AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #1 Skrevet 6. oktober 2024 Jeg ble utsatt for en ulykke for ca 2 år siden. Jeg gikk med nervesmerter av og på i ca 1 år. Da ble smertene uutholdelig, jeg gikk til lege og fikk oxynorm og epilepsimedisin som skal hjelpe på nervesmerter, og ble henvist til mr. Ble hasteoperert etter mr og sluttet på medisiner ettersom jeg ble helt bra etter operasjon. Fra ulykken og frem til operasjon har jeg våknet hyppig på natten pga smerter. De siste ukene våknet jeg så ofte som hvert 5-10 min pga smerter. Nå har jeg levd som normalt i et år, helt uten smerter, men likevel våkner jeg fremdeles hyppig på natten. Hvert 15-30 min, men sovner fort igjen. Antar at kroppen min fremdeles tror den har smerter og derfor våkner den. Hvordan skal jeg vende kroppen av med dette? Har opplevd å sove natten gjennom to ganger etter opersjon for 1 år siden. Begge gangene etter fest, med inntak av alkohol. Hjelp? Anonymkode: 6524f...e48
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #2 Skrevet 6. oktober 2024 Prøvd melatonin? Da på resept. Helst depo. Jeg fikk det pga dårlig søvn pga nervesmerter. Har hjulpet meg Anonymkode: cc4e8...d04
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #3 Skrevet 6. oktober 2024 Har hatt alvorlig søvnlidelse i mange år, hvor jeg har prøvd alt fra medisiner til magnesium til meditasjon. Det eneste som har fungert for meg, er keto-lignende kosthold med fokus på lite karbohydrater og mer proteiner fra animalsk og fett. Mye næring i dette som er viktig for nervesystemet. I tillegg fokuserer jeg på alfabetet før jeg skal sove, det roer ned tankekjør. Det skal sies at jeg også har tatt b12 fordi det er anbefalt av bl.a b-12 foreningen å ligge mye høyere enn jeg har gjort. Jeg lå på rundt 250 tror jeg, noe som ikke behandles som mangel i Norge. I andre land anbefales det å ligge mye høyere. Så verdt å sjekke ut. Anonymkode: a4209...1ce
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #4 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har hatt alvorlig søvnlidelse i mange år, hvor jeg har prøvd alt fra medisiner til magnesium til meditasjon. Det eneste som har fungert for meg, er keto-lignende kosthold med fokus på lite karbohydrater og mer proteiner fra animalsk og fett. Mye næring i dette som er viktig for nervesystemet. I tillegg fokuserer jeg på alfabetet før jeg skal sove, det roer ned tankekjør. Det skal sies at jeg også har tatt b12 fordi det er anbefalt av bl.a b-12 foreningen å ligge mye høyere enn jeg har gjort. Jeg lå på rundt 250 tror jeg, noe som ikke behandles som mangel i Norge. I andre land anbefales det å ligge mye høyere. Så verdt å sjekke ut. Anonymkode: a4209...1ce Glemte i si, i forbindelse med keto har jeg tatt tilskudd av elektrolytter for å unngå "keto-flu". Dette består av sodium, magnesium,kalsium, og kalium. Mange år med nerve/ledd/muskelsmerter er nesten borte. Jeg tror det er kalium-delen som spiller en viktig rolle her, uten at jeg skal si det for sikkert. Jeg vet at kalium i hvert fall er veldig viktig for nervesystem. Lurt å følge opp hos lege, men for normalt friske folk med god nyrefunksjon så skal det gå veldig fint å ta. Man kan også fokusere på mer kalium i kosten, nyere anbefalinger er å innta minst 4000 mg daglig. Anonymkode: a4209...1ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå