AnonymBruker Skrevet 6. oktober #1 Del Skrevet 6. oktober Min sønn hadde en overnatting i natt, vi hadde en avtale om at de skulle komme inn til et vist tidspunkt, noe de gjorde, men jeg våknet kl 2 og innså at de ikke var i huset. Jeg fant dem og fikk de hjem, men jeg er kjempe skuffet og sint, de snek seg ut etter jeg hadde sovnet og brøt avtalen jeg hadde med dem, samt at jeg føler jeg har brutt avtalen jeg hadde med foreldrene til den andre gutten. Hva er passende konsekvenser her? Jeg informerte om at han ikke får ha flere overnattinger, og kommer til å si fra til foreldrene til gutten. Min sønn forstår ikke hvorfor jeg er skuffet, for de bare var ute å hang? Han har ingen respekt for meg i det hele tatt og kan lett kalle meg stygge ting. Anonymkode: b74a3...50c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #2 Del Skrevet 6. oktober Alder er vesentlig for å komme med riktig råd her. Og skjønner du er skuffet, men å snike seg ut på kvelden/natten har ungdom gjort gjennom alle tider. Det betyr selvfølgelig ikke at det er greit, men han er heller ikke et unikt tilfelle. At han kaller deg stygge ting er virkelig ugreit. Anonymkode: d39ab...fd1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #3 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alder er vesentlig for å komme med riktig råd her. Og skjønner du er skuffet, men å snike seg ut på kvelden/natten har ungdom gjort gjennom alle tider. Det betyr selvfølgelig ikke at det er greit, men han er heller ikke et unikt tilfelle. At han kaller deg stygge ting er virkelig ugreit. Anonymkode: d39ab...fd1 De er 15 år, å jeg er på termin og hadde fødselen startet i kveld så hadde det vært krise for min del, å ikke vist hvor han var hen. Han er så respektløs ovenfor meg, jeg føler jeg aldri når inn. Ta Anonymkode: b74a3...50c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #4 Del Skrevet 6. oktober Ok. Prøv å snakke om det i fredstid, på en rolig måte. Informer om at politiet kjører mindreårige ungdommer hjem, om de er ute midt på natten. Og forklar også at du blir bekymret når du ikke vet hvor han er. Jeg tenker at dersom dette er første gang han har gjort dette, holder det med en advarsel, og forklaring av hvorfor det ikke er greit. (Han har allerede fått overnattingsnekt, og det er fint). Mulig en 15-åring ikke er overbegeistret over å få et nytt søsken, derfor ville jeg vært litt mer raus enn vanlig en periode. Men han må slutte å kalle deg stygge ting. Anonymkode: d39ab...fd1 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #5 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alder er vesentlig for å komme med riktig råd her. Og skjønner du er skuffet, men å snike seg ut på kvelden/natten har ungdom gjort gjennom alle tider. Det betyr selvfølgelig ikke at det er greit, men han er heller ikke et unikt tilfelle. At han kaller deg stygge ting er virkelig ugreit. Anonymkode: d39ab...fd1 Jeg vil ikke si at det er vanlig at ungdom sniker seg ut på natta. Jeg har tre av de, og de hadde aldri funnet på å gjøre det (Og det vet jeg med sikkerhet). Jeg hadde heller aldri funnet på å gjøre det når jeg var ungdom. Men det er klart, det går jo på respekt også. Og den var jo dessverre ikke helt tilstede for tida hos TS. Jeg ville nok absolutt gitt ganske tydelige konsekvenser. Selv om han skal bli storebror i en alder der det nok ikke er det kuleste, unnskylder ikke det slik oppførsel. Jeg hadde selvsagt sagt ifra til de andre foreldrene, og min gutt har ikke fått lov å sove over eller ha overnatting på lang tid. Han hadde også fått tidligere innetid en periode. Og så må det jobbes med respekten. Spørre han hva som gjør at han oppfører seg som han gjør, prøve å finne ut hva som ligger bak. Anonymkode: 1331e...531 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #6 Del Skrevet 6. oktober Var sikkert bare ute for å vape litt. Anonymkode: 09e58...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #7 Del Skrevet 6. oktober Hvor er faren til gutten? Denne graviditeten, er det med samme far? Anonymkode: b6863...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #8 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor er faren til gutten? Denne graviditeten, er det med samme far? Anonymkode: b6863...d2e Tviler. Anonymkode: c8cfb...e4f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #9 Del Skrevet 6. oktober å snike, sniker, snek, har sneket Anonymkode: 6c0df...39e 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #10 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor er faren til gutten? Denne graviditeten, er det med samme far? Anonymkode: b6863...d2e Tviler. Anonymkode: 09e58...1cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #11 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): De er 15 år, å jeg er på termin og hadde fødselen startet i kveld så hadde det vært krise for min del, å ikke vist hvor han var hen. Han er så respektløs ovenfor meg, jeg føler jeg aldri når inn. Ta Anonymkode: b74a3...50c Ikke føl så mye. De er tenåringer i løsrivelsesfase som tester grenser. Passende straff er jo at han nesten må bli overvåket en stund fremover. Når er han er på rommet så sjekker du jevnlig til han. Kjør han til og fra alt han skal. Ingen overnattinger hos dere eller til andre. Ta vekk mobilen fra kl 21 hver kveld. Følg dette en stund så tenker jeg at han ikke tør å gjøre slik med det første Anonymkode: 053bd...a14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #12 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor er faren til gutten? Denne graviditeten, er det med samme far? Anonymkode: b6863...d2e Hva har det å si? Anonymkode: 053bd...a14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #13 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min sønn hadde en overnatting i natt, vi hadde en avtale om at de skulle komme inn til et vist tidspunkt, noe de gjorde, men jeg våknet kl 2 og innså at de ikke var i huset. Jeg fant dem og fikk de hjem, men jeg er kjempe skuffet og sint, de snek seg ut etter jeg hadde sovnet og brøt avtalen jeg hadde med dem, samt at jeg føler jeg har brutt avtalen jeg hadde med foreldrene til den andre gutten. Hva er passende konsekvenser her? Jeg informerte om at han ikke får ha flere overnattinger, og kommer til å si fra til foreldrene til gutten. Min sønn forstår ikke hvorfor jeg er skuffet, for de bare var ute å hang? Han har ingen respekt for meg i det hele tatt og kan lett kalle meg stygge ting. Anonymkode: b74a3...50c Jeg snek meg også ut om natten for å møte kjæresten min da jeg var på den alderen. (I 1984/85, så det er lenge siden) Som oftest skjedde det sammen med venninnen min mens jeg overnattet der, men av og til hjemmefra også. Vi ble aldri tatt på fersken, men foreldrene våre hadde sine mistanker, så det ble slutt på overnattinger, og jeg fikk tildelt et soverom som det ikke var så lett å snike seg ut fra. Da ble det slutt på det. At han er respektløs mot deg er derimot en annen sak. Det ville jeg slått hardt ned på. Anonymkode: 0ee1e...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #14 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva har det å si? Anonymkode: 053bd...a14 Klarer du ikke å tenke deg til deg selv? At denne tenåringen sliter hvis dette er en ny mann mor har rotet inn i livet deres og attpåtil er gravid med? Oppførselen til gutten kommer kanskje og av hele denne situasjonen ts har satt han i. Er ikke lett å være i denne alderen og ha en så stor omveltning i livet, enten det er samme far som tenåringen har eller ikke. Anonymkode: a529d...f83 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #15 Del Skrevet 6. oktober Passende straff er ingen overnattinger. Og du forteller hans foreldre. For nå ignorere du navnekallingene hans. Men en alvorsprat på sikt må du og en farsfigur ha med han i fredstid. Anonymkode: 5507d...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #16 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Klarer du ikke å tenke deg til deg selv? At denne tenåringen sliter hvis dette er en ny mann mor har rotet inn i livet deres og attpåtil er gravid med? Oppførselen til gutten kommer kanskje og av hele denne situasjonen ts har satt han i. Er ikke lett å være i denne alderen og ha en så stor omveltning i livet, enten det er samme far som tenåringen har eller ikke. Anonymkode: a529d...f83 Denne store omveltningen skjedde for 14 år siden, da denne ukjente mannen kom inn i livet hans. Han er som en sønn for min mann, og han har 2 søsken til med denne mannen. Dette er dog en attpåklatt, men sån er det nå bare. Ts Anonymkode: b74a3...50c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #17 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke føl så mye. De er tenåringer i løsrivelsesfase som tester grenser. Passende straff er jo at han nesten må bli overvåket en stund fremover. Når er han er på rommet så sjekker du jevnlig til han. Kjør han til og fra alt han skal. Ingen overnattinger hos dere eller til andre. Ta vekk mobilen fra kl 21 hver kveld. Følg dette en stund så tenker jeg at han ikke tør å gjøre slik med det første Anonymkode: 053bd...a14 Overreaksjon deluxe. Om det er gjentakende, ja, men en engngshendelse? Nei. At man ikke får ha overnatting er greit - det er vel ikke så mange som vil overnatte heller om det straks er en hylende baby der nattestid. 15-åringer må man prate fornuft med, de må forstå hvorfor de ikke skal holde på sånn. Straks er de flyttet ut og må ta gode valg for seg selv. Synes ikke dette var såmalvorlig om de bare var i hagen eller noe sånt, virker som TS fant de raskt. Anonymkode: 2e66b...ed9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #18 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Alder er vesentlig for å komme med riktig råd her. Og skjønner du er skuffet, men å snike seg ut på kvelden/natten har ungdom gjort gjennom alle tider. Det betyr selvfølgelig ikke at det er greit, men han er heller ikke et unikt tilfelle. At han kaller deg stygge ting er virkelig ugreit. Anonymkode: d39ab...fd1 Men det skjer mte mer dritt med de som sniker seg ut om kvelden nå enn før. De som er uten grenser og henger ute på natten har vesentlig større sjanse for å havne bortinting de ikke burde. Hva i all verden skal en 15-åring ute på natta. Overhodet ikke vanlig hos oss eller de rundt oss. Men det forklarer alt som skjer på natten med under 18-årige som er ute (ran, biltyveri, narkoomsetning osv) Hvis foreldre ikke bryr seg og bare lar dem holde på så er det jo ikke rart st det utvikler seg fra å henge til kriminalitet. Når jeg leser i avisa så lurer jeg ofte på hvem det er som lar unger henge ute midt på natten. Ta en prat med politiet om hva som skjer ute så tipper jeg du får sjokk. Anonymkode: def70...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #19 Del Skrevet 6. oktober Krisemaksimerer du ikke litt? Snakk med ham absolutt, men høres ut som dere har en veldig dårlig dynamikk i mønsteret dere har falt inn i. Å snike seg ut er ikke uvanlig. Jeg bodde alene fra jeg var 14, de aller fleste klarer seg helt fint uten voksne som overvåker dem. Ta tak i måten han snakker til deg på, og reflekter på egen måte å snakke på til ham. Sannsynligvis bidrar dere begge to til kommunikasjonsformen. Anonymkode: 91e48...b58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #20 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor er faren til gutten? Denne graviditeten, er det med samme far? Anonymkode: b6863...d2e Faren er ikke i bildet, min mann har vært far for han siden han var et år, faren er en trøblete mann og får ikke ha noe samvær med noen av sine barn som han har(jeg har kun et med han) Jeg var veldig ung og forelsket når jeg møtte denne mannen, og overså alle de røde flaggene som viftet rundt. Ts Anonymkode: b74a3...50c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå