Gjest Cuddly Skrevet 24. februar 2006 #1 Skrevet 24. februar 2006 Jeg sto og så på en sånn på apoteket, og mener og huske at jeg har hørt mye positivt om den - men alt er glemt Hva var det nå igjen som var så bra, og hvor brukes den? Kan jeg feks bruke den i ansiktet av og til på natta, som en kur på en måte..?
Gjest Gjesta Skrevet 24. februar 2006 #2 Skrevet 24. februar 2006 Jeg synes ikke den er sååå bra; full av ekle kjemiske stoffer, og legger ei voksaktig hinne på huden. Derfor bruker jeg den ikke i ansiktet. Sambo bruker den på hender og føtter, og på ekstra tørre flekker (ditto).
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #3 Skrevet 24. februar 2006 Jeg synes ikke den er sååå bra; full av ekle kjemiske stoffer, og legger ei voksaktig hinne på huden. Derfor bruker jeg den ikke i ansiktet. Sambo bruker den på hender og føtter, og på ekstra tørre flekker (ditto). ← hva er de kjemiske ekle stoffene?
Gjest Gjesta Skrevet 24. februar 2006 #4 Skrevet 24. februar 2006 Husker ikke i hodet, men den er full av parafin osv. Dvs. mineraloljer. Men det jeg liker minst ved den, er den voksaktige hinnen den legger igjen på huden.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 24. februar 2006 #5 Skrevet 24. februar 2006 Har hørt den skal være bra mot bleieutslett og psoreasis. Funker sikkert på ekstremt tørre flekker.
Gjest LoisLane Skrevet 24. februar 2006 #6 Skrevet 24. februar 2006 Jeg bruker den på mine atopiske barn. Noen ganger på meg selv, både på hender og i ansikt. Synes ikke den er ekkel.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #7 Skrevet 24. februar 2006 Har en venninne som bruker den som nattkrem.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #8 Skrevet 25. februar 2006 Husker ikke i hodet, men den er full av parafin osv. Dvs. mineraloljer. Men det jeg liker minst ved den, er den voksaktige hinnen den legger igjen på huden. ← Den hinnen du kjenner er paraffinen og mineraloljen som ligger på hudoverflaten... Bare for å si det på en litt ekstrem måte... Du kan like godt ha på en plastfilm på huden og smøre noe oppå den... Hvor mye trekker inn i huden? Ingen ting, huden blir tettet av plasten, på samme måte fungerer paraffin og mineralolje... = kviser i massevis om man har anlegg for det....
Gjest Gjesta Skrevet 25. februar 2006 #9 Skrevet 25. februar 2006 Den hinnen du kjenner er paraffinen og mineraloljen som ligger på hudoverflaten... Bare for å si det på en litt ekstrem måte... Du kan like godt ha på en plastfilm på huden og smøre noe oppå den... Hvor mye trekker inn i huden? Ingen ting, huden blir tettet av plasten, på samme måte fungerer paraffin og mineralolje... = kviser i massevis om man har anlegg for det.... ← Jeg bruker A-creme hver dag, og har faktisk sluttet å få kviser etter det. Synes den er fantastisk jeg!
Gjest *Gjest Skrevet 25. februar 2006 #10 Skrevet 25. februar 2006 Bra at du har funnet en krem som virker for deg, men med de ingrediensene den inneholder, til tross for dine erfaringer tror jeg du skal være forsiktig med å anbefale den til andre. Alle har forskjellig hud, og man vet ikke hvordan man vil reagere... Jeg er i hovedsak i mot å anbefale prod. til folk jeg ikke ser eller kan ta på huden til, men noen ganger må jeg bare inn her og avverge noen desperate forsøk på å rette opp huden til mennesker som er litt for godtroende... Ikke myntet på deg altså Violetta. All ære til deg om kremen virker for deg. Som sagt er alle forskjellig..
Nicky B Skrevet 25. februar 2006 #11 Skrevet 25. februar 2006 (endret) A-creme inneholder: Aqua Stearic acid palmitic acid PEG-300 PEG-1500 Glycerin Peanut oil Cetyl alcohol Stearyl alcohol Methylparaben Retinyl palmitate Butylhydroquinone Hvilken av disse ingrediensene er parafin/ mineralolje? Trodde det het paraffinum liquidum eller petrolatum ett eller annet jeg.. Jeg bruker den som rynkekrem, a vitamin virker regenererende på huden slik at noen vil oppleve å bli bedre av kviser eller se mindre antydning til rynker. Jeg er ihvertfall fornøyd med kremen og flere av mine venninner er også kjempefornøyde. På a-creme sin nettside står det: "A-creme är ofärgad, oblekt och oparfymerad, (finns även svagt parfymerad om man så önskar) samt helt fri från mineraloljebaserade produkter som vaselin paraffin eller liknande. Dessa ämnen utvinns ur råolja när man tillverkar t.ex bensin och fotogen eller härstammar från oljeavlagringar och faller därmed inte inom ramarna för vår filosofi. Vi använder välbeprövade råvaror av hög kvalitet." Mer kan leses på www.a-creme.com Endret 25. februar 2006 av Lana Lang
Cola Girl Skrevet 25. februar 2006 #12 Skrevet 25. februar 2006 (endret) Jeg var til hudpleier for et par år siden og da spurte hun hva jeg brukte som ansiktskrem, og jeg svarte stort sett a-creme eller ingen ting. Og da sa hun at a-cremen var god, men at jeg godt kunne vente med den til jeg ble 30 år. Ellers bruker jeg nå a-creme til Lille Cola når han har tørr hud/litt atopiske tendenser (og det samme med meg selv), og som håndkrem innimellom. Endret 25. februar 2006 av Cola Girl
Gjest Virvel Skrevet 26. februar 2006 #13 Skrevet 26. februar 2006 Jeg brukte den som hånd- og fotkrem før og var veldig godt fornøyd.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. februar 2006 #14 Skrevet 26. februar 2006 Jeg liker den veldig godt, kjempefin som kuldekrem i ansiktet og på hendene. Kulda biter ikke fullt så hardt og du slipper å bli så tørr. Ja, jeg vet at fylkeslegen i Finnmark (eller hvem det nå var) ikke anbefalte kuldekrem, fordi det kan føre til at du ikke merker at du forfryser deg, men jaggu er det bedre for oss som ikke er ute hele dagen (sånn som reinsamene er) å ha litt beskyttelse når man går tur eller går til bussen.
hecuba Skrevet 26. februar 2006 #15 Skrevet 26. februar 2006 Jeg bruker a-vitamin-syre-krem.. Det er reseptbelagt. Det er bra mot solskader, arr(som jeg bruker den for), kviser og sol-rynker... Hva er forskjell på A-krem og A-vit-syre-krem, egentlig?
Gjest *Gjest Skrevet 26. februar 2006 #16 Skrevet 26. februar 2006 A-creme inneholder: Aqua Stearic acid palmitic acid PEG-300 PEG-1500 Glycerin Peanut oil Cetyl alcohol Stearyl alcohol Methylparaben Retinyl palmitate Butylhydroquinone Hvilken av disse ingrediensene er parafin/ mineralolje? Trodde det het paraffinum liquidum eller petrolatum ett eller annet jeg.. Jeg bruker den som rynkekrem, a vitamin virker regenererende på huden slik at noen vil oppleve å bli bedre av kviser eller se mindre antydning til rynker. Jeg er ihvertfall fornøyd med kremen og flere av mine venninner er også kjempefornøyde. På a-creme sin nettside står det: "A-creme är ofärgad, oblekt och oparfymerad, (finns även svagt parfymerad om man så önskar) samt helt fri från mineraloljebaserade produkter som vaselin paraffin eller liknande. Dessa ämnen utvinns ur råolja när man tillverkar t.ex bensin och fotogen eller härstammar från oljeavlagringar och faller därmed inte inom ramarna för vår filosofi. Vi använder välbeprövade råvaror av hög kvalitet." Mer kan leses på www.a-creme.com ← Da er det i så fall my bad om det stemmer. Sorry, men er dere sikker på at de ikke har fjernet den ingrediensen i det siste? Det er ikke lenge siden min kjemiker-lærer slaktet den kremen... Hm.. Må kanskje "slakte" henne da.... Nei stemmer det da skal jeg ikke protestere mere mot den...
Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2006 #17 Skrevet 26. februar 2006 Vel, på min står det "A-creme har tillverkats med oförändrad samansettning sedan 1953". Så da har de ikke satt til eller tatt fra noe da.
Siam Skrevet 26. februar 2006 #18 Skrevet 26. februar 2006 Jeg bruker a-cremen i ansiktet til Oliver, og noen ganger meg selv. Synes den er fin jeg.
Linselus Skrevet 27. februar 2006 #19 Skrevet 27. februar 2006 Jeg har brukt a-krem på særdeles tørre områder på kroppen. For meg har dette vært knærne, oppover et håndledd og på en skulder, fordi jeg på disse stedene har brukt neopren-støttebandasjer under trening, og jeg utvikler da atopisk eksem på grunn av svettingen. Fungerte iallfall slik at jeg kunne trene uten å måtte ofre huden for det.
Gjest GreenSky Skrevet 27. februar 2006 #20 Skrevet 27. februar 2006 Jeg bruker a-vitamin-syre-krem.. Det er reseptbelagt. Det er bra mot solskader, arr(som jeg bruker den for), kviser og sol-rynker... Hva er forskjell på A-krem og A-vit-syre-krem, egentlig? ← A- krem er apotekets egen krem. (apotekkrem) Navnet har ikke noe med a-vitamin å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå