Gjest Anonym200427 Skrevet 6. oktober #1 Del Skrevet 6. oktober (endret) . Endret 6. oktober av Anonym200427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #2 Del Skrevet 6. oktober Hvor stor stillingsprosent du kan få kommer nok helt an på skolen og behovet, som kan endre seg fra år til år. Det er ofte krevende og svake elever på ungdomskolen som har assistent, så det er viktig at du både skriver riktig og gjør deg enkelt forstått når du skal jobbe med dem. Mulig du er utrolig god på det til vanlig, og bare hadde litt uflaks når du skrev innlegget. Med husk ihvertfall på det når du kontakter skoler om du skal ha noe sjans for å få napp. Det er også vanskelig å få faste stillinger som assistent. Behovene kommer og går, og det gjør gjerne assistentene også. Årslønn i kommunene (-oslo) får du ved å google KS lønnstabell. Så må du lese på tabellen ut i fra din utdanning og ansiennitet. Det i tabellen er i 100%, så for å regne feks lønna i en 80% stilling er det bare å ta frem kalkulatoren (eller spørre chat gpt). Anonymkode: 8e5e7...80a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym200427 Skrevet 6. oktober #3 Del Skrevet 6. oktober (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor stor stillingsprosent du kan få kommer nok helt an på skolen og behovet, som kan endre seg fra år til år. Det er ofte krevende og svake elever på ungdomskolen som har assistent, så det er viktig at du både skriver riktig og gjør deg enkelt forstått når du skal jobbe med dem. Mulig du er utrolig god på det til vanlig, og bare hadde litt uflaks når du skrev innlegget. Med husk ihvertfall på det når du kontakter skoler om du skal ha noe sjans for å få napp. Det er også vanskelig å få faste stillinger som assistent. Behovene kommer og går, og det gjør gjerne assistentene også. Årslønn i kommunene (-oslo) får du ved å google KS lønnstabell. Så må du lese på tabellen ut i fra din utdanning og ansiennitet. Det i tabellen er i 100%, så for å regne feks lønna i en 80% stilling er det bare å ta frem kalkulatoren (eller spørre chat gpt). Anonymkode: 8e5e7...80a . Endret 6. oktober av Anonym200427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaptainColada Skrevet 6. oktober #4 Del Skrevet 6. oktober I mitt yrke jobber mange på barneskole uten å jobbe på SFO, de jobber 100% og får utbetalt 89% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym200427 Skrevet 6. oktober #5 Del Skrevet 6. oktober CaptainColada skrev (Akkurat nå): I mitt yrke jobber mange på barneskole uten å jobbe på SFO, de jobber 100% og får utbetalt 89% Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #6 Del Skrevet 6. oktober Anonym200427 skrev (1 time siden): Hva i all verden var galt med skrivingen min? Og det var ikke det jeg ønsket svar på heller. Det er mitt ansvar med søknader til skoler. Ønsket svar på lønn og stilling. Hva får du ut av å rakke ned på andre? Dette var trist. Forresten så har jeg 6 i snitt fra vgs og er fagarbeider i helsefag. Har også gått ambulansefag. Har også en venninne som jobber med dette (bare med SFO) med dysleksi hun fikk jobb lett Det er også en fordel og ikke bli så utrolig lett krenket når du skal jobbe med ungdomsskoleelever. Det var ikke ment som rakking, men som et tips i å tenke deg om for hvordan du formulerer deg. Startinnlegget var muntlig og kronglete skrevet. Rett og slett et dårlig førsteinntrykk, og spesielt i skoleverket er man gjøre litt ekstra nøye på slikt, men det er ikke noe personlig. Det var velment. Anonymkode: 8e5e7...80a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #7 Del Skrevet 6. oktober Jeg vil forresten anslå at en assistent i ungdomsskolen som jobber alle undervisningstimer og alle friminutt, jobber et sted mellom 80-90%. Tross alt er skoledagene lengre på ungdomsskolen enn på barneskolen. Anonymkode: 8e5e7...80a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #8 Del Skrevet 6. oktober Anonym200427 skrev (1 time siden): Hva i all verden var galt med skrivingen min? Og det var ikke det jeg ønsket svar på heller. Det er mitt ansvar med søknader til skoler. Ønsket svar på lønn og stilling. Hva får du ut av å rakke ned på andre? Dette var trist. Forresten så har jeg 6 i snitt fra vgs og er fagarbeider i helsefag. Har også gått ambulansefag. Har også en venninne som jobber med dette (bare med SFO) med dysleksi hun fikk jobb lett Sorry, den må du lenger ut på landet med. Du blir ikke fagarbeider med 6 i snitt! 🤣 Anonymkode: 5bad3...b8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym200427 Skrevet 6. oktober #9 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sorry, den må du lenger ut på landet med. Du blir ikke fagarbeider med 6 i snitt! 🤣 Anonymkode: 5bad3...b8d Hvorfor ikke? Jeg elsker fagbrevet mitt og har ingen ønske om å gå videre på høyskole, ikke alle må ta en bachelor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #10 Del Skrevet 6. oktober Anonym200427 skrev (2 minutter siden): Hvorfor ikke? Jeg elsker fagbrevet mitt og har ingen ønske om å gå videre på høyskole, ikke alle må ta en bachelor Fordi det ikke finnes noen som er så stokk dum som klarer å få 6 i snitt. Skal du lyve så må du gjøre det på en mer troverdig måte. Ingen med 6 i snitt tar et fagbrev og jobber i lavinntektsyrker. Anonymkode: 5bad3...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym200427 Skrevet 6. oktober #11 Del Skrevet 6. oktober (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi det ikke finnes noen som er så stokk dum som klarer å få 6 i snitt. Skal du lyve så må du gjøre det på en mer troverdig måte. Ingen med 6 i snitt tar et fagbrev og jobber i lavinntektsyrker. Anonymkode: 5bad3...b8d Godt at jeg kan leve med et bra snitt og fagbrev, vitende om at du tar feil om meg har selv en tante som nekter å forstå at folk med de riktige evner ikke går videre/tar høyere utdanning. Er svært fornøyd med egen innsats, men er drittlei av skolebenken. Fagbrev er mer enn nok for meg. Og å kunne jobbe i et omsorgsyrke er svært givende. Jeg var flink på skolen og fikk 6, det betyr ikke at det er en høyere utdanning og masse gjeld jeg er interessert i pr. nå. Håper du får det bedre med deg selv da folk som er så stygge med andre ofte ikke har det så bra. Ha en fin dag Endret 6. oktober av Anonym200427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå