AnonymBruker Skrevet 7. oktober #21 Del Skrevet 7. oktober I barnehagen og klassen til gutten min et det en klar sammenheng. De med foreldre som er mindre opptatt av å følge normer og regler, aldersgrenser osv. er også de med barn som ikke klarer å følge regler. Når det gjelder lekevåpen finnes det vel ingen normer, men gutta som løper rundt, tar kvelertak og truer med å drepe andre barn, er «tilfeldigvis» de samme som har lekevåpen og spiller spill før de er gamle nok. Det er også disse barna som har foreldre som er mest opptatt av at «vi gjør som vi vil for våre barn, det er ingen andres business». Derfor unngår jeg å legge meg borti hva andre gjør, men man burde nok i større grad gjøre det. Anonymkode: fb23c...ba8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DittHåp Skrevet 7. oktober #22 Del Skrevet 7. oktober Å kjøpe lekevåpen til en 3 åring virker litt sent. Her har foresatte sviktet og det er fare for at poden kommer til å bli en myk "hen" som kan risikere å bli en empatisk person. Det er viktig å komme igang tidlig med våpenbruk så mine fikk håndgranater i sølv til dåpen, og til konfirmasjon blir det flammekaster og landminer så de skal være forberedt på voksenlivet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 7. oktober #23 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (19 timer siden): Maskingevær til treåring. Et foreldrepar vi kjenner har kjøpt maskingevær leke til den tre år gamle gutten sin. Moren jobber i barnehage og er opptatt av det pedagogiske, så velger hun å kjøpe et maskingevær ? Det er en leke altså. Og ja, det er hun som har kjøpt det. Jeg synes ikke noe om våpen til barn, og synes ikke barn skal få et normalt forhold til våpen og jeg velger å skjerme barna mine mot forherligelse av vold og død. Hva kan jeg si til henne, eller er jeg på jordet her ? Anonymkode: 8b9c2...572 Deres familie deres valg, personlig lar jeg ikke mine ha lekevåpen men lærer de å skyte med skikkelig våpen når de er gml nok. Min grunn er at våpen er farlig og ikke noe en leker med 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #24 Del Skrevet 7. oktober Mine barn har hatt lekevåpen og er ikke blitt skadet av det. Ene er pasifist og den andre en flink jæger. Anonymkode: 71da9...bcc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 7. oktober #25 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (19 timer siden): Maskingevær til treåring. Et foreldrepar vi kjenner har kjøpt maskingevær leke til den tre år gamle gutten sin. Moren jobber i barnehage og er opptatt av det pedagogiske, så velger hun å kjøpe et maskingevær ? Det er en leke altså. Og ja, det er hun som har kjøpt det. Jeg synes ikke noe om våpen til barn, og synes ikke barn skal få et normalt forhold til våpen og jeg velger å skjerme barna mine mot forherligelse av vold og død. Hva kan jeg si til henne, eller er jeg på jordet her ? Anonymkode: 8b9c2...572 jeg tenker meg om så kjøpte jeg ett kaptein Sabeltannsverd til nevøen min på fire. Når han ble så glad(dette var en julaften) tolket jeg det som at det var perfekt. Men dette med å leke med våpen vil det nok være delte meninger om. Vi hadde mye vanngevær/ pistoler på 90- tallet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #26 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (19 timer siden): Herregud så dramatiske dere er 🤦🏻♀️ La folk kjøpe det de vil av leker til ungene sine. Det påvirker deg på absolutt INGEN måte at naboungen har fått lekegevær. Anonymkode: 80978...17c Helt enig. Her hjemme har vi en leke gulliotin. Barna elsker å leke at de henretter hverandre. Ser ikke problemet med å late som man skyter noen 🤷♀️ Folk må slutte å være så hysteriske. Å leke at man torturere og dreper noen er jo bare gøy 😃 Anonymkode: 71a21...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #27 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (37 minutter siden): I barnehagen og klassen til gutten min et det en klar sammenheng. De med foreldre som er mindre opptatt av å følge normer og regler, aldersgrenser osv. er også de med barn som ikke klarer å følge regler. Når det gjelder lekevåpen finnes det vel ingen normer, men gutta som løper rundt, tar kvelertak og truer med å drepe andre barn, er «tilfeldigvis» de samme som har lekevåpen og spiller spill før de er gamle nok. Det er også disse barna som har foreldre som er mest opptatt av at «vi gjør som vi vil for våre barn, det er ingen andres business». Derfor unngår jeg å legge meg borti hva andre gjør, men man burde nok i større grad gjøre det. Anonymkode: fb23c...ba8 De kjøper det til barna fordi negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet. Liker å irritere andre. Anonymkode: 4f203...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #28 Del Skrevet 7. oktober Dessuten er det ofte barn som leker med våpen som plutselig driver med dyremishandling. Anonymkode: 4f203...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #29 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dessuten er det ofte barn som leker med våpen som plutselig driver med dyremishandling. Anonymkode: 4f203...bfb Link? Anonymkode: f21ed...8b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #30 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dessuten er det ofte barn som leker med våpen som plutselig driver med dyremishandling. Anonymkode: 4f203...bfb Å herregud 🤣 mine to gutter har lekt mye nerf-krig sammen og med andre venner. Begge elsker dyr (redder gjerne rotter og det som er fra katten 😆) og begge er utrolig milde (litt for milde spør du meg) på skolen. Lærerne skryter og de får ALDRI negative tilbakemeldinger. Jeg kan til en viss grad skjønne argumentet om feks Gaza, men det snakker jeg faktisk en del med mine om utenom, ikke i sammenheng med leken. De trekker ikke paralleller fra nerfene sine og tenker at det er Gaza de leker.. Anonymkode: e2016...f8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #31 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Link? Anonymkode: f21ed...8b7 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å herregud 🤣 mine to gutter har lekt mye nerf-krig sammen og med andre venner. Begge elsker dyr (redder gjerne rotter og det som er fra katten 😆) og begge er utrolig milde (litt for milde spør du meg) på skolen. Lærerne skryter og de får ALDRI negative tilbakemeldinger. Jeg kan til en viss grad skjønne argumentet om feks Gaza, men det snakker jeg faktisk en del med mine om utenom, ikke i sammenheng med leken. De trekker ikke paralleller fra nerfene sine og tenker at det er Gaza de leker.. Anonymkode: e2016...f8c Jeg sa bare ofte. Har ikke link det er bare noe jeg har observert eller hørt om langs livets skole. Beklager hvis du med to gutter følte deg truffet. Anonymkode: 4f203...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 7. oktober #32 Del Skrevet 7. oktober Barn har altid lekt krig. Så selv når jeg jobbet i bhg. Vi hadde ikke lekevåpen. Men da brukte ungene kvister,spader osv og sa pang du er truffet, eller brukte som sverd for å fekte osv. Vi et selv jakt familie de hadde ikke lekevåpen men de var med å skøyt på blink fra de var 3 år med rifle. De har lært å håndtere våpen , at en ikke ska sikte på personer osv. Nå jakter begge 2 og driver litt med konkurranse skytting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #33 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Dessuten er det ofte barn som leker med våpen som plutselig driver med dyremishandling. Anonymkode: 4f203...bfb Det er da tull. Her har nå mine lekt litt med praint ball og nerf. Og begge jobber som avløser. Og elsker dyr Anonymkode: 1b989...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #34 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er da tull. Her har nå mine lekt litt med praint ball og nerf. Og begge jobber som avløser. Og elsker dyr Anonymkode: 1b989...614 Åå hadde glemt paint ball, det er så gøy! Og lasergames, love it! 🥰 spilte det masse da jeg var ungdom😄 Anonymkode: e2016...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 7. oktober #35 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Dessuten er det ofte barn som leker med våpen som plutselig driver med dyremishandling. Anonymkode: 4f203...bfb Er mer barn som har blitt utsatt for vold som driver med det https://nhi.no/familie/barn/barn-som-mishandler-dyr-har-ofte-selv-blitt-mishandlet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå