Gå til innhold

Bryllupsforberedelser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det går fint an å planlegge på kort tid, men hvis du skal ha sommerbryllup bør du tenke på at noen av gjestene du vil ha der kanskje har bestilt sommerferiene sine allerede nå. Jeg ville nok ha sjekket det litt først.

Lykke til med planleggingen!

(har forresten stor forståelse for at det er leeeeeeeenge å vente til neste år. Det må nemlig jeg, hehe... ;) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger slett ikke mye tid i det hele tatt.. Det kommer helt ann på hva du ønsker deg og hvor detaljstyrt du er og hvor lett "ting" er å skaffe omkring deg osv.

Min tante giftet seg på en ukes varsel hun... Så det går faktisk ann!!

De "booket" vielsen samme dag som han fridde (en fredag) og giftet seg lørdagen i uka etter... Lørdagen (en uke før) ble brukt til å invitere folk pr telefon, deretter bestilte de både mat levert av catering og flott kake. Så gikk de ut og kjøpte seg dress, kjole og ringer (alt på en og samme mandag) Festen var hjemme hos hans foreldre der det ble servert mat fra cateringselskap i tillegg til at det ble satt opp grill som folk kunne bruke. Masse øl og vin. CD spiller som spilte til dans på plattingen forann huset.

Det var et flott og personlig bryllup.. Det hyggeligst jeg har vært i!

Skrevet

Synes ideen med fredags bryllup var fin jeg. Vielse i fem tiden og middag klokken 19. Det er jo helt perfekt.

Skrevet

Hei, og gratulerer med forestående frieri og bryllup;-) Vi gifter oss 27 mai, bestemte oss for dato for en månedstid siden. Så det går greit det skulle jeg tro. Dato først, så høre om kirke er ledig, lokale må ordnes og evt bestemme å få priser på mat. Invitasjoner bestilles / lages og ellers de praktiske ting som gjester, forlovere, toastmaster etc. Syns alt har gått rimelig greit for min del, ting har klaffet og jeg syns jeg har god tid.

Nå skal jeg bare få ut invitasjoner, jeg skal forhøre meg ang blomster og litt småplukk som litt pynt til bord og sånn. Bare kos og lite stress;-)

Stå på! Bare pass på å ha pittelitt tid da slik at det ikke blir stress for deg!!

Skrevet

En kollega av meg planla hele bryllupet på 3 mnd, så det skulle nok gå fint så lenge man er strukturert og har tid og mulighet til å gjøre litt hver dag.

Jeg trenger lenger tid fordi jeg kan være litt ubestemmelig innimellom og hater å gjøre ting i siste liten :)

Tips: Hva med å gifte seg en fredag? Da er det lettere å få lokale. Vi gjør det. I kirke. No problem, og fint med langhelg!

Vi gifter oss også på en fredag! :)

Dette synes jeg er litt dårlig gjort overfor gjester, som i tillegg til å betale sin egen flybillett (Alle bor da ikke i nærheten?) også må ta seg fri fra jobb for å komme i deres bryllup.

Ville aldri gjort dette mot mine gjester!

Det finnes jo ganske mange folk i dag som jobber lørdager også da.... ;)

Skrevet

Konklusjonen må vel bli at man trenger den tiden man trenger. noen klarer det på en uke, andre trenger 3 år...

Kommer vel an på hva slags bryllup man skal ha også

Gjest Fruktkake
Skrevet
En kollega av meg planla hele bryllupet på 3 mnd, så det skulle nok gå fint så lenge man er strukturert og har tid og mulighet til å gjøre litt hver dag.

Hæ? Planlegge litt HVER dag i tre måneder? Noen ganger lurer jeg litt på hva dere bridezillaer egentlig planlegger og styrer med?

Skrevet
Hæ? Planlegge litt HVER dag i tre måneder? Noen ganger lurer jeg litt på hva dere bridezillaer egentlig planlegger og styrer med?

Jeg aner vel ikke hva hun drev med hver dag i 3 mnd, men det var nå det hun sa til meg.

Jeg skrev at jeg ikke hadde orket det samme, jeg hadde ikke orket å ha kun 3 mnd å planlegge på fordi jeg ikke liker å måtte gjøre ting i siste liten.

Dessuten, ikke skriv "dere brideszillaer" - trenger ikke skjære alle under en kam!

Gjest Fruktkake
Skrevet

Haha, sorry. Har ingen grunn til å kalle deg bridezilla iallfall. Blir bare litt stressa når folk her beskriver månedene før bryllupet som rene planleggerhelvetet.

Skrevet

Kan vel hende man trenger tre dager på å tenke på farge på lys og tre nye dager til å kjøpe lys og så enda tre dager for å teste lys og til slutt en dag for å kjøpe de man har bestemt seg for. ;) Da går dagene fort skal jeg si deg.

Skrevet
Konklusjonen må vel bli at man trenger den tiden man trenger. noen klarer det på en uke, andre trenger 3 år...

:enig:

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Synes ideen med fredags bryllup var fin jeg.  Vielse i fem tiden og middag klokken 19.  Det er jo helt perfekt.

Ja, ikke sant? :)

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Kjempenyttig!

Jeg regner med at lokale og kirke skal gå temmelig glatt dersom vi er litt fleksible på datoen. Har skredder og fotograf i bakhånd, så det bør heller ikke være noe stort problem.

...men hvordan vet du at tenker å fri, egentlig?

Regner med at du spør om hvordan jeg vet at han tenker å fri? :) Det kan jo hande vi har pratet om saken..? :)

Skrevet

Har man råd, har penger oppspart, så er det bare å kjøre på! Vi startet planleggingen et år i forveien, og fikk booket endel da. Og jeg synes det er veldig deilig å fordele utgiftene litt! Så det er nok bare smak og behag for hvor lang tid en vil ha, ingen som sier at en MÅ ha så og så lang tid! :)

Gjest Evangelina
Skrevet

Vi gifter oss i august, og startet planlegging for over ett år siden.. Men den seriøse planleggingen har begynt først etter jul. Skal ha bryllupet vårt i hovedstaden, med mange gjester som kommer tilreisende. Litt å orge når det gjelder program for hele helg da.

Koser meg med planleggingen jeg, skal være gøy og ikke stress med bryllup.

Skrevet
Og kanskje et nattbad? ;)

Hvor skal dere ha bryllupet? Likte nattbad ideen!

Skrevet

Så spennende Gekko!! Lykke til Du har så absolutt god tid! Til sommeren har jeg hatt nesten ett år på meg, og koser meg veldig med planlegging og tanker rundt bryllupet. Men så mye aktiv planleggingstid kan jeg ikke si at det har vært. Hadde jeg hatt kortere tid til forberedelser ville jeg bare vært mer effektiv. Man får tatt mange telefoner på en dag!! Og dessuten kan man sette både forlover og mødre og diverse andre i sving om det blir nødvendig. Da jeg booket lokale var mye allerede bortbestilt, noe jeg ble litt overrasket over. Men de sa at det var masse pågang (folk som bestilte) mot slutten av sommeren, og så kom det alltid en del avbestillinger i løpet av vinteren - slik at det var plass til alle de som bestemte seg i siste liten utpå våren... ;) Men lokale er jo ikke noe problem for deg uansett! Du får fortelle om frieriet da, sånn etterhvert!

Gjest Mamma Mø
Skrevet
Kan vel hende man trenger tre dager på å tenke på farge på lys og tre nye dager til å kjøpe lys og så enda tre dager for å teste lys og til slutt en dag for å kjøpe de man har bestemt seg for. ;) Da går dagene fort skal jeg si deg.

Hehe...

Det er nettopp det som av og til kan gjøre vordende bruder litt slitsomme (og nei, jeg skjærer ikke alle over en kam). Jeg synes det er spennende med venninners bryllup, men en eviglang diskusjon om champagnefargede invitasjoner versus eggeskall kan bli litt voldsomt.

Vilo du planlegge kjapt, kan det gjøres kjapt- kan du fikse kirke, mat og lokale, antrekk og invitasjoner, så er det andre mer eller mindre valgfritt. Moren min brukte to måneder på sitt bryllup i fjor, gikk kjempefint.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Hvor skal dere ha bryllupet? Likte nattbad ideen!

Nachspiel hos mine foreldre som bor ved sjøen (Ulvøya)

Skrevet

En kjempeide for små "hjemmebrylluper" er å leie kokk!

Vi leide kokk til min svigerfars 60 års dag. Vi var kun familien, dvs 11 personer til bords og regningen kom på ca 6000 kr. Det det koster ekstra med å ha kokken hjemme sparer du inn mange ganger på å kunne kjøpe alkoholen selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...