AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #1 Skrevet 6. oktober 2024 Hva tenker du om bakeren kjøper alt brød på butikken, vaskehjelpen kjøper seg renholdstjenester, mekanikeren sette bilen på dekkhotell for å få på vinterhjul osv? Er ikke det dumt å betale for tjenester man kan godt selv? Anonymkode: be3ea...fad
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #2 Skrevet 6. oktober 2024 De gidder vel ikke å jobbe på fritiden som de fleste andre Anonymkode: d09c6...475 11 2
Gjest winterchild Skrevet 6. oktober 2024 #3 Skrevet 6. oktober 2024 Det skapar ju jobb för andra om man inte vill göra de sakerna själv
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #4 Skrevet 6. oktober 2024 Hvorfor bryr du deg om hva andre gjør på fritiden sin? har du ikke hørt ordtaket «skomakerens barn har de dårligste skoene»? Anonymkode: 16c34...088 10
Daria Skrevet 6. oktober 2024 #5 Skrevet 6. oktober 2024 Synes du læreren burde hjemmeundervise sine egne barn også? 9 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #7 Skrevet 6. oktober 2024 Det tenker jeg henger sammen med at de har en hektisk hverdag som mange andre. Anonymkode: 0face...bbe 8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #8 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hva tenker du om bakeren kjøper alt brød på butikken, vaskehjelpen kjøper seg renholdstjenester, mekanikeren sette bilen på dekkhotell for å få på vinterhjul osv? Er ikke det dumt å betale for tjenester man kan godt selv? Anonymkode: be3ea...fad Jeg tenker ingenting om det Anonymkode: f35dc...857 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #9 Skrevet 6. oktober 2024 Og jeg er jordmor… tenkt å få en annen jordmor til å ta imot barna da dem kom til da! Fysj og fy! Burde jo gjort det selv, siden jeg kan det… nei! Pass dine egne saker. Hadde fader ikke orka rundvaska huset hvis jeg var vasker og gjorde det hele dagen på jobb. Anonymkode: 883b0...6b3 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #10 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hva tenker du om bakeren kjøper alt brød på butikken, vaskehjelpen kjøper seg renholdstjenester, mekanikeren sette bilen på dekkhotell for å få på vinterhjul osv? Er ikke det dumt å betale for tjenester man kan godt selv? Anonymkode: be3ea...fad Tenker at de vil spare på fritiden akkurat som andre. Heter vel renholder og ikke vaskehjelp. Anonymkode: 329b6...032 2 1
Phoenix Heart Skrevet 6. oktober 2024 #11 Skrevet 6. oktober 2024 De vil vel ikke blande jobb og fritid. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #12 Skrevet 6. oktober 2024 Er det virkelig så utbredt tenker du? Alle renholdsarbeidere har leier inn folk til å vaske hjemme? Ingen bakere baker sitt eget brød? Virkelig? Anonymkode: 1feb0...602 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #13 Skrevet 6. oktober 2024 Kan ha å gjøre med at hvis noen med fagbrev gjør arbeid fra eget fag til seg selv, så må de betale moms på verdien av arbeidet. Hvis f.eks. en snekker byggee på eget hus, en rørlegger pusser opp eget bad, eller en baker baker brød i stor skala til egen familie, så må de betale moms av det beløpet de ville ha tjent på å gjøre dette arbeidet for andre. Da blir det kanskje like greit å betale for hele arbeidet og heller bruke egen tid på lønnede oppdrag. Anonymkode: 3f848...8de
Hateridioter Skrevet 6. oktober 2024 #14 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan ha å gjøre med at hvis noen med fagbrev gjør arbeid fra eget fag til seg selv, så må de betale moms på verdien av arbeidet. Hvis f.eks. en snekker byggee på eget hus, en rørlegger pusser opp eget bad, eller en baker baker brød i stor skala til egen familie, så må de betale moms av det beløpet de ville ha tjent på å gjøre dette arbeidet for andre. Da blir det kanskje like greit å betale for hele arbeidet og heller bruke egen tid på lønnede oppdrag. Anonymkode: 3f848...8de Dette gjelder kun hvis de har ENK, ikke som ansatt i et AS.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #15 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor bryr du deg om hva andre gjør på fritiden sin? har du ikke hørt ordtaket «skomakerens barn har de dårligste skoene»? Anonymkode: 16c34...088 Jeg har ikke sagt et ord om hva jeg mener. Jeg spør dere! Anonymkode: be3ea...fad
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #16 Skrevet 6. oktober 2024 Helt enig. Jeg har prøvd å drive med skikkelig intensiv psykoanalyse på mannen i 2 år, og han nekter og babler om etikk og rolleblanding og surver om skillsmisse. Heldigvis vet jeg han ikke egentlig ikke mener det, og at det bare skyldes barndomstraumer knyttet moren. Hvis jeg ikke får jobbe døgnet rundt var min 6-årige utdannelse Bortkastet! Anonymkode: 65e0f...3d2 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #17 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig. Jeg har prøvd å drive med skikkelig intensiv psykoanalyse på mannen i 2 år, og han nekter og babler om etikk og rolleblanding og surver om skillsmisse. Heldigvis vet jeg han ikke egentlig ikke mener det, og at det bare skyldes barndomstraumer knyttet moren. Hvis jeg ikke får jobbe døgnet rundt var min 6-årige utdannelse Bortkastet! Anonymkode: 65e0f...3d2 ?? Anonymkode: be3ea...fad 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #18 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva tenker du om bakeren kjøper alt brød på butikken, vaskehjelpen kjøper seg renholdstjenester, mekanikeren sette bilen på dekkhotell for å få på vinterhjul osv? Er ikke det dumt å betale for tjenester man kan godt selv? Anonymkode: be3ea...fad Alle kan lære å bake, alle kan lære vaske og nesten alle kan lære å skifte hjul. Alle disse tingene kan og folk prioritere å gjøre på fritiden sin. Er da ikke alle disse tjenestene unødvendige i seg selv? Anonymkode: 2abbc...694
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #19 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alle kan lære å bake, alle kan lære vaske og nesten alle kan lære å skifte hjul. Alle disse tingene kan og folk prioritere å gjøre på fritiden sin. Er da ikke alle disse tjenestene unødvendige i seg selv? Anonymkode: 2abbc...694 Du skjønte ikke hva jeg spurte om? Vaskeren som leier en annen vasker( renholder da!) til å vaske hjemmet sitt mens hen selv er på jobb, en baker som spiser kun kjøpt brød osv.. Anonymkode: be3ea...fad
Sefanja Skrevet 6. oktober 2024 #20 Skrevet 6. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Helt enig. Jeg har prøvd å drive med skikkelig intensiv psykoanalyse på mannen i 2 år, og han nekter og babler om etikk og rolleblanding og surver om skillsmisse. Heldigvis vet jeg han ikke egentlig ikke mener det, og at det bare skyldes barndomstraumer knyttet moren. Hvis jeg ikke får jobbe døgnet rundt var min 6-årige utdannelse Bortkastet! Anonymkode: 65e0f...3d2 Jeg skjønner litt at mannen din synes det er kjipt at du som psykolog behandler han. Vet du bare vil hjelpe Endret 6. oktober 2024 av Sefanja 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå