AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #1 Skrevet 5. oktober 2024 Har over flere år vært deltidsansatt med ekstravakter utenom. Ønsker nå å søke en jobb som er utlyst i samme virksomhet som er en større stilling. I søknaden så er det et eget felt ang benyttelse av fortrinnsrett. Vet at man kan benytte fortrinnsretten for utvidelse av stilling tilsvarende faktisk arbeidstid, at man må være kvalifisert for stillingen og at arbeidsoppgavene må være om lag det samme. De siste er i orden, men er litt usikker på hva min faktiske arbeidstid er. Vet bare at det er mye er enn min nåværende faste stilling. Kan jeg søke på denne stillingen med fortrinnsrett som har en fastsatt stillingsprosent uansett? Og kan jeg gjøre det av meg selv, eller må tillitsvalgt o.l være kontaktet først? Anonymkode: e9579...1d5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #2 Skrevet 5. oktober 2024 Be om en utskrift av gjennomsnittlig arbeidstid de siste årene fra HR/lønn Anonymkode: 39b59...461
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #3 Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Be om en utskrift av gjennomsnittlig arbeidstid de siste årene fra HR/lønn Anonymkode: 39b59...461 Vet ikke om jeg rekker det før fristen går ut. Anonymkode: e9579...1d5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #4 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 22.27): Har over flere år vært deltidsansatt med ekstravakter utenom. Ønsker nå å søke en jobb som er utlyst i samme virksomhet som er en større stilling. I søknaden så er det et eget felt ang benyttelse av fortrinnsrett. Vet at man kan benytte fortrinnsretten for utvidelse av stilling tilsvarende faktisk arbeidstid, at man må være kvalifisert for stillingen og at arbeidsoppgavene må være om lag det samme. De siste er i orden, men er litt usikker på hva min faktiske arbeidstid er. Vet bare at det er mye er enn min nåværende faste stilling. Kan jeg søke på denne stillingen med fortrinnsrett som har en fastsatt stillingsprosent uansett? Og kan jeg gjøre det av meg selv, eller må tillitsvalgt o.l være kontaktet først? Anonymkode: e9579...1d5 Ville bare påberopt meg fortrinnsrett, så er det jo opp til dem å bestemme. Anonymkode: 15837...821
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå