du vanker i?

Anonymkode: 7405c...b39

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ser samme trend hos alle venninner.

Jeg ville gjerne være en større del av de faste utgiftene, men siden jeg ikke fikk kjøpe meg inn i leiligheten holdt jeg meg til de variable utgiftene. Altså den daglige driften av Familie AS. 

Anonymkode: f7558...c4a

Mens jeg har ikke en eneste venninne som ikke klarer seg selv økonomisk. Helt uavhengig av om de er samboer, gift eller enslig. 

Kjenner jeg er så glad for min solide inntekt og evnen og ikke minst lysten til å stå på egne bein i alle situasjoner. 

Anonymkode: e24e4...4f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg pleier å betale samt kurtisere kvinner under datingfasen helt til jeg kommer i buksen på vedkommende. Etter det er det liksom ikke så gøy å betale lengre🤷..... Tror vi er en del menn som har det slik desverre😌

Anonymkode: 31842...0ca

Jeg leier å la menn kurtisere meg og betale for alt helt til de innser at de ikke kommer i buksene mine :D 

De blir like sure hver gang, for de trodde jo de kunne få meg tilsengs bare de betalte nok :D 

Anonymkode: 9ea98...17a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min betaler alt i vår familie. Grunnen er at han tjener vanvittig mye, og jeg sparer da en god del av det jeg tjener til egen pensjon. 

Jeg kom sent inn i arbeidslivet ettersom vi begge var enige om at jeg skulle prioritere familien da barna var små.

Noen som har problemer med at vi har ordnet oss sånn?

Anonymkode: 3b5bb...e84

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min betaler også for alt. også mine regninger hver mnd. Og alt annet. For både meg og barnet vårt. Er gravid med nummer 2 nå. Vi er 26&27. Han har heller ikke en jobb med utdanning men tjener likevel ganske godt da han jobber mye overtid. Om en man vil, så kan han! Vi reiser og på ferie til utlandet hver år, kjøper det vi vil ha osv.

Anonymkode: 98b30...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (15 timer siden):

hviken statestikk er det du sikter til? 

Anonymkode: 05bcb...c37

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mest vanlig i familier med mange barn og der mor er hjemme. 

Anonymkode: e19c8...912

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri opplevd. Derimot i familier der mannen tjener mer, går pengene på fullstendig tulleting som Golf- og fotballreiser og og nyeste største bensinbil, men ihvertfall ikke ting som kunne gi mer komfort til hele familien, som større nyere hus med bedre beliggenhet eller nytt kjøkken.  

Føler det huset her illustrerer godt hva skjer når en mann prioriterer finanser - 6 garasjeplasser og egen bar - https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=331768631 

eller denne her saken, der en nylig fraskilt mann kjøpte seg en dyr og kraftig bil og første jula kjørte den på fylla rett i elva - https://www.vg.no/nyheter/i/11XQK/52-aaringens-bil-funnet-i-elven-i-mandal

Anonymkode: 84c56...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...