Gå til innhold

Spontanabort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Er ganske sikker på at jeg holder på å gå igjennom en spontanabort. Ut i fra eggløsning skulle jeg nå vært i uke 5+4. 
 

Har den siste uken +\- opplevd at strekene på graviditetstesten har variert i styrke. Fikk 2-3 på digital torsdag og fredag. I går og i dag har det vært brunt blod/utflod på papiret ved toalettbesøk. Ingen smerter, kun litt stikking i ene siden av magen. Så vidt jeg kjenner det.  Tok ny strimmeltest i dag tidlig, som var blitt ganske mye svakere enn forrige test. Sannsynligheten for at dette er SA er vel ganske stor? Hva bør jeg gjøre videre, kontakte lege? Håper noen med lignende erfaring ønsker å dele.. Er så redd for å gå på jobb imorgen, for også oppleve store blødninger. Vanskelig å stikke av på toalettet i arbeidstiden. 
 

Selv om jeg skjønner at dette sannsynligvis er SA, klandrer jeg meg litt til håpet om at blødningene kan være normale. Men med tanke på svakere test skal det vel godt gjøres… 

Anonymkode: bbbc6...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan kontakte legen hvis du ønsker å ta HCG stigning (måle med 2 dagers mellomrom), men ellers er det ikke så mye legen kan gjøre for deg dessverre. Du kan ta deg egenmeldingsdag fra jobb, og det er absolutt innafor mtp at det kan være veldig psykisk belastende å oppleve SA også ❤️ 

Anonymkode: 66a2f...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småblødninger/spotting i begynnelsen av svangerskapet er veldig vanlig, så det trenger absolutt ikke være en spontanabort på gang. 

Anonymkode: c1178...6e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan kontakte legen hvis du ønsker å ta HCG stigning (måle med 2 dagers mellomrom), men ellers er det ikke så mye legen kan gjøre for deg dessverre. Du kan ta deg egenmeldingsdag fra jobb, og det er absolutt innafor mtp at det kan være veldig psykisk belastende å oppleve SA også ❤️ 

Anonymkode: 66a2f...f15

Takk for svar ❤️

Anonymkode: bbbc6...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Småblødninger/spotting i begynnelsen av svangerskapet er veldig vanlig, så det trenger absolutt ikke være en spontanabort på gang. 

Anonymkode: c1178...6e1

Takk for svar. Ja, har lest at det kan være normalt. Er i hovedsak testene som blir svakere jeg bekymrer meg mest for.. 

Anonymkode: bbbc6...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar. Ja, har lest at det kan være normalt. Er i hovedsak testene som blir svakere jeg bekymrer meg mest for.. 

Anonymkode: bbbc6...44b

Kontakt lege. Håper alt går bra med den lille🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre er det ingenting man kan gjøre fra eller til, man må bare ta tiden til hjelp og se hva som skjer. ❤️ Lege får heller ikke gjort noe, annet enn at du kan be om å få måle hcg med noen dagers mellomrom for å se om det stiger eller synker. Fra uke 6 kan du bestille privat ultralyd, før det er det for tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...