Gå til innhold

Hva synes dere om denne fyren? Love bombing?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes dere dette er love bombing? 

Fikk match, og han ville kjapt på snap. Jeg kjenner typen, og sa at jeg pleier ikke å tekste så mye før man dater ( mest slitsomme jeg vet er de gutta som bombaderer med bilder av kjedelig hverdag eller vil ha sexy bilder etc) men han virker jo ålreit og jeg vil jo møte noen så han får min IG.

Og så får han det og begynner å skrive non stop, sender hjerter og bilder, liker hvert eneste bilde på min instagram, skriver hjerter i kommentarfeltene osv. Jeg repeterer, skal vi vente med å chatte så mye frem til vi treffes og finner ut at vi skal date. (For jeg liker å chatte, jeg bare velter ikke ut mitt privatliv til folk jeg ikke har møtt.)

Han blir betenkt. Jeg forklarer; Jeg blir emosjonelt tilknyttet og man blir liksom hekta på en idé av en person, og det er dumt fordi man ikke har møttes ennå. Han sier han forstår, men at det er kjedelig da.. . Jeg må liksom forklare dette et par ganger før han greier å fatte hva jeg mener. ( Hva er jeg da liksom, en underholdninggsstasjon?) 

Nå har han sagt noe som gjør meg bekymret om det i det hele tatt går greit i huset der, og så har han liksom bare latt meg sitte med uvisshet om at det går greit eller ikke. Jeg ser jo at dette er litt på styr og at han har noen manipulerende trekk. 

Jeg synes dette er litt pyton, for jeg er en person som har behov for rolige balanserte folk i livet mitt, ikke folk som skal underholdes eller bare dater for spenningensskyld. Men det er så vanlig at menn gjør sånn. Men man kan vel ta det litt lugnt i starten og ikke kommunisere så himla mye når man er fremmede vel? Treffes over en kaffe og liksom ikke begynne allerede før man har møttes å trekke opp følelser og legge ut om alt? 

 

Anonymkode: 0f6a4...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes fryktelig intenst ut! Det blir et nei fra meg.

Anonymkode: bee4a...059

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes dere dette er love bombing? 

Fikk match, og han ville kjapt på snap. Jeg kjenner typen, og sa at jeg pleier ikke å tekste så mye før man dater ( mest slitsomme jeg vet er de gutta som bombaderer med bilder av kjedelig hverdag eller vil ha sexy bilder etc) men han virker jo ålreit og jeg vil jo møte noen så han får min IG.

Og så får han det og begynner å skrive non stop, sender hjerter og bilder, liker hvert eneste bilde på min instagram, skriver hjerter i kommentarfeltene osv. Jeg repeterer, skal vi vente med å chatte så mye frem til vi treffes og finner ut at vi skal date. (For jeg liker å chatte, jeg bare velter ikke ut mitt privatliv til folk jeg ikke har møtt.)

Han blir betenkt. Jeg forklarer; Jeg blir emosjonelt tilknyttet og man blir liksom hekta på en idé av en person, og det er dumt fordi man ikke har møttes ennå. Han sier han forstår, men at det er kjedelig da.. . Jeg må liksom forklare dette et par ganger før han greier å fatte hva jeg mener. ( Hva er jeg da liksom, en underholdninggsstasjon?) 

Nå har han sagt noe som gjør meg bekymret om det i det hele tatt går greit i huset der, og så har han liksom bare latt meg sitte med uvisshet om at det går greit eller ikke. Jeg ser jo at dette er litt på styr og at han har noen manipulerende trekk. 

Jeg synes dette er litt pyton, for jeg er en person som har behov for rolige balanserte folk i livet mitt, ikke folk som skal underholdes eller bare dater for spenningensskyld. Men det er så vanlig at menn gjør sånn. Men man kan vel ta det litt lugnt i starten og ikke kommunisere så himla mye når man er fremmede vel? Treffes over en kaffe og liksom ikke begynne allerede før man har møttes å trekke opp følelser og legge ut om alt? 

 

Anonymkode: 0f6a4...d17

Dette sier ChatGPT

Det du beskriver kan absolutt ha elementer av "love bombing," spesielt hvis han overvelder deg med intens oppmerksomhet og følelser før dere har møttes. Love bombing er når en person bruker overdreven romantisk oppmerksomhet for å få deg til å føle deg spesiel, men ofte er det en taktikk for å skape avhengighet eller kontroll.

Det er helt normalt å ønske å ta ting rolig og bli kjent med noen i person før man dykker inn i dype samtaler eller emosjonell tilknytning. Din tilnærming om å vente med å chatte mye før dere har møttes er sunn, og det er bra at du setter grenser for deg selv.

Det virker også som om han ikke respekterer grensene dine, og det kan være et tegn på manipulerende atferd. Hvis han blir betenkt eller synes det er kjedelig når du prøver å sette en naturlig tempo for relasjonen, kan det være et signal om at han er mer interessert i å få oppmerksomhet enn å bygge et ekte, gjensidig forhold.

Det er viktig å huske at du fortjener noen som respekterer dine behov og grenser. Hvis du føler deg ukomfortabel eller usikker på hvordan han reagerer, er det helt greit å ta et skritt tilbake. Å møte noen ansikt til ansikt kan gi en mye klarere forståelse av om det er en god match eller ikke. Lytt til magefølelsen din; den gir ofte de beste signalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann selv synes jeg det er helt absurd at det finnes slike menn, og tenker at det må være noe alvorlig galt i hodet på dem. Slutter aldri å overraske meg over hvor mange tragiske menn det finnes der ute.

Anonymkode: 505f4...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...