magnhild Skrevet 15. november 2002 #1 Skrevet 15. november 2002 Er det vanlig å ha brudepiker fortsatt? Eller er det mest blomsterpiker? Skal de gå før eller etter bruden inn i kirken? Jeg tenker nemlig litt på det, for vi har så mange nieser og nevøer. Men vet liksom ikke om det passer inn i tiden eller i bryllupet. Og om vi i så tilfelle vil ha det, bør vi ha alle sammen da? Eller går det greit å plukke ut noen? Hvor mange er 'vanlig'? Er det brudeparet som må stille med penger til kjoler og sånt noe? Sikkert mange teite spørsmål, men er det noen som har erfaringer med å ha brudepike/svenn så blir jeg glad for å høre om det.
tvillingmamma´n Skrevet 15. november 2002 #2 Skrevet 15. november 2002 Jeg tror ikke brudepiker og brudesvenner er så uvanlig. Mange som bruker det. Om de går først eller etter er vel litt ettersom. Sist bryllup vi var i var det to brudesvenner og en brudepike. Svennene gikk på hver sin side av brudepiken foran bruden og hennes far. De gikk etter brudeparet ut igjen. Der var det bare plukket ut noen tante/onkelbarn som var på samme alder. Vi som foreldre betalte litt det barna behøvde (sko og frisør), men det meste dekte brudeparet selv (klær og blomster til barna). Liten bukett til brudepiken og knapphullsblomster til brudesvennene.
Imax Skrevet 16. november 2002 #3 Skrevet 16. november 2002 Jeg skal ha 3 brudepiker og antakelig 1 brudesvenn. De er alle nieser/nevøer. Noen velger å ha det, andre ikke! Forskjellen mellom "brudepike" og "blomsterpike" finnes vel strengt tatt ikke på norsk. På engelsk/amerikansk skiller man, da bridesmaids er brudens venninner, og flower girl er våre type brudepiker (barn). Velg selv hva du vil ha - det må jo være uinteressant hva som nå er "vanlig" eller ikke!!!
Susan Skrevet 16. november 2002 #4 Skrevet 16. november 2002 Hei. Jeg skal ha mine 2 små sønner som brudesvenner. Var meningen å ha brudepiker også, men det er så mange barn i vår familie,at jeg valgte mine sønner. Gifter oss 16.08.03 Susan
monja Skrevet 17. november 2002 #5 Skrevet 17. november 2002 Hei! Vi skal ha tre brudepiker, 2 på 11 år og 1 på 13 år (så det trenger ikke være små barn heller.....) og de gleder seg masse. To er døtrene til min sambos stesøster og en er datteren til min forlover. Vi har betalt kjoler og blomster, men de skal holde sko og frisør selv. Synes det er koselig med brudepiker jeg.....
Lady79 Skrevet 17. november 2002 #6 Skrevet 17. november 2002 Heissann.... vi skal ha 5 brudesvenner og 2 brudepiker!! Brudesvennene og den ene brudepiken er neøver og niese av oss og den siste brudepiken er vår egen søte datter på 15 mnd!! Hun vil nesten være 2 år når vi skal gifte oss!! Vi valgte å ha så mange pga at de alle betyr så mye for oss, og det var utenkelig å bare ha noen av de!! De er i aldren 2-13 år!! Den ene gutten skal være ring-gutt og bære en liten kiste med ringene våre i, og niesa vår skal være blomsterpike og kaste roseblader på min vei opp til alteret sammen med min pappa. Vi holder blomster og kjoler/dresser, og foreldrene holder sko og annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå