Anonymher2000 Skrevet 6. oktober 2024 #1 Skrevet 6. oktober 2024 Hva gjør dere etter en krangel med kjæresten? Lurer på hva jeg skal gjøre, fordi jeg blir ofte veldig lei meg etter en krangel og vil at partneren skal trøste meg/ kose med meg, mens partneren min vil være alene og ikke vil prate med meg før en liten stund har gått. Noen andre som har det slikt og har funnet en god løsning? Hva kan jeg gjøre?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #2 Skrevet 6. oktober 2024 Det er endel av gamet. Å trøste noen mens man fortsatt er sur ligger vel ikke for de fleste. Snakk om det i fredstid. Anonymkode: 5b47e...635 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #3 Skrevet 6. oktober 2024 Som voksen er du ansvarlig for dine egne følelser og etter krangler med kjæresten må du trøste deg selv. Det er ikke et godt tegn for et forhold at man krangler ofte og at det er ikke et godt tegn for deg at krangel utløser et behov for trøst, kos og trygghet. Dette burde du faktisk ta med en psykolog. Anonymkode: e88d4...62e 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #4 Skrevet 6. oktober 2024 Aner ikke. Har vært gift med samme dame i 25 år. Vi kan være uenige, men vi har aldri kranglet i form av å heve stemmen og kjefte. Forstår bare ikke dette med krangling. Hvordan får man det til? Å krangle, mener jeg? Og hva er vitsen? Greit å være uenige om noe, men da er det vel bare å la prestisjen fare og gi seg før det blir kjefting og bråk? La den andre få viljen sin. Lite gir så dårlig stemning som kjefting, og har man barn i hus, smitter fort den dårlige stemningen over på dem også. Anonymkode: 1f5c7...424 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #5 Skrevet 6. oktober 2024 Du er ikke et lite barn. Kjæresten din skal ikke behøve å synes synd på deg og trøste deg etter en krangel som dere har like stor del i. Anonymkode: db35b...f02 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #6 Skrevet 6. oktober 2024 Vi krangler aldri så jeg blir lei meg og trenger trøst. Trøst er noe man trenger når man er trist liksom Anonymkode: 20df7...bee 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #7 Skrevet 6. oktober 2024 Jeg trenger tid å fordøye og prosessere etter en krangel. Kjæresten vet dette og gir mer rom til det. Så prater vi ut om det som skjedde og vokser på det. Anonymkode: cbb9d...821 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #8 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi krangler aldri så jeg blir lei meg og trenger trøst. Trøst er noe man trenger når man er trist liksom Anonymkode: 20df7...bee Ring mamma. Anonymkode: db35b...f02 2
Gaia Skrevet 6. oktober 2024 #9 Skrevet 6. oktober 2024 Gi partneren din tid til å roe ned hvis hen trenger det. Så kan dere skvære opp og kose etterpå. MEN krangler dere så ofte at dette er et problem? Jeg har aldri vært i et forhold der man har kranglet og blitt sur og kjeftet på hverandre. Synes det er unødvendig å drive på sånn. Hva gjør man når det evt. kommer barn inn i bildet? Man kan ikke fortsette å krangle på denne måten da. Det gjør at barn blir utrygge. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #10 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ring mamma. Anonymkode: db35b...f02 Hæ? Anonymkode: 20df7...bee 1
Anonymher2000 Skrevet 6. oktober 2024 Forfatter #11 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du er ikke et lite barn. Kjæresten din skal ikke behøve å synes synd på deg og trøste deg etter en krangel som dere har like stor del i. Anonymkode: db35b...f02 Ok. Takk for godt tips. Mitt behov og mine følelser er vel ikke like viktig som partner sine da. Regner med at det er like vanlig å vil kose/klemme etter en krangel, som det er å vil ha litt tid for seg selv. Lurte bare på om noen andre er i samme situasjon og kan gi meg gode råd. Det ordna du supert! Takk for det, spiller ingen rolle at jeg gråter og er trist i flere timer etterpå 1
Anonymher2000 Skrevet 6. oktober 2024 Forfatter #12 Skrevet 6. oktober 2024 Lovise78 skrev (12 minutter siden): Gi partneren din tid til å roe ned hvis hen trenger det. Så kan dere skvære opp og kose etterpå. MEN krangler dere så ofte at dette er et problem? Jeg har aldri vært i et forhold der man har kranglet og blitt sur og kjeftet på hverandre. Synes det er unødvendig å drive på sånn. Hva gjør man når det evt. kommer barn inn i bildet? Man kan ikke fortsette å krangle på denne måten da. Det gjør at barn blir utrygge. Nei, det er ikke sånn at vi kjefter og roper til hverandre. Og vi prøver å forstå hverandre og blir enige om når vi begge føler oss fortstått og ferdig med diskusjonen/krangelen. Men jeg er en veldig følsom person, og blir veldig lei meg etterpå, og har et behov for en klem og at partner "sjekker innom" meg og spør om det går bra. Dette er noe han vet, men han sier at han blir sliten av å diskutere, og vil være alene.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #13 Skrevet 6. oktober 2024 Anonymher2000 skrev (11 minutter siden): Ok. Takk for godt tips. Mitt behov og mine følelser er vel ikke like viktig som partner sine da. Regner med at det er like vanlig å vil kose/klemme etter en krangel, som det er å vil ha litt tid for seg selv. Lurte bare på om noen andre er i samme situasjon og kan gi meg gode råd. Det ordna du supert! Takk for det, spiller ingen rolle at jeg gråter og er trist i flere timer etterpå Dine følelser er like viktig. Dine følelser og ditt behov trumfer ikke hans. At du trenger trøst trumfer ikke partner sitt behov for å være alene. Problemet deres er at dere krangler så mye at dette faktisk er ett issue. Dere må finne en middelvei. Anonymkode: e0dee...815 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #14 Skrevet 6. oktober 2024 Anonymher2000 skrev (24 minutter siden): Ok. Takk for godt tips. Mitt behov og mine følelser er vel ikke like viktig som partner sine da. Regner med at det er like vanlig å vil kose/klemme etter en krangel, som det er å vil ha litt tid for seg selv. Lurte bare på om noen andre er i samme situasjon og kan gi meg gode råd. Det ordna du supert! Takk for det, spiller ingen rolle at jeg gråter og er trist i flere timer etterpå Hæ? Det er jo det du vil av din samboer. At han skal legge bort eget følelsesliv og behov for å trøste deg. Vet du, den offerrollen der er et problem. Nå ble du veldig lett blir provosert og setter deg i offerrollen og skylder på at du er sensitiv. Brød å ta til deg de tilbakemeldingene du får en å gå i offerrollen og forsvarsposisjon. Du virker ikke spesielt interessert i å løse situasjonen nå. Kun å finne noen som er enig med deg selv Anonymkode: 3c70a...245 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #15 Skrevet 6. oktober 2024 Anonymher2000 skrev (50 minutter siden): Men jeg er en veldig følsom person Dette er en veldig gammeldags måte å tenke på. De som før år 2000 ble omtalt som «veldig følsomme» eller «sensitive» osv vet vi i dag med stor sannsynlighet har en ubehandlet psykisk lidelse. Dette gjelder spesielt hvis du har foreldre som også er «veldig følsomme» og eller at dette er noe som går i familien. Det er opp til deg om du vil søke hjelp, men mtp hvor fort du gikk i forsvar på tilbakemeldingene du får her ville jeg seriøst vurdert utredning hos psykolog. Anonymkode: e88d4...62e
Anonymher2000 Skrevet 6. oktober 2024 Forfatter #16 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dine følelser er like viktig. Dine følelser og ditt behov trumfer ikke hans. At du trenger trøst trumfer ikke partner sitt behov for å være alene. Problemet deres er at dere krangler så mye at dette faktisk er ett issue. Dere må finne en middelvei. Anonymkode: e0dee...815 Takk for godt råd☺️ Vi skal snakke om det, finner nok en løsning som fungerer for begge to😊
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #17 Skrevet 6. oktober 2024 Anonymher2000 skrev (3 timer siden): Hva gjør dere etter en krangel med kjæresten? Lurer på hva jeg skal gjøre, fordi jeg blir ofte veldig lei meg etter en krangel og vil at partneren skal trøste meg/ kose med meg, mens partneren min vil være alene og ikke vil prate med meg før en liten stund har gått. Noen andre som har det slikt og har funnet en god løsning? Hva kan jeg gjøre? Jeg trenger ofte klem,trøst,nærhet. At begge strekker ut en hånd. Men han er kald, stonewaller og bruker noen dager på å snu.. Skylder alt på meg,aldri hans feil! Føler meg veldig ensom og avist og syns det er tungt å legge seg sånn uten å ordne opp i så lang tid! Problemet er vel at det handler ikke om krangling en gang, kan være at jeg sier at jeg savner det eller det (på en fin måte uten at han skal føle jeg angriper han) men han tar alt i verste mening.. Så ender med å holde ting for meg selv. Og begynner å skjønne at en del søker andre steder når de alltid står alene når de trenger den andre mest! Det er helt ok å være uenige men å være kald og drite i den andre partneren det er ikke greit! Anonymkode: 17040...5a1
Anonymher2000 Skrevet 6. oktober 2024 Forfatter #18 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg trenger ofte klem,trøst,nærhet. At begge strekker ut en hånd. Men han er kald, stonewaller og bruker noen dager på å snu.. Skylder alt på meg,aldri hans feil! Føler meg veldig ensom og avist og syns det er tungt å legge seg sånn uten å ordne opp i så lang tid! Problemet er vel at det handler ikke om krangling en gang, kan være at jeg sier at jeg savner det eller det (på en fin måte uten at han skal føle jeg angriper han) men han tar alt i verste mening.. Så ender med å holde ting for meg selv. Og begynner å skjønne at en del søker andre steder når de alltid står alene når de trenger den andre mest! Det er helt ok å være uenige men å være kald og drite i den andre partneren det er ikke greit! Anonymkode: 17040...5a1 Takk for svar, veldig godt å høre at jeg ikke er alene om det iværfall:) Tror nok det er forskjelli behov som kommer i veien. Snakket med han om det nå nettopp, og vi ble enige om at vi kan klemme og si at vi er glad i hverandre etter en krangel, så kan vi ta alenetid etter det🥰
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå