Gå til innhold

Krevende familiemedlem, blir misfornøyd når man ikke svarer på invitasjoner

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Var ikke mye forståelse her.

Jeg føler vedkommende har et kobtrollbehov over at alle skal sette av datoen, og ikke stoler på oss pga manglende svar.

Vi vet jo invitasjonen kommer, enten det er fem uker før eller en halv uke før.

Anonymkode: 179ae...709

Nei her var det ikke mye forståelse - naturlig nok.

Du husker kanskje at lille Per har bursdag 7. november og at dette feires klokken 17 på den lørdagen som er nærmest denne datoen. De aller fleste går derimot ikke rundt og husker på slikt. I tillegg lever de fleste av oss hektiske liv med mye planer i helgene og vi har ikke nødvendigvis holdt av lørdagen nærmest datoen til Per. Plutselig et år så kanskje Per ønsker å feire klokken 13 i stede for 17 eller kanskje bursdagen legges på en mandag? Da er det jo veldig greit at man får en invitasjon i god tid slik at man kan  finne ut av om man kan eller ikke. Eventuelt flytte rundt på andre avtaler siden Per faktisk setter pris på at vi kommer. 

Det handler ikke om kontrollbehov, men om å gjøre bursdagen forutsigbar for alle parter! At hun ikke stoler på dere pga manglende svar skjønner jeg kjempegodt! Det er superfrekt å ikke svare! Snakk om dårlige sosiale antenner!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg forstår ingenting av hva du mener med å svare på en invitasjon noen uker før invitasjonen kommer? 

Anonymkode: c6e2e...599

Mulig det stakkars familiemedlemmet prøver å finne ut av hvilken dato som passer best som flest kan, men alle nekter å si om de kan eller ikke noen av datoene hun foreslår. Det virker som ts egentlig ikke liker dem og er sur fordi de spør når hun er ledig og da har hun ingen unnskyldning for å "være opptatt" på bursdagen. 

Anonymkode: 412d2...a99

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (35 minutter siden):

Skulle akkurat til å skrive dette. For dette  er eneste mulige forklaringen, som har gjort ts blind for hva som passer seg. 

Ja, i mange familier er det konflikter. Jeg får inntrykk i at det ligger noe mer alvorlig bak. At ts ikke forteller noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Var ikke mye forståelse her.

Jeg føler vedkommende har et kobtrollbehov over at alle skal sette av datoen, og ikke stoler på oss pga manglende svar.

Vi vet jo invitasjonen kommer, enten det er fem uker før eller en halv uke før.

Anonymkode: 179ae...709

Men dere vet jo ikke hvilken DAG og hvilket tidspunkt det er snakk om før dere faktisk får invitasjonen vel? Ikke alltid man feirer på samme dag som man har bursdag (eller hva enn det er som feires)... derfor er det også viktig å gi respons og ikke minst, takke for invitasjonen!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er problemet her ja. Ikke hun. Det er frekt å ikke svare. Nei er også er svar hvis dere ikke er ledig. Men å ikke svare, er uhøflig å frekt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt en RSVP dato til dere, og om dere ikke hadde antenner til å svare innen den datoen, hadde dere ikke fått komme. 

Så utrolig frekt å ikke svare! Jo flere man inviterer, jo viktigere er det at folk svarer så tidlig som mulig om de kan eller ikke, så man kan prøve å finne en annen dato som passer for flest mulig. 

Du er ekstremt navlebeskuende i oppførselen din, og det der hadde jeg bare ikke giddet. Jeg hadde sluttet å invitere deg om du med viten og vilje gikk inn for å være vanskelig. 

Anonymkode: b4f84...171

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...