AnonymBruker Skrevet 6. oktober #1 Del Skrevet 6. oktober Hvordan kjennes endetarmen på en kvinne ut innvendig med en finger? Jeg skulle sette en stikkpille på meg selv og kjente motstand. Noen cm opp i endetarmen kjennes det ut som en kul på størrelse med en stor plomme/mandarin. Jeg kjenner det spesielt godt når jeg presser (slik man gjør ved hard avføring). Er dette vanlig? Kreft? Dame i 40- årene Anonymkode: 3970e...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #2 Del Skrevet 6. oktober Hemoroide er vel mye mer sannsynlig. Anonymkode: 61f59...ede 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #3 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan kjennes endetarmen på en kvinne ut innvendig med en finger? Jeg skulle sette en stikkpille på meg selv og kjente motstand. Noen cm opp i endetarmen kjennes det ut som en kul på størrelse med en stor plomme/mandarin. Jeg kjenner det spesielt godt når jeg presser (slik man gjør ved hard avføring). Er dette vanlig? Kreft? Dame i 40- årene Anonymkode: 3970e...11d Har du kreft i endetarmen så får du symptomer…. Det du kan ha kjent kan være livmortappen eller andre ting, du er vel ikke akkurat trent i å undersøke deg selv i endetarmen? Snakk med legen din. Anonymkode: 3fc8e...1f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #4 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hemoroide er vel mye mer sannsynlig. Anonymkode: 61f59...ede Det er ikke hemorider. Det er lengre inn og på størrelse med en mandarin ish, ganske hardt område. Anonymkode: 3970e...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #5 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har du kreft i endetarmen så får du symptomer…. Det du kan ha kjent kan være livmortappen eller andre ting, du er vel ikke akkurat trent i å undersøke deg selv i endetarmen? Snakk med legen din. Anonymkode: 3fc8e...1f6 Håpet på at noen hadde erfaring/ kunnskap om dette. Synes det er så lenge å vente til i morgen, evt lengre med å få noen formening om hva dette kan være. Livmortappen kan ikke kjennes via anus Anonymkode: 3970e...11d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #6 Del Skrevet 6. oktober Kontakt fastlege. Anonymkode: e3991...6c4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tånegla Skrevet 6. oktober #7 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvordan kjennes endetarmen på en kvinne ut innvendig med en finger? Jeg skulle sette en stikkpille på meg selv og kjente motstand. Noen cm opp i endetarmen kjennes det ut som en kul på størrelse med en stor plomme/mandarin. Jeg kjenner det spesielt godt når jeg presser (slik man gjør ved hard avføring). Er dette vanlig? Kreft? Dame i 40- årene Anonymkode: 3970e...11d Om du er bekymret ordner du time hos fastlegen. Ingen her kan svare på om det er kreft. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovise78 Skrevet 6. oktober #8 Del Skrevet 6. oktober tånegla skrev (8 minutter siden): Om du er bekymret ordner du time hos fastlegen. Ingen her kan svare på om det er kreft. Nettopp. 👍 Det dummeste (sorry for formuleringen. Jeg mener ikke at du er dum) er å spørre om medisinske råd på internett. Du kan risikere å få råd om å vente, og så er det kanskje noe galt. Få deg en legetime. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #9 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Håpet på at noen hadde erfaring/ kunnskap om dette. Synes det er så lenge å vente til i morgen, evt lengre med å få noen formening om hva dette kan være. Livmortappen kan ikke kjennes via anus Anonymkode: 3970e...11d Jeg kjenner også livmortappen på denne måten og den er på størrelse med en stor plomme, ja. Men oppdater gjerne etter at du har vært hos legen. Om dette er kreft skal jeg spise hatten min. Anonymkode: 39074...61c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #10 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjenner også livmortappen på denne måten og den er på størrelse med en stor plomme, ja. Men oppdater gjerne etter at du har vært hos legen. Om dette er kreft skal jeg spise hatten min. Anonymkode: 39074...61c https://www.ung.no/oss/343210 Anonymkode: 3970e...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #11 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): https://www.ung.no/oss/343210 Anonymkode: 3970e...11d Jeg gidder ikke krangle om det, jeg vet hva jeg kjenner på min egen kropp. Du får bare tro du har kreft hvis det er det du vil. Anonymkode: 39074...61c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #12 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er ikke hemorider. Det er lengre inn og på størrelse med en mandarin ish, ganske hardt område. Anonymkode: 3970e...11d Hvis du hadde hatt svulst på størrelse med en mandarin i endetarmen ville du hatt avføringsproblemer og full stopp for lenge siden. Anonymkode: 61f59...ede 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villeorev80 Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 6.10.2024 den 12.20): Hvordan kjennes endetarmen på en kvinne ut innvendig med en finger? Jeg skulle sette en stikkpille på meg selv og kjente motstand. Noen cm opp i endetarmen kjennes det ut som en kul på størrelse med en stor plomme/mandarin. Jeg kjenner det spesielt godt når jeg presser (slik man gjør ved hard avføring). Er dette vanlig? Kreft? Dame i 40- årene Anonymkode: 3970e...11d Fant du ut hva klumpen var? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden Min kjæreste, som var mann, hadde kreft i endetarmen og svulsten begynte ca 4-5 cm innenfor åpningen og strakte seg flere centimeter oppover som en pølse. Han kunne ikke kjenne at det var en svulst der når han stakk fingeren inn. Han hadde ofte blødning fra rumpa når han gikk på do, og øl, brus, ferdigpizza, burger og godteri ga mer symptomer enn vanlig mat. Han hadde i tillegg nattesvette som er vanlig ved tarmkreft og var konstant trøtt. Tror ikke du har kreft, men oppsøk lege. Anonymkode: 0c9aa...845 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå