Gå til innhold

Hva koster din bil i måneden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts her. Skjønner at folk vil ta med verdifall på bilen, men det var ikke egentlig det jeg var ute etter. Vil bare vite hva folk må ut med i måneden for hvilken type bil. Verdifall kommer jo først den dagen du skal selge bilen, som forhåpentligvis er om msaaaaaaaaange år…

Anonymkode: 04676...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du verden, så hvis du ikke har lån på en ny bil så er det ikke verdifall? Verdifallet kommer selvsagt i tillegg til eventuelle låneutgifter, disse har ingenting med hverandre å gjøre.

Anonymkode: 345a3...73c

Selvsagt er det verdifall på en bil uten lån. Poenget mitt er at jeg på min bil ikke kan regne både låneutgifter og verdifall. Fordi at når lånet er ferdig betalt er jo bilen gjeldfri, men fortsatt verdt noen kroner. Så verditapet er egentlig mindre enn lånekostnadene. Bruker jeg lånekostnaden som månedskostnad har jeg derfor tatt litt i og er garanter på riktige siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Verksted, dekk og olje kommer i snitt på 1300 i mnd for den bilen, så det  kan sikkert stemme. Legger du på verditap så er du ganske nøyaktig oppe på kr 3200,- i måneden, som er SIFO-satsen

Og sifo sier vi skal bruke 7330 i mat og drikke i måneden, men det er vi langt unna. Du skal ikke se deg blindt på sifo sine tall.

Anonymkode: 14556...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla 3 2021:

Verdifall: 6000,-

forsikring 1500,-

Dekk 1000,-

Lading: 1000,-

Sum ca 9500,- pr mnd.

Anonymkode: 66d38...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-up, eid den i 2,5 år.

Måndlig: 500kr i bom, 1200kr i forsikring, 40kr i parkering.

Hatt en service til 1000 kr og en til 9000,-. Og eu-godkjenning til 1000,-.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Den største bilutgiften er vanligvis verdifall, men den regner ingen med 😄 

Anonymkode: e6ad2...b29

Nope, jeg trekker heller ikke fra prisstigning på bolig når jeg regner utgifter til bolig... Utgifter knyttet til kjøp/salg er umulig ta med i kostnadene før man har solgt og vet prisen..... Den forrige bilen min gjorde jeg ett kupp på, og solgte etter tre år for lik pris...

Anonymkode: b9b9e...fab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo v40

1200kr i forsikring

2000kr i lån 

4000 i disel 

men ny bil til uken og har regnet meg fra til dette på solterra  

1400 i forsikring (pluss forsikring)

5-600kr lading

5700 i lån  

Bom er jeg usikker på da jeg ikke har betalt dette selv men tror det blir rundt 800kr nå med ny bil. Unngår parkering med betaling. 

Anonymkode: 7dc02...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

E-up, eid den i 2,5 år.

Måndlig: 500kr i bom, 1200kr i forsikring, 40kr i parkering.

Hatt en service til 1000 kr og en til 9000,-. Og eu-godkjenning til 1000,-.

Nope, jeg trekker heller ikke fra prisstigning på bolig når jeg regner utgifter til bolig... Utgifter knyttet til kjøp/salg er umulig ta med i kostnadene før man har solgt og vet prisen..... Den forrige bilen min gjorde jeg ett kupp på, og solgte etter tre år for lik pris...

Anonymkode: b9b9e...fab

Verdifall er enkelt å beregne og må selvsagt gjøres. Det blir noe annet enn å spekulere i om boligprisen skal opp eller ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Verdifall er enkelt å beregne og må selvsagt gjøres. Det blir noe annet enn å spekulere i om boligprisen skal opp eller ned.

Hvorfor må det gjøres? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (19 minutter siden):

Hvorfor må det gjøres? 

Hvis man skal regne på hva en bil koster, som er det vi snakker om her? Se overskriften i tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis man skal regne på hva en bil koster, som er det vi snakker om her? Se overskriften i tråden

👇

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her. Skjønner at folk vil ta med verdifall på bilen, men det var ikke egentlig det jeg var ute etter. Vil bare vite hva folk må ut med i måneden for hvilken type bil. Verdifall kommer jo først den dagen du skal selge bilen, som forhåpentligvis er om msaaaaaaaaange år…

Anonymkode: 04676...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Verdifall er enkelt å beregne og må selvsagt gjøres.

Jeg har en bil som jeg betalte 30 tusen for i 2015. Jeg vet ikke hvor mange år den kommer til å holde, eller hva jeg eventuelt kan få solgt den for om noen år. Hvordan beregner jeg verdifallet?

Bortsett fra verdifallet så koster bilen meg 2500 pr måned. 600 i forsikring og trafikkforsikringsavgift, ca 1000 i diesel og ca 100 i bompenger. Resten er alle de andre utgiftene. Service, reparasjoner, dekk osv. 

Anonymkode: ef0ad...5e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Verksted, dekk og olje kommer i snitt på 1300 i mnd for den bilen, så det  kan sikkert stemme. Legger du på verditap så er du ganske nøyaktig oppe på kr 3200,- i måneden, som er SIFO-satsen

Legger ikke til verditap da jeg fikk bilen gratis, og den kommer til å bli brukt helt til den skal sendes på knoksen. Kanskje heller legge til prisen jeg får å vrake den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Legger ikke til verditap da jeg fikk bilen gratis, og den kommer til å bli brukt helt til den skal sendes på knoksen. Kanskje heller legge til prisen jeg får å vrake den? 

Bilen taper seg innlysende nok nøyaktig like mye i verdi uavhengig av om du har fått den eller kjøpt den selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellen er at hus stiger eller holder seg i verdi om de blir vedlikehold, mens biler ALLTID faller i verdi. Og elbiler spesielt, de har et vannvittig verdifall første 3 år. Og de kommer ikke til å bli samlerobjekter heller siden batteriet aldri varer mer en max 10-12 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forskjellen er at hus stiger eller holder seg i verdi om de blir vedlikehold, mens biler ALLTID faller i verdi. Og elbiler spesielt, de har et vannvittig verdifall første 3 år. Og de kommer ikke til å bli samlerobjekter heller siden batteriet aldri varer mer en max 10-12 år.

For det meste, ja, men ikke ALLTID.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart en tråd om hva man betaler på bil alltid skal ende opp med å bli en diskusjon rundt verditap 🙄 

Anonymkode: 46702...ba6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Rart en tråd om hva man betaler på bil alltid skal ende opp med å bli en diskusjon rundt verditap 🙄 

Ja ikke sant? Hva med å ta bare med rentekostnaden inn i "hva koster en bolig i mnd" så blir det veldig billig å bo. Så min bolig koster 0,- pr mnd i så tilfelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja ikke sant? Hva med å ta bare med rentekostnaden inn i "hva koster en bolig i mnd" så blir det veldig billig å bo. Så min bolig koster 0,- pr mnd i så tilfelle :)

Kverulering kalles slik 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EU-kontroll

Forsikring/veiavgift

Dekk må fornyes innimellom

Diesel, olje, spylevæske

Vask i maskin

Det hender man må ha nytt batteri

I sommer hadde den reparasjoner til nesten 40.000. Det skal ikke store feilen til før det blir veldig dyrt. Er vel nesten ingen som mekker selv på moderne biler?

Anonymkode: 79b65...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...