Gå til innhold

Er din gud en folkemord-gud?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Take it or leave it

Jeg tar ikke ubegrunnede påstander om Gud som tyder på at du ikke engang har lest Bibelen nei.

Sitat

jeg kaster ikke perler til svin som bare tramper på det. Off to the next one.

Anonymkode: 80e01...63d

Så du synes en rekke mer eller mindre usammenhengende påstander om Gud, som ikke har dekning i Bibelen, er perler. Ja, ja, jeg skjønner at du ikke engang forsøker å begrunne eller forsvare det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bokormsen skrev (På 6.10.2024 den 22.09):

Hvilken Gud er det? De abrehamske er vel det, så da gjenstår vel hinduister og buddhister. Bare sistnevnte har vel lite massemord i seg?

Asia har den blodigste historien når det gjelder massemord

Anonymkode: b97e2...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke muslim.

Anonymkode: f6ca2...ddc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Capitan Fracassa skrev (På 6.10.2024 den 21.17):

Jeg har inntrykk av at de fleste kristne enten ikke kjenner til, kaller det myter, eller bare ignorerer alle eksemplene i Bibelen på at guden der er en folkemord-Gud (for å bruke dine ord). 

I stedet kirsebærplukker de delene de liker, så du får nok svært få som sier 'ja'. 

Igjen tar du til ordet for noe du ikke har greie på og som om du var professor i faget. Svært mange kristne deler ikke troen på denne sadistiske krigsguden til Israelittene/jødene og det meste av bibelen er skrevet av jøder. De samme skriverne/skriftlærde har stjålet kunnskapens nøkkel eller nøkkelen til forståelse (Luk 11,52) og forfalsket herrens lov (Jer 8,8)

Vi har fått to skapelsesberetninger flettet inn i hverandre hvor den ener er helt feil. Vi har to moselover hvor den ene er grotesk og selvsagt helt falsk. Vi har en fallen engel som opphøyde seg til Gud, og om denne gamle slange finner vi mye i Esekiel og Åpenbaringen, men ordrett vil du ikke forstå bæret. Bibelen er på tross av forfalskninger og feiloversettelser full av hemmeligheter og det er en bok i boken.

Jesus går forøvrig i rette med krigsguden Jahve i Bergprekenen, en gud som hevder å ha skapt universet, planetene og mennesket men som ikke makter å skape et land til Israelittene men må stjele andres. Hele 7 nasjoner ble utryddet.

Så når du klarer å skille mellom sannhet og løgn er du kommet langt. Det finnes forøvrig tre måter å lese bibelen, bokstavelig, sjelelig og åndelig som i legeme, sjel og ånd. Du kan faktisk sammenligne det med tre intelligenser IQ-EQ og SQ eller Eros, Philia og Agaphe, men jeg har ikke tenkt å bruke energi på å forklare deg dette. Les Jakobs brev. Det forklarer mye og filosofer litt over hvilken liten bok åpenbaringen advarer mot, den som smaker søtt på tungen men bitter i buken...

Gud er fullkommen i kjærlighet og godhet og dreper selvsagt ikke mennesker. Tvert i mot har han både kunnskap og evne til å helbrede, men alt til sin tid. Først skal verden gjennom mye elendighet skapt av mennesket selv og fordi det går sine egne veier...

Det er kun ett våpen som er tillatt. Tungens sverd og det sanne ord! Det står blant annet i Efeserbrevet 6 hva Guds fulle rustning er;:

Ta derfor på Guds fulle rustning, så dere kan gjøre motstand på den onde dag og bli stående etter å ha overvunnet alt. Stå da fast! SPENN SANNHETENS BELTE RUNDT LIVET OG KLE DERE I RETTFERDIGHETENS BRYNJE, stå klar med FREDENS EVANGELIUM som sko på føttene. Hold alltid troens skjold høyt! Med det kan dere slukke alle den ondes brennende piler. Ta imot frelsens hjelm OG ÅNDENS SVERD, SOM ER GUDS ORD.

Så kan du spør deg om hva Guds ord er... Bibelen overlevert av den verden som korsfestet det sanne ord, et evengelie verden gjerne kan tåle? eller den sannhet som kjenner skapelsen og alt som er falskt på denne jord?

2. Tess beskriver dette: For lovløshetens hemmelighet er alt virksom, bare den som nu holder igjen (Det sanne ord) ryddes av veien; da skal den lovløse åpenbares, han som den Herre Jesus (det sanne ord) skal fortære med sin munns ånde og gjøre til intet ved åpenbarelsen av sitt komme.

Når sannheten åpenbares og får herredømme (Du vil kjenne det i dypet av ditt indre) vil det såkalt onde ikke kunne virke. Det vil ikke lenger være noen å forføre og legg merke til at dette med lovløsheten knyttes til tempelet og læren

Så vi snakker ikke bare om den indre sannhet som finnes og kan gjenkjennes i dypet av enhver sjel, men den sannhet som bekjemper lovløshet, løgn og uvitenhet.

Du vil bli overrasket over hvor uviten både religion og vitenskap er...

Endret av Catch22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catch22 skrev (1 time siden):

Igjen tar du til ordet for noe du ikke har greie på og som om du var professor i faget. Svært mange kristne deler ikke troen på denne sadistiske krigsguden til Israelittene/jødene og det meste av bibelen er skrevet av jøder. De samme skriverne/skriftlærde har stjålet kunnskapens nøkkel eller nøkkelen til forståelse (Luk 11,52) og forfalsket herrens lov (Jer 8,8)

Vi har fått to skapelsesberetninger flettet inn i hverandre hvor den ener er helt feil. Vi har to moselover hvor den ene er grotesk og selvsagt helt falsk. Vi har en fallen engel som opphøyde seg til Gud, og om denne gamle slange finner vi mye i Esekiel og Åpenbaringen, men ordrett vil du ikke forstå bæret. Bibelen er på tross av forfalskninger og feiloversettelser full av hemmeligheter og det er en bok i boken.

Jesus går forøvrig i rette med krigsguden Jahve i Bergprekenen, en gud som hevder å ha skapt universet, planetene og mennesket men som ikke makter å skape et land til Israelittene men må stjele andres. Hele 7 nasjoner ble utryddet.

Så når du klarer å skille mellom sannhet og løgn er du kommet langt. Det finnes forøvrig tre måter å lese bibelen, bokstavelig, sjelelig og åndelig som i legeme, sjel og ånd. Du kan faktisk sammenligne det med tre intelligenser IQ-EQ og SQ eller Eros, Philia og Agaphe, men jeg har ikke tenkt å bruke energi på å forklare deg dette. Les Jakobs brev. Det forklarer mye og filosofer litt over hvilken liten bok åpenbaringen advarer mot, den som smaker søtt på tungen men bitter i buken...

Gud er fullkommen i kjærlighet og godhet og dreper selvsagt ikke mennesker. Tvert i mot har han både kunnskap og evne til å helbrede, men alt til sin tid. Først skal verden gjennom mye elendighet skapt av mennesket selv og fordi det går sine egne veier...

Det er kun ett våpen som er tillatt. Tungens sverd og det sanne ord! Det står blant annet i Efeserbrevet 6 hva Guds fulle rustning er;:

Ta derfor på Guds fulle rustning, så dere kan gjøre motstand på den onde dag og bli stående etter å ha overvunnet alt. Stå da fast! SPENN SANNHETENS BELTE RUNDT LIVET OG KLE DERE I RETTFERDIGHETENS BRYNJE, stå klar med FREDENS EVANGELIUM som sko på føttene. Hold alltid troens skjold høyt! Med det kan dere slukke alle den ondes brennende piler. Ta imot frelsens hjelm OG ÅNDENS SVERD, SOM ER GUDS ORD.

Så kan du spør deg om hva Guds ord er... Bibelen overlevert av den verden som korsfestet det sanne ord, et evengelie verden gjerne kan tåle? eller den sannhet som kjenner skapelsen og alt som er falskt på denne jord?

2. Tess beskriver dette: For lovløshetens hemmelighet er alt virksom, bare den som nu holder igjen (Det sanne ord) ryddes av veien; da skal den lovløse åpenbares, han som den Herre Jesus (det sanne ord) skal fortære med sin munns ånde og gjøre til intet ved åpenbarelsen av sitt komme.

Når sannheten åpenbares og får herredømme (Du vil kjenne det i dypet av ditt indre) vil det såkalt onde ikke kunne virke. Det vil ikke lenger være noen å forføre og legg merke til at dette med lovløsheten knyttes til tempelet og læren

Så vi snakker ikke bare om den indre sannhet som finnes og kan gjenkjennes i dypet av enhver sjel, men den sannhet som bekjemper lovløshet, løgn og uvitenhet.

Du siterer Paulus en hel del - du vet at Paulus i sitt andre brev til Timoteus skriver at:

"Hele Skriften er inspirert av Gud, og den er nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning og til opplæring i rettferdighet, for at Guds menneske skal bli satt i stand og godt utrustet til all god gjerning."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er din gud en «gjøre små barn til martyrer»-gud?

Anonymkode: bd4ff...54a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Catch22 skrev (2 timer siden):

Kan vi gå så langt som å si at du er totalt hjernevasket? Sannheten er at det finnes flere tusen guder,men alle ( akkurat som deg ) Mener at du har funnet den ene,riktige guden. Det blir for dumt å sitere sitater ifra folk som hadde blitt lagt inn på psykiatrisk i 2024. Akkurat som bibelen er noe fasit for noe som helst. Det er den ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, mennesker driver med folkemord, ikke guden de tror på.. 

Anonymkode: 3086e...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Gud foretrekker selvmordsbombere. Han gir dem mange jomfruer for det. 

Anonymkode: fe3aa...0a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

nei, mennesker driver med folkemord, ikke guden de tror på.. 

Anonymkode: 3086e...e39

Du tøyser nå. Hvis du leser feks Bibelen så dreper Gud mer mennesker enn noen diktator noen sinne har gjort.

Anonymkode: 58b18...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catch22 skrev (5 timer siden):

Igjen tar du til ordet for noe du ikke har greie på og som om du var professor i faget.

Jeg trenger da ikke å være professor i faget, men kun å ha lest Bibelen for å vite at Bibelen fremstiller Gud som tidenes folkemorder. Og igjen kommer du med en nedlatende tone du ikke har dekning for i innlegget ditt.

Sitat

Svært mange kristne deler ikke troen på denne sadistiske krigsguden til Israelittene/jødene og det meste av bibelen er skrevet av jøder.

Da er du tydeligvis enig med meg  i at mange kristne ignorerer de delene av Bibelen de ikke liker, og kirsebærplukker det de liker.

Det var jo akkurat det jeg hevdet, som du mente jeg ikke har greie på, men som du så sier deg enig med, bare med litt andre ord! 😄

Sitat

Vi har fått to skapelsesberetninger flettet inn i hverandre hvor den ener er helt feil.

Hvis du ikke er en fundamentalistisk vitenskapsfornekter så er det da helt åpenbart at begge er helt feil.

Sitat

Vi har to moselover hvor den ene er grotesk og selvsagt helt falsk.

...og hvor vi helt mangler gode bevis for at noen av dem er ekte.

Sitat

Vi har en fallen engel som opphøyde seg til Gud, og om denne gamle slange finner vi mye i Esekiel og Åpenbaringen, men ordrett vil du ikke forstå bæret. Bibelen er på tross av forfalskninger og feiloversettelser full av hemmeligheter og det er en bok i boken.

Jeg har da aldri benektet at Bibelen er full av hemmeligheter, det er fascinerende å lære om den og hvordan den mest sannsynlig ble til. Men at den er full av hemmeligheter sier ingenting om dette er sant eller ikke.

Sitat

Så når du klarer å skille mellom sannhet og løgn er du kommet langt.

Interessant. Hvordan skiller du mellom sannhet og løgn?

For min del er jeg klar over at det er vanskelig, men at den beste måten er å tro på påstander kun i den grad det finnes gode bevis for dem. Siden det ikke finnes gode bevis for dine påstander, tror jeg naturlig nok ikke på dem.

Jeg lurer veldig på hvilken metode du bruker for å skille mellom sannhet og løgn, siden du kan være (eller i hvert fall framstå som) du vet at du har funnet ut dette?

Sitat

Det finnes forøvrig tre måter å lese bibelen, bokstavelig, sjelelig og åndelig som i legeme, sjel og ånd. Du kan faktisk sammenligne det med tre intelligenser IQ-EQ og SQ eller Eros, Philia og Agaphe, men jeg har ikke tenkt å bruke energi på å forklare deg dette. Les Jakobs brev. Det forklarer mye og filosofer litt over hvilken liten bok åpenbaringen advarer mot, den som smaker søtt på tungen men bitter i buken...

Det finnes da adskillig flere måter å lese Bibelen på. Jeg leser den som en samling veldig forskjellige bøker, skrevet/samlet av mennesker som ville nedtegne det de trodde på og at noe er ment bokstavelig mens annet er ment allegorisk. (en veldig forenklet forklaring)

Sitat

Dette er jo i direkte strid med hva Bibelen sier, både GT og NT. Jeg lurer veldig på hva slags bevis du har for disse påstandene. Er det bare noe du finner på, eller har du faktisk noen bevis også?

Sitat

(fjernet en god del preken uten begrunnelser)

Det som ikke lenger overrasker meg er folk som deg som tydeligvis er skråsikre på sin tro, men helt mangler bevis og rasjonelle grunner for å tro dette.

Endret av Capitan Fracassa
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du tøyser nå. Hvis du leser feks Bibelen så dreper Gud mer mennesker enn noen diktator noen sinne har gjort.

Ja, vi har jo en liten hendelse kalt Syndfloden for eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Gud finnes. Er det to alternativ:

1. Han er ikke så allmektig som han påstår. 

2. Han er en så jævla stor psykopat at Satan bare når han til anklene i ondskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Capitan Fracassa skrev (På 6.10.2024 den 21.17):

Jeg har inntrykk av at de fleste kristne enten ikke kjenner til, kaller det myter, eller bare ignorerer alle eksemplene i Bibelen på at guden der er en folkemord-Gud (for å bruke dine ord). 

I stedet kirsebærplukker de delene de liker, så du får nok svært få som sier 'ja'. 

Anbefaler å søke opp Mauro Biligno på youtube. Han viser til at i de opprinnelige bibeltekstene er ikke ordet Gud nevnt en eneste gang. Beregnelsen som er brukt og senere oversatt til Gud, er "de megtige". Og det er jo bare å lese gamle testamentet for å forstå at dette ikke er snakk om noen godhet. 

Anonymkode: d4954...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...