Gå til innhold

Hvor mye tempratur skal en vakse strømpebukser på i diverse tykkelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye tempratur skal en vakse strømpebukser på i diverse tykkelse?

tenkte å ta alt på en gang slipper så får en stortere etter på....

Ja, forresten sortere de, hvordan skal en sortere de?  jeg klarer ikke se forskjellen mellom 100 den og f.eks 60 den. Noen tips?

Anonymkode: 4885a...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vasker de i vaskepose på 30 grader finvask, med vaskemiddel for ull (uavhengig om det er ull i de), og er det syntetisk, også en dasj skyllemiddel så de ikke blir så statiske. 

Lindex har store og gode vaskeposer. Kjøpt nye i nyere tid derfra. Sparkjøp har også hatt før. 

Tykkelsen på strømpebuksene kan du ofte se litt lettere om du tar hånden inni ett av beinene, drar ut stoffet, og du ser da hvor mye av hånden din du ser. Ikke så lett å forklare, men du strekker altså i stoffet. Er det et mørkere stoff vil du se mer av hånden din jo tynnere den er. Ellers bryr jeg meg ikke så nøye, vasker det sammen, men i vaskeposer og med lignende farger, 

Obs: ikke ha for mange strømpebukser i samme vaskepose. Du kan få masse floker fikse på etterpå. Jo tynnere, jo skjørere, og jo færre, eller bare én i hver pose. 

Det er sånn jeg gjør det på penere/bedre strømpebukser. Tykke fleeceleggings hiver jeg bare rett i maskinen, men med samme vaskemiddel og dasj skyllemiddel som nevnt over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvor mye tempratur skal en vakse strømpebukser på i diverse tykkelse?

tenkte å ta alt på en gang slipper så får en stortere etter på....

Ja, forresten sortere de, hvordan skal en sortere de?  jeg klarer ikke se forskjellen mellom 100 den og f.eks 60 den. Noen tips?

Anonymkode: 4885a...ebf

Er alt syntetmateriale så vasker du på 40 grader Max. Hvor skitne er strømpebuksene? Det er avgjørende for å de skal vaskes på en kort eller langt vaskeprogram. Er de skitnest utenpå eller inni mot huden? Det avgjør om de skal snus/vrenges eller ikke, samtidig som de bevares best ved å vaskes med vrangen ut. Bruk Milo eller ullvakseprogram. 
Ullstrømepbukser på samme måten, men disse kan du vaske sammen med annet ulltøy. 
 

Vaskepose er tull, spør du meg og min erfaring. 

Anonymkode: ebfe2...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker strømpebukser (utenom ull) på 60 grader. Strømpebukser med ull vasker jeg på 30 eller 40 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...