Gå til innhold

Krevende familiemedlem, blir misfornøyd når man ikke svarer på invitasjoner

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Man svarer på invitasjoner uavhengig om man går eller ikke går!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig ufint å la være å svare, ja. Hvis du ikke vil binde deg i tilfelle noe bedre dukker opp så får du heller svare nei, da.

Anonymkode: 08cd0...33f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Et familie medlem er veldig krevende. Jeg trenger spør hva dere mener. 

Hun inviterer til besøk og selskap via felles meldinger, for både dem og barna når det er en bursdag, vi er en familie som ikke svarer på meldinger, sender hjerter og dill. Vi svarer gjerne lenge etter invitasjoner sendes for å se det ann.

Nå er hun lei, og sier hun snart ikke orker inviterer oss når ingen gir noe respons eller takker for invitasjoner.

Er det oss som må jobbe med de sosiale kodene eller er hun kravstor?!

Anonymkode: 179ae...709

Man svarer i det minste "vi kommer tilbake med svar inne da og da, må bare sjekke kalenderen først."..

Dere må nok jobbe med det sosiale. I dagens samfunn vil ikke folk blir invitert gjentatte ganger dersom de ikke svarer, så en dum ting å lære ungene...

Anonymkode: b1065...1c3

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi er en familie som ikke pleier å svare på meldinger og invitasjoner"

Er det mulig?

Håper dere ikke har barn.

Barn bør nemlig ha voksne foresatte som lærer de sosiale koder og normal høflighet, slik at de klarer seg i jobb og  samfunnet generelt.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå- det er dere som kommer en time for sent i 80 års lag også- fordi ungene var sultne så dere måtte innom mc Donald?  Sånn tilfelle de ikke likte middagen som ble servert… joda- skjønner at dere finner familie krevende- ( ironi men sann historie, vertinna måtte ventilere litt med meg etterpå- tok litt tid før hun orka tanken på mer kontakt med den del sv familien - hun gjør det for ungene- absolutt ikke deg om du lurer)

Anonymkode: 84ec9...f1f

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er frekt både å ikke svare på invitasjon, og å vente lengst mulig med å svare, som om dere venter og ser om noe bedre dukker opp! 
Man inviterer tidlig nettopp for at det skal passe for flest mulig! Da holder man av dagen. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp dere. Svar når dere blir invitert. Forstår godt at hun er på vei til å gi opp. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne folk som dere hadde ikke jeg giddet å invitere. Dere virker som noen utrivelige mennesker uten respekt for andre. 

Anonymkode: a3a58...693

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være "familiemedlemmet" som stiller spørsmålet for å få bekreftet at dette er ufint. 

Og det er det faktisk. Utrolig ufint å la folk som er gode og inviterer, vente og vente.. 

Anonymkode: f667a...5dd

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er som min familie. Jeg kuttet dem ut. De er utakknemlige, usosiale, frekke folk som bare er opptatt av dritt. 

Om jeg fikk en invitasjon ville jeg prioritert det og satt det inn i kalenderen ikke "sett det an for å se om det skal skje noe mer spennende og viktigere enn deg *søster som jeg ikke bryr meg om*". 

Anonymkode: 0144f...9db

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at hun er lei. Hun har tydeligvis en familie som gir totalt f…. Og som håper det dukker opp noe annet som er morsommere før de må svare,   Skikkelig uhøflig!

Anonymkode: e9809...cdb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frekt å ikke svare.

Vet dere ikke, så si "Tusen takk for invitasjon, det kan hende vi er opptatt den dagen pga mulig "hva det nå er", men vi gir beskjed senest "dato"".

Man lar ikke folk vente uansett om man ikke vet, og egentlig kan dere jo så lenge dere ikke har noe annet dere vet om den dagen. Eller sitter dere og venter på om noe annet dukker opp, og takker ja hvis det ikke dukker opp noe annet?

Å ikke kommentere at invitasjon er mottatt og si når man kan gi et svar, det er ufint - og jeg skjønner godt at vedkommende dropper å invitere etter hvert. Særlig hvis dere er mer enn 1-2 personer sånn at det har litt å si med tanke på eventuell mat osv.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk og lov for denne tråden. Jeg pleide å invitere en vennefamilie til både bursdagselskap og fest. De svarte aldri. Sa hverken om de kommer eller ikke. Da jeg prøvde å ta det opp, sa kvinnen i familien at jeg må slutte å mase.

Jeg følte lenge at det er meg det er noe galt med. Etter 3 forsøk sluttet jeg å invitere. Da de skulle ha fest ville hun ha svar umiddelbart.

• Liker 13
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok TS som også er TS i denne tråden 

Anonymkode: 21c0e...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hun inviterer til besøk og selskap via felles meldinger, for både dem og barna når det er en bursdag, vi er en familie som ikke svarer på meldinger, sender hjerter og dill. Vi svarer gjerne lenge etter invitasjoner sendes for å se det ann.

Nå er hun lei, og sier hun snart ikke orker inviterer oss når ingen gir noe respons eller takker for invitasjoner.

Vi sluttet å invitere søstera til mannen 🙈som aldri kom uansett.  Uansett aldri møtt opp på noe av familieære selskap vi pleier å invitere til. 3 barn 3 årlige selskap å kommer aldri. Vi inviterte i mange år å fikk aldri svar, da brukte vi penger på å kjøpe vegansk å glutenfri mat til noen som aldri kom. Så ja dere bør svare. Ønsker gjerne å vite hvem som kommer  har noe med hvor mye mat man må kjøpe å lage. Dekke på til osv. Er faktisk litt jobb!

Anonymkode: 5aded...e70

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er da helt normal folkeskikk å svare på en invitasjon. Vi inviterer også endel for å holde familien samlet. De som ikke svarer gang på gang eller avlyser for tullegrunner gang på gang droppes ved neste treff. Det krever endel planlegging for å gjøre en samling eller feiring hyggelig.

Du må definitivt jobbe med dette! Vil dere ikke komme må dere jo gi beskjed!

Anonymkode: cfc9c...890

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er dere som må jobbe med de sosiale kodene. 

En svarer på invitasjoner, enten "ja, jeg/vi kommer" , eller "nei, det passer ikke" , og det innen passende tid så verten kan regulere innkjøp ol deretter. 

Er det så vanskelig å forstå egentlig? 

Anonymkode: a2d62...916

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Men noen uker før en invitasjon? Hun prøver og prøver, og tror vi mest sannsynlig kan bare hun inviterer tidlig.

Du kan selvfølgelig ikke svare før invitasjonen ?

ja, det er alltid sånn at det er mer sannsynlig at man kan hvis man inviteres tidlig. 

Anonymkode: 52934...f1c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså? Man svarer på invitasjoner? 

Anonymkode: 333f5...710

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...