AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #1 Skrevet 6. oktober 2024 Gjelder min egen mor, som favoriserer spesielt midterste barnet sitt og hans familie. Vi er alle voksne og etablerte, men jeg kjenner at det stikker litt at mine søsken blir favorisert bestandig. Sånn har det vært gjennom hele oppveksten. Eksempelvis: Da jeg som barn trengte ny sykkel, så gikk det av mine sparepenger, mine søsken har fått sykler av foreldrene våre. Da jeg skulle ta sertifikatet så betalte jeg mitt selv, de to andre har fått det sponset. Midterste barnet får besøk og barnepass flere ganger i uka. Jeg har pratet med min mor en gang siden midten av juni bortsett fra et par snapper. Hun ringer kun om noen er døde, og knapt nok da. Eldste er flyttet for å studere. Hun hører heller ikke noe fra min mor… Kjenner det irriterer meg grenseløst. Tidligere pleide jeg å ringe flere ganger i uka, men jeg ble så lei av enveis-kommunikasjonen, at jeg slutta med det, og da blir det fullstendig stillhet. Jeg orker ikke å være den som tar initiativ til enhver tid. Og når hun ikke reagerer selv engang. Merker at vi har lite til felles og enda mindre å prate om når det blir sånn. I tillegg har hun en bikkje som er i fokus HELE tiden når vi en sjelden gang treffes, og det går derfor ikke an å ha en normal samtale. Andre som opplever det samme? Og hvordan håndterer dere det? Anonymkode: d7fbe...b6e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #2 Skrevet 6. oktober 2024 Jepp, sånn er det her og. Jeg kuttet kontakt og da ble jeg plutselig ringt ned og de savnet meg og det var ikke måte på. Jeg tror de bare synes det er flaut å ikke kunne svare noe når gamle lærere osv spør om hvordan det går med meg. De bor på et lite sted. De er ikke i stand til å ha et gjensidig forhold med meg fordi de er umodne og ikke vil(kan?) lære seg å snakke om noe på et mer enn overfladisk plan. De av søskene mine som fremdeles har ofte kontakt med de er nøyaktig like umodne selv 🙈 Så de går godt overens! Anonymkode: b76fe...5f9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #3 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jepp, sånn er det her og. Jeg kuttet kontakt og da ble jeg plutselig ringt ned og de savnet meg og det var ikke måte på. Jeg tror de bare synes det er flaut å ikke kunne svare noe når gamle lærere osv spør om hvordan det går med meg. De bor på et lite sted. De er ikke i stand til å ha et gjensidig forhold med meg fordi de er umodne og ikke vil(kan?) lære seg å snakke om noe på et mer enn overfladisk plan. De av søskene mine som fremdeles har ofte kontakt med de er nøyaktig like umodne selv 🙈 Så de går godt overens! Anonymkode: b76fe...5f9 Ingen som ringer meg ned her….. som sagt kun snakket en gang med henne siden midten av juni. Gjorde det samme for en del år siden, og da tok hun hintet etter 3 mnd…. Og skjønte også hvorfor….. men nå er ungene store så er vel ikke så interessant å ha kontakt med oss lengre…. Anonymkode: d7fbe...b6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå