AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #1 Skrevet 6. oktober 2024 Hei. Jeg vet at det er straffbart å bråke unødvendig på søndager.. feks bruke motorsag og gressklipper ol. Men i nabolaget jeg bor i virker det som at alle synes det er helt okei? Støtt og stadig hører jeg folk som er ute og holder på med diverse elektriske hageredskaper. Jeg kjenner desverre at jeg blir veldig provosert av det. Sikkert også fordi jeg er veldig var for lyd og er vandt med at på søndager skal det være ro. Alle andre dager i uken er det på en måte mindre irriterende fordi «sånn er det bare», folk må jo klippe gresset osv. Men kjenner jeg blir ordentlig irritert på søndager og helligdager. Da spesielt fra mine nærmeste naboer hvor det blir veldig høy lyd inn hos meg. Kjenner heller ikke naboene så føles veldig teit å gå bort og si ifra? Det er jo tydeligvis ingen andre som gjør det, så føler meg alene i å synes det er plagsomt. Føler også det blir så drøyt å ringe politiet. Hva tenker dere? Vet at det er mange som ikke bryr seg om søndagstøy men.. hva ville dere gjort i min situasjon? Anonymkode: bf879...82e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #2 Skrevet 6. oktober 2024 Jeg bruker JBL øretelefoner, de demper litt utenifra lyd, og har på musikk på øretelefonene for å dempe støyen fra bråkete naboer som stamper hull i hodet på oss og så kjører vi ut med bilen for å få fred om vi får hodepine av de, for å få en pause fra bråket. Det er utrolig slitsomt og føles som har eldes ti år på ett år pga alt bråket, så om vi vinner i Lotto blir det enebolig. Anonymkode: 33514...43e 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #3 Skrevet 6. oktober 2024 Tror det har litt med at søndag er en dag de fleste har fri ig tid til å få gjort unna disse tingene. Anonymkode: 422cc...0af 3 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #4 Skrevet 6. oktober 2024 Det er ikke straffbart å klippe gresset på søndager, ts. Anonymkode: 65a58...9f4 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #5 Skrevet 6. oktober 2024 Ta en telefon til politiet, så ordner de opp eller du får beskjed om at de ikke gjør noe galt. Vi har en nabo som daglig holder på med sag av noe slag, som bråker helt dyrisk. Det hviner og skingrer i ørene! Har vi vinduet oppe, må vi snakke forhøyet til hverandre, ellers hører vi ikke hva den andre sier. Begynte rett etter kl 7 i dag. Festlig... Akkurat sånne verktøy kan man jo legge bort til utpå dagen og kanskje legge helt bort hele søndagen, spør du meg. Hvis du er sensitivt for lyd, så kan det hende du overreagerer... At det ikke egentlig er så høyt som DU føler. Anonym ...9f4: Jo, man kan bli straffet med bøter for å klippe gress på søndager og helligdager! Anonymkode: ae078...892 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #6 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet at det er mange som ikke bryr seg om søndagstøy men.. hva ville dere gjort i min situasjon? Flyttet. Nabolaget har den kulturen og du kan ikke forandre dem. Det beste du kan håpe på er baksnakking og utestenging. Vedder på du bor på Sørlandet. Anonymkode: d25d1...d35 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #7 Skrevet 6. oktober 2024 I randen av Stor Oslo har jeg i dag, søndag, hørt mye motoriserte saker, sag, motorsag, mm. Jeg skulle gjerne hatt det helt stille en dag i uka. Anonymkode: d4444...262 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #8 Skrevet 6. oktober 2024 Ta på deg headset med noise cancellation. Anonymkode: 4afd4...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #9 Skrevet 6. oktober 2024 Jeg er bevist på å unnlate å la meg irritere av naboers søndagsstøy. Vet at hvis jeg tillater meg å bli sur er det bare meg selv går ut over. Flirer litt når gressklipper-ruletten starter på sommeren og den ene etter den andre finner fram gressklipper eller sag. Går så fint så. Anonymkode: 14f8b...a14
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #10 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Flyttet. Nabolaget har den kulturen og du kan ikke forandre dem. Det beste du kan håpe på er baksnakking og utestenging. Vedder på du bor på Sørlandet. Anonymkode: d25d1...d35 Hvorfor Sørlandet? Anonymkode: ae078...892 1
Megosv Skrevet 6. oktober 2024 #11 Skrevet 6. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Flyttet. Nabolaget har den kulturen og du kan ikke forandre dem. Det beste du kan håpe på er baksnakking og utestenging. Vedder på du bor på Sørlandet. Anonymkode: d25d1...d35 .. Endret 6. oktober 2024 av Megosv
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #12 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke straffbart å klippe gresset på søndager, ts. Anonymkode: 65a58...9f4 Ifølge lovverket er det ikke lov å forstyrre med utilbørlig larm mellom 00-24 på søndager og helligdager. Du kan få bot Anonymkode: bf879...82e 2 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #13 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Flyttet. Nabolaget har den kulturen og du kan ikke forandre dem. Det beste du kan håpe på er baksnakking og utestenging. Vedder på du bor på Sørlandet. Anonymkode: d25d1...d35 ? Jeg bor på Østlandet Anonymkode: bf879...82e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #14 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ifølge lovverket er det ikke lov å forstyrre med utilbørlig larm mellom 00-24 på søndager og helligdager. Du kan få bot Anonymkode: bf879...82e Men er gressklipper utilbørlig eller bare tilbørlig? 😅 Anonymkode: 1de25...4c1 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #15 Skrevet 6. oktober 2024 Lydopptak, send det til politiet og be de ta en opprydding. Godt tips jeg fant her på KG og har benyttet det siste måned. Hjelper virkelig på! Det er klart at ingenting skjer om ingen sier ifra. Og hvorfor ikke ta det opp på møter i bygdas vel? Helt toskete med dette "Har kun tid på søndager, alle andre dager er travle!" Eh, nei? Du legger opp til timeplanen din selv. Jeg tror folk har falt inn i denne "Vi er så opptatt og skryter av det, for se så suksessfulle og travle vi er!"-bobla. Ser det på yngre mennesker i byer også. Flytting inn i blokker, snikring av møbler på søndager for de har ikke tid resten av uka må vite. Anonymkode: ed442...3c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå