Gå til innhold

Hva tenker dere om det når en mann blir bedt om å bruke kondom, men trykker seg inn uten..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må man skille på det? Han blir jo uansett far, vel vitende eller ikke. Er man donor skal det vel være et valg? Jeg anser dette å være mer enn bare et økonomisk spørsmål.

Anonymkode: 10568...101

Tror de fleste menn vil synes at det er en betydelig forskjell.

Anonymkode: b93c6...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

På samme måte regner jeg med det er et overgrep når kvinner sier de bruker p-piller, men i virkeligheten ikke gjør det fordi de ønsker seg barn?

Anonymkode: 10568...101

JA, det er det. 

Anonymkode: 901df...0ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er selvsagt mye bedre uten kondom, men det er selvfølgelig feil at han ikke respekterer at du ønsker å bruke kondom. Det er bare å stenge igjen frem til han kan respektere det 🙃

Anonymkode: abd9c...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

På samme måte regner jeg med det er et overgrep når kvinner sier de bruker p-piller, men i virkeligheten ikke gjør det fordi de ønsker seg barn?

Anonymkode: 10568...101

Det ene er moralsk forkastelig, det andre er (i tillegg) et fysisk overgrep. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide at du tar ansvar og får deg en pessar eller tar p-piller. Det burde du gjøre for kjæresten/mannen din. 

Anonymkode: 90811...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

På samme måte regner jeg med det er et overgrep når kvinner sier de bruker p-piller, men i virkeligheten ikke gjør det fordi de ønsker seg barn?

Anonymkode: 10568...101

Nei. Voksne menn bør ha fått med seg at hormonprevensjon ikke er 100%. Men det er absolutt å lyve. Å ta av kondomet når kvinnen kun har samtykket til sex med kondom er juridisk voldtekt.

Anonymkode: 2740c...fc5

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da er det på tide at du tar ansvar og får deg en pessar eller tar p-piller. Det burde du gjøre for kjæresten/mannen din. 

Anonymkode: 90811...d55

Serr... kan ikke bli gravid. Men vil unngå kjønns sykdommer. 🙄 Aldri hatt en og vil ikke få en heller. 

Anonymkode: d3aa5...fdc

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på dette regnes som voldtekt 

Anonymkode: b0946...b87

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at han er et patetisk vemmelig mannesvin.
Hadde slått han som faen rett i skallen med det hardeste og første jeg fant rundt meg i rommet. 

Anonymkode: 811cf...775

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt klart, og egentlig enda mye verre. Mannen har jo da ingen mulighet til å påvirke konsekvensene, slik kvinnen TS beskriver hadde full mulighet til her, både under akten og i etterkant.

Anonymkode: 3d2a0...02f

Nei, en mann kan også nekte og si at han vil bruke kondom. Der er et stort tillitsbrudd da. Hvis kvinnen tvinger seg på, samme om det er med eller uten beskyttelse så er det overgrep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

På samme måte regner jeg med det er et overgrep når kvinner sier de bruker p-piller, men i virkeligheten ikke gjør det fordi de ønsker seg barn?

Anonymkode: 10568...101

Ja, det er i mine øyne ett overgrep å lyve om prevensjon. Men her har mannen i tillegg "bare presset seg inn" og hun må kjempe for at han skal trekke seg ut igjen. Det er jo i tillegg ett fysisk overgrep akkurat der og da.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt klart, og egentlig enda mye verre. Mannen har jo da ingen mulighet til å påvirke konsekvensene, slik kvinnen TS beskriver hadde full mulighet til her, både under akten og i etterkant.

Anonymkode: 3d2a0...02f

Jeg er uenig i at det er verre. Fordi han presser seg inn uten samtykke, kjemper imot det å trekke seg ut. Det i seg selv tolker jeg som voldtekt, han har ingenting med å presse seg inn i noen som ikke vil!

Hun risikerer å bli gravid, og graviditet skader kvinnekroppen uavhengig av om det blir abort eller baby. Abort er helt jævlig. Gjør mer vondt enn å få kneskålen ut av ledd og beinbrudd ihvertfall ut fra hvordan jeg har opplevd det, i tillegg til den psykiske påkjenningen, og graviditet og fødsel er en helt egen historie... Det påvirker mors karriere og liv ganske heftig i en veldig lang periode.

Kjønnssykdommer er også en ekstra dimensjon som kan knyttes til kondombruk.

Jeg mener egentlig ikke å bagatellisere løgn om prevensjon. Det er totalt forkastelig, og jeg synes det skal være straffbart.

Men opplever at du bagatelliserer de konsekvensene kvinnen i situasjonen kan oppleve ganske mye her. At det liksom er så mye enklere for en kvinne å bli penetrert uten kondom mot sin vilje, enn hva det er for en mann å ligge med ei som har løyet om p-pillebruk kjøper jeg ikke.

Anonymkode: e6fb0...380

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ganske sikker på dette regnes som voldtekt 

Anonymkode: b0946...b87

Vel i dette tilfellet tror jeg ikke det er voldtekt av grunner jeg ikke skal inn på, men skal ikke si noe mer. Men i fleste tilfeller vil det være, helt klart. 

Men ikke første gangen menn prøver seg på å slippe unna. Syns det er dårlig gjort at de prøver seg. 

Anonymkode: d3aa5...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er i mine øyne ett overgrep å lyve om prevensjon. Men her har mannen i tillegg "bare presset seg inn" og hun må kjempe for at han skal trekke seg ut igjen. Det er jo i tillegg ett fysisk overgrep akkurat der og da.

Jeg er uenig i at det er verre. Fordi han presser seg inn uten samtykke, kjemper imot det å trekke seg ut. Det i seg selv tolker jeg som voldtekt, han har ingenting med å presse seg inn i noen som ikke vil!

Hun risikerer å bli gravid, og graviditet skader kvinnekroppen uavhengig av om det blir abort eller baby. Abort er helt jævlig. Gjør mer vondt enn å få kneskålen ut av ledd og beinbrudd ihvertfall ut fra hvordan jeg har opplevd det, i tillegg til den psykiske påkjenningen, og graviditet og fødsel er en helt egen historie... Det påvirker mors karriere og liv ganske heftig i en veldig lang periode.

Kjønnssykdommer er også en ekstra dimensjon som kan knyttes til kondombruk.

Jeg mener egentlig ikke å bagatellisere løgn om prevensjon. Det er totalt forkastelig, og jeg synes det skal være straffbart.

Men opplever at du bagatelliserer de konsekvensene kvinnen i situasjonen kan oppleve ganske mye her. At det liksom er så mye enklere for en kvinne å bli penetrert uten kondom mot sin vilje, enn hva det er for en mann å ligge med ei som har løyet om p-pillebruk kjøper jeg ikke.

Anonymkode: e6fb0...380

Jeg skjønner ikke hvorfor dette er avsport til p pille løgn? 

Anonymkode: d3aa5...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Når du har sex og mannen "glemmer" kondomen. Og så må du gjøre et stort nummer for å få han ut og be han putte den på. 

Anonymkode: d3aa5...fdc

All ikkesamtykkende seksuell aktivitet er overgrep.

Hadde gitt ham en i pungen og kasta ham på dør med en skyllebøtte uten like. Eller skjeftet ham huden full, så naboene får det med seg mens jeg gikk i drittsinne.

Anonymkode: 2b8be...dc1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg bedt han samle sammen klærne sine og komme seg ut av leilighet min i en helvetes fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Når du har sex og mannen "glemmer" kondomen. Og så må du gjøre et stort nummer for å få han ut og be han putte den på. 

Anonymkode: d3aa5...fdc

At han er en drittsekk. Da stopper man, kler på seg og forlater scenen uten å se seg tilbake igjen! Uten unntak!

Anonymkode: eb7df...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er helt klart ikke like ille. Det er ikke bare graviditet som er problematisk med å ikke bruke kondom, men også kjønnssykdommer. De kan potensielt ha svært alvorlige konsekvenser. 

Anonymkode: 2f4f1...314

Ja, pluss at det er kvinnen som tar all risiko knyttet til graviditet og fødsel. Jeg synes absolutt ikke at det er greit å lure noen til å bli far, men da har jo i alle fall mannen tatt et valg om å bruke kondom eller ikke. Han har hatt en mulighet til å slippe. I denne situasjonen i TS har kvinnen ikke det. Totalt sett blir det altså (enda) verre. 

Anonymkode: 33222...ed7

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er ikke dette en form for voldtekt??????? Det er ikke ok i det hele tatt

Anonymkode: f09d6...670

I følge andres lover ja, men ikke norsk. Norsk lov er veldig svak når det kommer til bestemmelsene for voldtekt.

Anonymkode: eb7df...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

På samme måte regner jeg med det er et overgrep når kvinner sier de bruker p-piller, men i virkeligheten ikke gjør det fordi de ønsker seg barn?

Anonymkode: 10568...101

Jeg tenker mest av alt at dette er et eget tema og ikke trenger taes opp hver eneste jævla gang det er snakk om menn som begår overgrepet det er å ta av eller droppe kondomen uten samtykke.

Det er helt på nivå med å på død og liv hyle om kvinnelige voldsutøvere i tråder om mannlige voldsutøvere, om mannsdagen når det er 8.mars og så videre.

Om du var engasjert i temaet så ville du evna å lage din egen tråd heller enn å kuppe ts sin.

Skjerp deg!

Anonymkode: cd1f8...bfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...