AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #1 Del Skrevet 5. oktober 2024 Jeg skal bestille billetter til konsert i Nidarosdomen - juleoratoriet, og er usikker på hvilke billetter jeg skal bestille. Det er ulik pris på billettene. Den dyreste er «Premium ØST - eget felt nærmest kor/orkester», så nest dyrest er «ordinær øst, mens billigst er «ordinær vest». Jeg har aldri vært der før og aner ikke hvor det er best å sitte. Er det noen av dere som har vært der og har noen innspill til hvor det er best å sitte? Jeg tenker at det ikke nødvendigvis er best å sitte nærmest mulig orkesteret? Sitter man for nærme kan man kanskje få et skjevt lydbilde? Anonymkode: 7022a...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #2 Del Skrevet 17. oktober 2024 Hvis det er lydanlegg er et tips å sitte nærmest mulig lydteknikeren, fordi det er den posisjonen teknikeren tar utgangspunkt fra når de justerer lyden. Men ikke bruk dette tipset hvis teknikeren åpenbart er plassert et merkelig sted pga plassmangel. Ikke sitt foran/rett under de store høyttalerne, da går lyden forbi deg, og man må evt høre lyden til små høyttalere fremme på scenen som kompenserer for at man ikke får med seg den «ordentlige» lyden. Er det akustisk konsert hadde jeg kanskje prøvd å sitte 2/3 bak i salen, nærme midten. Da får man kanskje med seg fin romklang, og slipper å få de akustiske instrumentene rett i fleisen. Anonymkode: 81033...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå