AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #1 Del Skrevet 6. oktober 2024 Jeg søkte nytt lån og fikk innvilget det til å kjøpe ny leilighet. Jeg valgte en løsning med mellomfinansiering, der planen var å selge en jeg allerede har og legge inn egenkapitalen i det nye boliglånet. Bor i Oslo og har allerede familiemedlemmer som skal leie i ny bolig og er sikre leietakere. Den jeg har fra før er også en leilighet som blir leid ut på dagen. Ønsker nå å beholde begge boliger. Kan skrape sammen 700 000 i løpet av 2-3 måneder ved hjelp av gave fra familie og salg av bil og litt andre ting. Med leietakere på begge boliger( den ene allerede sikret med kontrakt og andre har 20+ som er interessert) så vil begge lån dekkes og vel så det. Vil banken mest sannsynlig akseptere at jeg bruker 2-3 måneder på å skrape sammen egenkapitalen jeg trenger til ny bolig, med å betale på mellomfinansieringslån tror dere? Det er fullt mulig for meg økonomisk. Jeg bor også gratis hos min mann, i en tredje bolig. Ved eventuelt brudd kan jeg bo i den minste leiligheten og betjene den helt fint, og leie ut den andre. Begge er i Oslo området og lette å selge. Hva tror dere? Har dere noen gode tips for å overbevise banken? Virker så meningsløst nå å bruke 150 000 på salg av gammel bolig, når jeg fint kan betjene begge med utleie. Og ene utleien er allerede sikret med kontrakt i tre år, hvor ett år er bundet. Hadde satt pris på noen refleksjoner rundt dette. Anonymkode: 2727d...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #2 Del Skrevet 6. oktober 2024 Mellomfinansiering er gjerne tidsbegrenset, en begrensning banken forpliktet til å sette, så tviler. Anonymkode: 5e524...eb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå