Gå til innhold

Er din gud en folkemord-gud?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Bare lurte.

Fortsatt god søndag.

Anonymkode: 06efc...a09

Jeg har inntrykk av at de fleste kristne enten ikke kjenner til, kaller det myter, eller bare ignorerer alle eksemplene i Bibelen på at guden der er en folkemord-Gud (for å bruke dine ord). 

I stedet kirsebærplukker de delene de liker, så du får nok svært få som sier 'ja'. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud er god, men netanyahu og hans hær ( Pharao og hans hær) derimot- er folkemorder. 

Anonymkode: 1f6b1...10f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (34 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at de fleste kristne enten ikke kjenner til, kaller det myter, eller bare ignorerer alle eksemplene i Bibelen på at guden der er en folkemord-Gud (for å bruke dine ord). 

I stedet kirsebærplukker de delene de liker, så du får nok svært få som sier 'ja'. 

Kirsebærplukker… Huff. 

Anonymkode: 20a99...ab3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle religioner har samme gud. Og han er jo tydeligvis et rasshøl 

Anonymkode: 4bb31...1df

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er ironisk er at de aller fleste nordmenn ikke har lest Bibelen en gang. Det har jeg ... og det jeg leste skremte vettet av meg innimellom. Trenger vel ikke å si at jeg er ateist. 

Anonymkode: b9fd5...c55

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle religioner har samme gud. Og han er jo tydeligvis et rasshøl 

Alle religioner har ikke samme god. Les deg gjerne opp på emnet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det som er ironisk er at de aller fleste nordmenn ikke har lest Bibelen en gang. Det har jeg ... og det jeg leste skremte vettet av meg innimellom. Trenger vel ikke å si at jeg er ateist. 

De fleste nordmenn er ikke kristne annet enn på papiret

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle religioner har ikke samme god. Les deg gjerne opp på emnet. 

Litt feil skrevet. Han som kalles «Gud» er samme fyr visstnok. Men det finnes flere guder, ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men dessverre er en stor del av menneskeheten noen jævler.

Anonymkode: 125c2...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare lurte.

Fortsatt god søndag.

Anonymkode: 06efc...a09

Hvilken Gud er det? De abrehamske er vel det, så da gjenstår vel hinduister og buddhister. Bare sistnevnte har vel lite massemord i seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Litt feil skrevet. Han som kalles «Gud» er samme fyr visstnok. Men det finnes flere guder, ja

Jeg rettet det opp i neste innlegg. Kan ikke redigere som anonym. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det finnes ingen gud…

Anonymkode: 40f44...afc

Nettopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokormsen skrev (3 minutter siden):

Hvilken Gud er det? De abrehamske er vel det, så da gjenstår vel hinduister og buddhister. Bare sistnevnte har vel lite massemord i seg?

Oj,. Du kan ikke mye om ulike religioner, ser jeg. Det finnes over 1000 ulike religioner i verden. De du nevner er fire av dem. 

Det heter for øvrig Abrahamittiske og hinduer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj,. Du kan ikke mye om ulike religioner, ser jeg. Det finnes over 1000 ulike religioner i verden. De du nevner er fire av dem. 

Det heter for øvrig Abrahamittiske og hinduer. 

Rettelse: fem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud gidde fri vilje og med den fri viljen drepte vi og skapte krig og lagde andre Guder å ofre mennesker til. Dette er jo slikt det faktisk var på den tia gamle testamentet beskriver menneskers ondskap og konsekvensene av ondskap mennesker ofret barna sine på den tiden til Guder for å få bedre avlinger og mer penger. Dette er historisk fakta. Gud hadde så tolmodighet med dem at han ventet mangen år og advarte dem omvendte seg ikke da brente han ned byene. Alle barn kommer til himmelen.  Dumme valg får konsekvenser han var lei sv å se på all torturen vi påførte hverandre. Gud må forholde seg til universets regler han har skapt ellers er ikke han en rettferdig dommer han kan ikke gjøre det han vil det er en av bibelens største myter. Han trenger oss til å gjøre sin vilje. Han må utslette hele verden og starte pp nytt hvis ikke. Gud straffer konsekvenser sodom og Gomorra fikk flere 100 år på og omvende seg men det skjedde aldri. Israelittene fikk 40 år i ørkenet på og omvende seg fikk til å med bevis og mirakler alikevell omvendte  dem seg ikke. Gud er utrolig tolmodig. Himmelen kan ikke være full av mobbere baksnakkere løgnere  drapsmenn osv. Han tillater ting å skje for at vi som trassige voksne barn skal forstå at det er konsekvenser og må slutte å gjøre ondt mot andre ellers kommer det konsekvenser. For den minste lille synd er det en konsekvens man vet aldri hva din baksnakking og rykter du har spredt har påført andre det kan ha først til depresjon angst selvmordstanker osv. En mild  løgn kan ødelegge et helt liv. Folk er for lettsindig  og naiv med såkalte uskyldige synder. 

Anonymkode: 80e01...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gud gidde fri vilje og med den fri viljen drepte vi og skapte krig og lagde andre Guder å ofre mennesker til.

At Gud i det hele tatt eksisterer og ga mennesker fri vilje er to påstander du ikke har bevis for, men for diskusjonens skyld, la oss anta at historiene i Bibelen stemmer.

I så fall skapte Gud mennesket i sitt bilde, så menneskers vilje til å skape krig og drepe andre er altså en egenskap vi har arvet fra Gud.

Gud hadde så tolmodighet med dem at han ventet mangen år og advarte dem omvendte seg ikke da brente han ned byene

Gud (i følge Bibelen) var selv den som drepte flest uskyldige, krevde at Israelerne skulle drepe mennene og og ta som slaver kvinner og barn fra andre stammer, og i det hele tatt står bak mye mer ondskap enn menneskene. Alt dette i følge Bibelen.

Hvor du har historien om denne tålmodige guden som ikke ønsker at uskyldige dreper fra? Det er i hvert fall ikke Bibelen.

Gud må forholde seg til universets regler han har skapt ellers er ikke han en rettferdig dommer 

Gud er jo på ingen mye en rettferdig dommer. I følge Bibelen dømmer han gode mennesker til fortapelse, og mennesker som har gjort mye ondt til himmelen, basert på om de ærer han eller ikke. Dette er jo et forferdelig urettferdig system.

Resten av innlegget ditt var en strøm av mer eller mindre påstander som du verken begrunner med Bibelen eller den virkelige verden…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (5 timer siden):

At Gud i det hele tatt eksisterer og ga mennesker fri vilje er to påstander du ikke har bevis for, men for diskusjonens skyld, la oss anta at historiene i Bibelen stemmer.

I så fall skapte Gud mennesket i sitt bilde, så menneskers vilje til å skape krig og drepe andre er altså en egenskap vi har arvet fra Gud.

Gud (i følge Bibelen) var selv den som drepte flest uskyldige, krevde at Israelerne skulle drepe mennene og og ta som slaver kvinner og barn fra andre stammer, og i det hele tatt står bak mye mer ondskap enn menneskene. Alt dette i følge Bibelen.

Hvor du har historien om denne tålmodige guden som ikke ønsker at uskyldige dreper fra? Det er i hvert fall ikke Bibelen.

Gud er jo på ingen mye en rettferdig dommer. I følge Bibelen dømmer han gode mennesker til fortapelse, og mennesker som har gjort mye ondt til himmelen, basert på om de ærer han eller ikke. Dette er jo et forferdelig urettferdig system.

Resten av innlegget ditt var en strøm av mer eller mindre påstander som du verken begrunner med Bibelen eller den virkelige verden…

Take it or leave it jeg kaster ikke perler til svin som bare tramper på det. Off to the next one.

Anonymkode: 80e01...63d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...