AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #1 Skrevet 6. oktober 2024 I vinter så slet jeg veldig. Jeg var syk og svevde rett og slett mellom liv og død. Når jeg tenker over det så var det en meget spesiell periode. Det var som om alt sto stille, mens alt rundt meg bevegde seg. Mens venner rundt meg, medstudenter, forelesere, og alle som var der for meg på profesjonelt nivå hadde en hverdag de kom hjem til. Mens jeg var syk. Og jeg følte likevel alt var så fredfult. Selvom det var en forferdelig tid og jeg hadde en merkelig ro over meg, samtidig som jeg var livredd. Vet ikke om det en gang gir mening. Det er vanskelig å beskrive. Selvom det er en tid som er lagt litt tilbake og jeg har det bra nå, kan det være lurt å snakke om hvordan jeg opplevde den tiden? - Og hvordan jeg ser på det nå?. Samtidig så opplever jeg det som ekstremt vanskelig å snakke om fordi jeg kan bagatlisere det litt for meg selv, men jeg var ganske syk. Jeg er student og har en gjennom studentskipnaden som jeg kan snakke med det om. Slik at jeg kan gå i dybden på det. Jeg tenker på noen profesjonelle ja. Er det lurt og viktig å snakke om selvom jeg er frisk nå? Jeg tenker veldig mye på dette for tiden. Anonymkode: 6f783...7b0 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #2 Skrevet 6. oktober 2024 Tror det er lurt ja ☺️ reflektere og bearbeide. Du lærer mye av det, blir bedre kjent med deg selv som menneske, ditt følelsesliv, og kjenne hvor godt det er å åpne deg opp for andre og være sårbar. Slippe andre inn, få støtte osv.. kjempeviktig. Det fant jeg ut altfor sent, som 30 åring. Anonymkode: 6a8ea...7cd 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #3 Skrevet 6. oktober 2024 Det høres ut som en god ide å benytte deg av tilbudet. Anonymkode: 33df9...1cf
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #4 Skrevet 6. oktober 2024 Jeg hadde også en veldig heftig periode i vinter der jeg hadde det veldig veldig dårlig, og de siste årene har det bare ballet på seg med skikkelig kjipe livserfaringer som til slutt knakk meg helt når jeg i vår endelig kom på et bedre sted og fikk det bra. Jeg har innsett at det er så mye bedre å oppsøke hjelp enn å bare gå og «overleve» fortiden. Det er jo fortid, men det må bearbeides. Viktig å snakke om hva som gjorde at man kom dit man var så man slutter å klandre og hate seg selv for hvordan en takler ting, osv. Å snakke med en profesjonell kan være veldig, veldig nyttig. Så er det jo litt tungt og krever mye energi, men det er virkelig verdt det. Ta det tilbudet, det vil du takke deg selv for i fremtiden❤️ Anonymkode: cc653...506 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #5 Skrevet 6. oktober 2024 Jeg gikk gjennom noe veldig vanskelig når en nær meg døde på en dramatisk og plutselig måte. Slik jeg bearbeidet det var å fortelle historien om hva som skjedde til meg selv. Jeg gikk gjennom det mange ganger, sikkert 10. I tiden etterpå fikk vi vite nye ting om hva som hadde skjedd personen, da opplevde jeg behov for å "fortelle" historien på nytt. Hvis du har det bra nå så tenker jeg egentlig ikke at du trenger profesjonell hjelp. Hva med å skrive det ned? Anonymkode: e15bb...357 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #6 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror det er lurt ja ☺️ reflektere og bearbeide. Du lærer mye av det, blir bedre kjent med deg selv som menneske, ditt følelsesliv, og kjenne hvor godt det er å åpne deg opp for andre og være sårbar. Slippe andre inn, få støtte osv.. kjempeviktig. Det fant jeg ut altfor sent, som 30 åring. Anonymkode: 6a8ea...7cd AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde også en veldig heftig periode i vinter der jeg hadde det veldig veldig dårlig, og de siste årene har det bare ballet på seg med skikkelig kjipe livserfaringer som til slutt knakk meg helt når jeg i vår endelig kom på et bedre sted og fikk det bra. Jeg har innsett at det er så mye bedre å oppsøke hjelp enn å bare gå og «overleve» fortiden. Det er jo fortid, men det må bearbeides. Viktig å snakke om hva som gjorde at man kom dit man var så man slutter å klandre og hate seg selv for hvordan en takler ting, osv. Å snakke med en profesjonell kan være veldig, veldig nyttig. Så er det jo litt tungt og krever mye energi, men det er virkelig verdt det. Ta det tilbudet, det vil du takke deg selv for i fremtiden❤️ Anonymkode: cc653...506 Skal sies jeg snakket med profesjonelle da det virkelig sto på, men jeg var ikke helt ærlig og åpnet meg ikke så opp som jeg burde på det tidspunktet. Men denne personen på studentskipnaden, hun reddet meg på mange måter. Men det er ting som er usagt, og som jeg har behov for å sette ord på med noen. Slik som den roen jeg fikk der jeg svevde mellom liv og død. Det at alt var så merkelig og hvordan det er å se tilbake på. Jeg har snakket om det helvetet jeg sto i, det føler jeg at jeg har snakket alt om. Men jeg har aldri snakket om hvor nær døden jeg følte meg. Og min opplevelse av det. Det er nesten noe åndelig ved det. Altså en helt merkelig ro når jeg svevde. Som jeg føler kan være lurt å snakke høyt om med henne. Det er som om noe er usagt, siden jeg tenker så mye på dette. Jeg vil ikke at noen skal synes synd på meg, men det var en så merkelig tid. Som jeg tenker MYE på. Ts Anonymkode: 6f783...7b0 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #7 Skrevet 6. oktober 2024 Når du tenker så mye på dette og lurer veldig på det så virker det jo ikke som om du har det så bra nå som du skal ha det til? Hvorfor har du ikke snakket med de hos samskipnaden om det enda? Anonymkode: 2d7d1...10b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #8 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når du tenker så mye på dette og lurer veldig på det så virker det jo ikke som om du har det så bra nå som du skal ha det til? Hvorfor har du ikke snakket med de hos samskipnaden om det enda? Anonymkode: 2d7d1...10b Jeg har det ganske bra. I forhold til hva jeg hadde. Jeg føler jeg er på en fin plass i livet. Men at det kanskje er noe rester som må ut. Jeg har snakket med de da det virkelig sto på, men er nok ikke alt som er sagt. Slike ting krever tid. Ts Anonymkode: 6f783...7b0 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #9 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har det ganske bra. I forhold til hva jeg hadde. Jeg føler jeg er på en fin plass i livet. Men at det kanskje er noe rester som må ut. Jeg har snakket med de da det virkelig sto på, men er nok ikke alt som er sagt. Slike ting krever tid. Ts Anonymkode: 6f783...7b0 Du har jo skrevet om dette flere ganger nå, så det er jo åpenbart at det plager deg mye og at du derfor ikke har det så bra som du påstår? Du har jo også fått råd om å snakke med de hos samskipnaden om akkurat det du skriver her, så hvorfor har du ikke gjort det enda? Anonymkode: 2d7d1...10b 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #10 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du har jo skrevet om dette flere ganger nå, så det er jo åpenbart at det plager deg mye og at du derfor ikke har det så bra som du påstår? Du har jo også fått råd om å snakke med de hos samskipnaden om akkurat det du skriver her, så hvorfor har du ikke gjort det enda? Anonymkode: 2d7d1...10b Jeg har jo gjort det! Men jeg har ikke gått i dybden på det… fordi jeg har ikke vært klart. Men jeg har gått til samskipnaden lenge. I over ett år. Men alt er ikke sagt. Ting krever tid… ts Anonymkode: 6f783...7b0 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #11 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har jo gjort det! Men jeg har ikke gått i dybden på det… fordi jeg har ikke vært klart. Men jeg har gått til samskipnaden lenge. I over ett år. Men alt er ikke sagt. Ting krever tid… ts Anonymkode: 6f783...7b0 Men du misforstår jo det jeg skriver? Jeg spør hvorfor du enda ikke har snakket om akkurat det du tar opp i denne tråden enda. Du har jo laget flere tråder om dette, og det er jo en stund siden første tråden. Og i alle trådene har jeg sett at folk råder deg til å snakke om det. Derfor lurer jeg på hvorfor du ikke har gjort det enda? Hvis du enda ikke er klar og trenger mer tid så er det jo på en måte lite poeng i å spørre om du burde snakke om det her, hvis det uansett ikke kommer til å skje? Anonymkode: 2d7d1...10b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå