Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må kjøpe et par nye sko som er gode å gå i (blir ikke så mye jogging) noen tips til bra merker/ hva som er viktig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Må kjøpe et par nye sko som er gode å gå i (blir ikke så mye jogging) noen tips til bra merker/ hva som er viktig??

Addidas har en type "gåsko" som ser litt ut som joggesko, men som er ment å gå i. (Walkingsko?) Har etter hvert masse par av disse i forskjellige farger, for de er utrolig gode å gå i.

Husker desverre ikke hva de heter.... (Det er snø ute nå, så de er litt for lave å ha på seg.)

Skrevet

Jeg har et par tursko fra Asics, kjøpte dem i fjor. Grå, men halvkraftig såle og demping (gel) i hælen. Stødige og gode på foten, og jeg har godt med dem i hele vinter uten å bli bløt på beina! Og man kan nesten ikke se de er slitt, selv om jeg bruker dem på tur nesten hver dag. Tror jeg kjøpte mine på Intersport, 599,- eller noe sånt.

Skrevet

Er det stor forskjell på skotypene? Kjøpte et par Reebok joggesko på Löplabbet i Bergen for mange år siden og de tror jeg egentlig var aerobic sko. Veldig lette. De mest fantastiske skoene jeg noen gang har eid. De var super å gå tur med også... er det passformen eller bruksformen som er viktigst?

Skrevet

Det er forskjeller i passformen til de forskjellige merkene.

Brooks f.eks er ypperlig dersom du har bred fot.

Asics og Nike f.eks er litt smalere i lesten.

Det som er viktig med en god sko er at du har god demping i sålen, samt at den sitter godt på foten og virker stødig.

Nå er ikke du ute etter noen løpsko, men en gå sko.

det spørs hvor du går, om du går mest på asfalt eller i terreng.

Du bør tenke på det ut ifra valg av såle.

Finnes rene terrengsko, dersom du går mye i terreng. De har litt bedre grep på sålen.

Du må nesten ut i butikk for å prøve, den skoen venninna di f.eks elsker er ikke sikkert passer din fot i det hele tatt.

Tenk på sålen, demping og stabilitet.

du får utrolig mye igjen for legge litt ekstra i et skokjøp.

Lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil anbefale New Balance som du får kjøpt på løplabbet. De kommer i forskj bredder og med forskj oppbygning under foten avhengig av om du er litt plattfot/går på innsiden av foten osv.

:)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg vil anbefale New Balance som du får kjøpt på løplabbet. De kommer i forskj bredder og med forskj oppbygning under foten avhengig av om du er litt plattfot/går på innsiden av foten osv.

:)

Det merket der er hva jeg kaller littt 'jalla' :ler:

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Det merket der er hva jeg kaller littt 'jalla'  :ler:

Hmm, kall gjerne New Balance for jalla. MEN jeg trente masse før, 4-6 ganger i uka, og da mener jeg deriblandt løpstrening som intervaller og langturer opp til tre timer. Og på høsten når det ble hardt underlag og måtte ty til litt asfalt osv pga snø i skogen hadde jeg beinhinnebetennelse tre år på rad (hver høst). Så da dro treneren min meg til Løplabbet, de ga med en New Balance sko som passet min fot og mitt tråkk. Beinhinnebetennelsen har jeg ikke hørt noe mer fra ;)

Mitt tips er å gå til f.eks Løplabbet, her er kunnskapen stor, og joggeskoene er ikke noe dyrere enn andre gode joggesko!

Lykke til på jakten!

Skrevet (endret)

Jeg elsker Puma-sko.

Endret av Hege_84
Gjest Gjest
Skrevet
Hmm, kall gjerne New Balance for jalla. MEN jeg trente masse før, 4-6 ganger i uka, og da mener jeg deriblandt løpstrening som intervaller og langturer opp til tre timer. Og på høsten når det ble hardt underlag og måtte ty til litt asfalt osv pga snø i skogen hadde jeg beinhinnebetennelse tre år på rad (hver høst). Så da dro treneren min meg til Løplabbet, de ga med en New Balance sko som passet min fot og mitt tråkk. Beinhinnebetennelsen har jeg ikke hørt noe mer fra ;)

Mitt tips er å gå til f.eks Løplabbet, her er kunnskapen stor, og joggeskoene er ikke noe dyrere enn andre gode joggesko!

Lykke til på jakten!

Mulig jeg tenker på en billig kopi som heter det samme..

Har vært aktiv langrennsløper og trent mye jeg også.

Har falt pladask for asics og Nike sko, de passer foten min perfekt.

Men kjøper aldri sko under 8-900,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...