Gå til innhold

Ting å gjøre i Oslo (og omegn) for barn 2 år utover høsten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter litt med å finne på ting å gjøre i helgene med sønnen vår. Vi bor i Oslo og er litt lei av å bare henge rundt på lekeplasser i nabolaget eller gå på de samme stedene (bibliotek, museum ++). Vi tenkte å dra på sånn selvplukk på en gård i/utenfor Oslo, men innså i går at vi var for sent ute 😅  Har også tenkt på teater, men de fleste er anbefalt for barn fra 3 år. 

Noen som har tips til gøyale ting å gjøre, både lavterskel og gratis, mens også ting som krever mer tid og penger?

Vi har ikke bil, men kan leie i helgene.

Anonymkode: 70602...26a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På Sagene samfunnshus arrangeres det flere forestillinger i høst som passer for barn fra to år.

Ut i marka! Pakk med nok klær og matpakke, og la toåringen utfordre seg med å gå i ulendt terreng og klatre på steiner. Legg turen innom ei markahytte.

Besøk EKT eller Kampen besøksgård og se på dyra.

Dra i svømmehallen. Manglerud bad er bra med barn, men man må være der tidlig for å unngå de tidene hvor det er stappfullt.

Lommedalsbanen kjører juletog i advent.

Anonymkode: fb04e...ad4

• Liker 1
Skrevet

Kan være fint å gå rundt på Bygdøy, se på dyrene :) Vet ikke helt når de tar inn kuene for høsten da. Folkemuseet er ikke superspennende for 2-åringen men kan jo løpe litt rundt så får dere voksne litt nytt å se på kanskje. Er iallfall ganske barnevennlig å gå rundt der.

Trenger ellers tips selv så følger og ser om noen kommer med noe mer :)

Anonymkode: 4f635...b59

Skrevet

Hovedøya

Naturhistorisk museum

Ekeberg bondegård

Kirsebærlunden

Følg med på facebook for ulike arrangement som passer for små barn. Bl.a. Blårollinger, lilleRiksen, og en gruppe som heter aktiviteter for familier i oslo og omegn eller noe sånn.

Anonymkode: ba688...5cc

Skrevet

Av ring som ikke er nevnt er skolehagen på sagene et veldig fint sted! Sesongen er vel litt på hell der nå, men anbefaler virkelig å ta en tur likevel! Det er vår oase og fantastisk utgangspunkt oppdagelsesferd 🥰

Ellers kan vi slå ihjel en hel formiddag med endene langs Akerselva, det er veldig stas! 🦆

Anonymkode: 121f5...5ab

Skrevet

Ta med barnet på det DERE vil gjøre. Det er en 2-åring. 

Skrevet
lajlaj skrev (5 minutter siden):

Ta med barnet på det DERE vil gjøre. Det er en 2-åring. 

Er ikke alle 2-åringer det er like festlig å sitte på lang lunsj på restaurant med, eller gå på shopping med i timesvis.

Selvfølgelig forsøker man å finne på noe hele familien har glede av.

• Liker 2
Skrevet
Anononyma skrev (1 minutt siden):

Er ikke alle 2-åringer det er like festlig å sitte på lang lunsj på restaurant med, eller gå på shopping med i timesvis.

Selvfølgelig forsøker man å finne på noe hele familien har glede av.

Vil voksne kun gå på lang lunsj eller shopping i timesvis? Jesus Kristus, for noen kjedelige liv dere lever.

Skrevet (endret)
lajlaj skrev (2 minutter siden):

Vil voksne kun gå på lang lunsj eller shopping i timesvis? Jesus Kristus, for noen kjedelige liv dere lever.

Du sa ting DERE vil. Tolket det som du mente voksen-ting. Jeg vil gjerne spise en lang lunsj nedi byen hvertfall, men det må bli uten 2-åringen 😂

Har du eksempler på ting voksne gjerne vil som du mener passer en vilter 2-åring? Vernissasje? Et foredrag om Munch? Teaterforestillingen «dørgende kjedelig for barn og litt dramatisk»?

Endret av Anononyma
Skrevet

Ta båten ut til en av øyene. Nå er det rolig der ute, ikke trengsel på båtene heller. Ha med pølser på termos eller bare matpakke. Skimuseet har fin avdeling for barn. Oslo Mikrolekeri, kjelleren på teknisk museum, ta med mais og mat hønene på Geitmyra. 

Anonymkode: 0369e...f55

Skrevet

Ts her. Tusen takk for mange gode tips! Mange forslag her jeg ikke har tenkt på/kjenner til. Nå skal vi se om ikke vi kan gjøre helgene litt mer spennende fremover 😊

Skrevet
lajlaj skrev (22 minutter siden):

Haha. Det skal alltid være noen som kommer og lager litt kvalme i selv de uskyldigste tråder. Hvorfor gidder du å svare på en tråd du tydeligvis ikke har noe å bidra i?

Det jeg aller helst vil er å lese en bok mens jeg spiser en lang lunsj og drikker bobler. Eller gå på konsert med en artist JEG liker. Eller gå og se "Lykke til, Cathrine Frost" på Nationaltheatret. Det kan jeg ikke gjøre med toåringen, eller?

Det er ikke sånn at de tingene vi gjør med sønnen vår er ting vi selv hater. Jeg synes både turer i skogen, på bibliotek, museum og gårdsbesøk er gøy, men ønsket altså flere tips til morsomme ting å ta seg til da vi har blitt litt ensformige den siste tiden. Å bare drasse med toåringen på alt JEG vil har ingenting for seg. 

Anononyma skrev (19 minutter siden):

Du sa ting DERE vil. Tolket det som du mente voksen-ting. Jeg vil gjerne spise en lang lunsj nedi byen hvertfall, men det må bli uten 2-åringen 😂

Har du eksempler på ting voksne gjerne vil som du mener passer en vilter 2-åring? Vernissasje? Et foredrag om Munch? Teaterforestillingen «dørgende kjedelig for barn og litt dramatisk»?

Haha, ja det lurer jeg også på. Sønnen min hadde elsket et foredrag om Munch i hvert fall 😅❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Haha, ja det lurer jeg også på. Sønnen min hadde elsket et foredrag om Munch i hvert fall 😅❤️

Min også, sittet stille under hele foredraget hadde han også gjort, siden JEG vil dit! 😄❤️

Ser reptilparken ikke er nevnt, men det er kanskje prøvd? Pleier å være populært her hvertfall (selv om noen av de er litt skumle).

Skrevet
Anononyma skrev (9 minutter siden):

Min også, sittet stille under hele foredraget hadde han også gjort, siden JEG vil dit! 😄❤️

Ser reptilparken ikke er nevnt, men det er kanskje prøvd? Pleier å være populært her hvertfall (selv om noen av de er litt skumle).

Haha 😅

Vi har ikke vært i reptilparken med ham nei, god idé. Var der for mange år siden med niesene mine, det slo an! Det er ikke så langt unna oss heller.

Skrevet

Teknisk museum,mye spennende der for de minste også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...