Gå til innhold

Bryllupsforberedelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ut til at Mannen i mitt liv kommer til å fri til meg i temmelig nær fremtid. :) Har begynt å lese litt om bryllup og det er jo utrolig mye som skal ordnes, da! Regner med at vi skal ha et bryllup med 30-40 gjester, kirkebryllup og det vil bli arrangert i nærheten av vårt bosted. Her er det ikke stort påtrykk hverken på kirker eller lokaler...

Kan man forresten velge hvilken kirke man vi ha selv?

Hvor lang tid må vi bruke på planlegging? Er det praktisk mulig å gifte seg til sommeren om? Vil helst ha sommerbryllup og det er så leeenge til neste år....

Noen som har lyst til å komme med innspill?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Hvis du bare finner lokale og kirke skulle det ikke noe problem å få til et bryllup til sommeren. Det er ikke SÅ mye å gjøre, det er jo hva du gjør det til! Sikker på at dere får til noe flott til sommeren hvis dere vil. Lykke til!

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
4 mnd bør du nok ha, da går det fint  ;)

Hvorfor det, egentlig..?

Skrevet

Kirke velger du selv. Dersom dere ikke sogner dit, kan dere måtte betale en liten avgift for leie av kirke.

Hvis lokale og kirke ikke er noe problem, hadde jeg tatt det til sommeren. Kjole kan være det som tar lengst tid, men det kommer jo an på hvor kravstor du er. (Du kan jo kanskje få hjelp til å velge kun blandt aktuelle kjoler.)

Lykke til!

Skrevet

Så bra! :) Dette er temmelig uvirkelig!

Kjole ordner seg - har "egen" skredder som skal sy til meg, og men noen måneders varslel går det bra.

Skrevet
4 mnd bør du nok ha, da går det fint  ;)

Hva er det EGENTLIG du trenger de 4 mnd til? Det kommer da an på bryllupet det?

Tror vi hadde klart å planlegge vårt på to litt intensive mnd. (Men kirke, fotograf og lokale måtte desverre bestilles i lang tid før, så vi har måttet bruke litt mer tid.)

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Jeg har nettopp fått den store æren av å være forlover for venninna mi som ble forlovet i helga. Bryllupet skal stå i juni. Det er bare å gå på med krum hals, det kommer til å gå bra. Bare kjolen er bestilt, samt kirken og festlokale, går resten bra. Du må nok være fleksibel ifht. dato (pga kirke og lokale), men bryllup blir det hvis dere vil! Lykke til!

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

...men hvordan vet du at tenker å fri, egentlig?

Skrevet
Hva er det EGENTLIG du trenger de 4 mnd til? Det kommer da an på bryllupet det?

Tror vi hadde klart å planlegge vårt på to litt intensive mnd. (Men kirke, fotograf og lokale måtte desverre bestilles i lang tid før, så vi har måttet bruke litt mer tid.)

Ja, men jeg mente det mer som, at det er greitt å ha 4 mnd.

At det er greitt med LITT tid.

Men dersom kirke og lokale ikke er problem å få tak i, så GÅR det selfølgelig med mindre tid.

Jeg syns det var greitt å ha litt tid, så jeg kunne slappe av fra planlegginga innimellom.

Og fikk perioder der jeg var mer engasjert og kreativ, feks når jeg lagte invitasjoner.

Men det går jo an å gifte seg, men jeg hadde ikke likt å hatt mindre tid, hadde blitt litt stress, for det er endel å ordne og finne ut av osv.

Men vi får hjelpe deg på KG vet du! ;)

Skrevet

Får du bare booket kirke og festlokale, så er det ingen problem. Du trenger ikke mange ukene på å klargjøre et bryllup.

Skrevet
Får du bare booket kirke og festlokale, så er det ingen problem.  Du trenger ikke mange ukene på å klargjøre et bryllup.

Trengs ikke men godt med litt tid ;)

Men hvis du orker litt stress med telefoner og planlegging osv dag etter dag, bør det gå greitt.

Skrevet

Vi booket lokale i slutten av november (giftet oss i juni). Allerede da var alle helger bortsett fra den vi skulle ha, fullbooket. Da det var i boks, ventet vi med andre ting ganske lenge. Vi hentet ideer underveis, men invitasjonene ble ikke skrevet og sendt før i mars, og det var vel omtrent da vi for alvor begynte å planlegge andre ting også.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Tips: Hva med å gifte seg en fredag? Da er det lettere å få lokale. Vi gjør det. I kirke. No problem, og fint med langhelg!

Skrevet
Tips: Hva med å gifte seg en fredag? Da er det lettere å få lokale. Vi gjør det. I kirke. No problem, og fint med langhelg!

Dette synes jeg er litt dårlig gjort overfor gjester, som i tillegg til å betale sin egen flybillett (Alle bor da ikke i nærheten?) også må ta seg fri fra jobb for å komme i deres bryllup.

Ville aldri gjort dette mot mine gjester!

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Dette synes jeg er litt dårlig gjort overfor gjester, som i tillegg til å betale sin egen flybillett (Alle bor da ikke i nærheten?) også må ta seg fri fra jobb for å komme i deres bryllup.

Ville aldri gjort dette mot mine gjester!

Det er jo et poeng, selvfølgelig. Men vi forhørte oss på forhånd med dem som kommer langveis fra (ikke mange), og de skal være i området likevel (ferietid).

Og så er det vielse først kl fem, så de som er på jobb trenger ikke ta fri fra jobb mer enn kanskje noen timer. Har ikke fått noen reaksjoner på dette.

Skrevet
Og så er det vielse først kl fem, så de som er på jobb trenger ikke ta fri fra jobb mer enn kanskje noen timer. Har ikke fått noen reaksjoner på dette.

OK, har andre problemer med så sen vielse, men det er nå min greie... (Synes middagen blir for sein jeg da..)

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
OK, har andre problemer med så sen vielse, men det er nå min greie... (Synes middagen blir for sein jeg da..)

:forvirret: Er middag kl halv syv for sent..? Hvorfor det?

Skrevet
:forvirret: Er middag kl halv syv for sent..? Hvorfor det?

Sier ikke at det er for sent, sier jeg synes det blir for sent.... Det er da forskjell på folk!

Ønsker å være ferdig med middagen før åtte (uten stress), slik at kaffe og kaker kan serveres før det blir langt på natt.

Men, igjen, det er bare min mening, hetl opp til dere å gjøre ting på andre måter.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Skjønner selvfølgelig at det bare er din mening - men interessant å høre begrunnelsen!

Etter min mening vil det optimale være om middagen er ferdig i titiden.

Vi skal ikke ha kakeoppskjæring eller brudevals, går bare rett over til fest med dansing, band og moro ut i de sene nattetimer. Og kanskje et nattbad? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...