Gå til innhold

Begravelse til min sønns bestemor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestemoren til sønnen min døde nå i helgen. Jeg og barnefar har ikke vært sammen på 10 år, og forholdet var den gang i ca 6år. Jeg og barnefar har ikke noe godt forhold, da han er kontrollerende og skal ha alt på sin måte. 

Sønnen min husker ikke at vi var sammen, da vi gikk fra hverandre rett etter han ble født. Så han har aldri sett meg og besteforeldre sammen.

burde jeg dra i begravelsen? 
hvis jeg drar er det pga. x- svigerforeldre. Min sønn kommer ikke til å skjønne hvorfor jeg er der, og min x-mann har jeg ikke noe til overs for. Tror ikke min x-mann vil ha meg der heller. 

men «redd» for å gjøre noe feil ved å ikke dra eller dra. Mange å ta hensyn til føler jeg. Begravelsen er ikke før om ca 3 uker, så har litt tid å tenke på det. 
 

Ville dere dratt eller blitt hjemme? 

Anonymkode: fb16d...f30

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde blitt hjemme. Det siste en sørgende familie (inkludert barnet ditt) trenger er "drama" skapt av en eks som møter opp. 

Hadde du og din eksmann hatt et godt forhold i dag, hadde det vært noe helt annet. 

Anonymkode: 7146e...11e

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke reist når situasjon er slik den er hos dere. Barnet har sin støtte i far, så du behøver ikke være hans støtte.

Noe helt annet om dere hadde hatt et godt forhold, bruddet var ferskt etc. 

Jeg var i begravelse til mitt barns Farmor, men jeg var den som hadde kontakt med familien. Eksen hadde ikke kontakt med eget barn eller egen familie. 

Anonymkode: 0b751...dbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville i ut blitt hjemme, det virker ikke som om du egentlig har noe behov for å være der, og at din eks og hans familie ikke har noen forventning om at du skal komme. Det eneste måtte være hvis sønnen din ønsker eller trenger at du er med. Hvis f.eks. eksen din skal bære kiste og sønnen din ikke har så nært forhold til resten av familien, så kunne det kanskje vært en støtte for ham at du var der under bisettelsen. Men da ville jeg nok likevel dratt før minnesamværet. Og uansett ville jeg avklart med eksen at det er ok at du kommer. Begravelse er ikke riktig anledning for å skape drama.

Anonymkode: c0202...de4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke dratt 

Anonymkode: 3c883...239

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste fornuftige argument for å dra i den begravelsen er vis din sønn hadde ønsket at du skulle være med, og du hadde hatt et avklart forhold til x familie, ingen av disse faktorene virker å være tilstede. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen din har ikke behov for at du er der.

Eksen ønsker deg ikke der.

Du har fortsatt respekt for dine eks-svigers. Jeg ville sendt dem (den sin mor det er) en tekstmelding og kondolert, skrevet at jeg gjerne skulle vært der, men i stedet kommer til å tenke på dem denne dagen (de vil forstå hva som ligger bak), og standard avrunding på en slik melding "si fra om jeg kan gjøre noe". 

Anonymkode: ba849...fc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde seriøst holdt meg hjemme. Det er ingenting som binder deg til henne og derfor ingen som stiller krav. Sønnen din hadde ikke skjønt det om du dro og har sikkert nok med seansen som den er. Det er forpliktelsen jeg ville forholdt meg til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...